AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hva syntes du om navnet Grim/Grimm?
Gjest badeand1 Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Hvis man er med i et metalband - ja. Hvis han ikke er det - nei. 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Ser for meg en feit neckbeard som prøver å være "edgy og grimdark". 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Ser for meg en feit neckbeard som prøver å være "edgy og grimdark". Ts
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg synes det er kjempekult, men det er vel litt negativt ladet..?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Ikke veldig pent. Jeg fatter ikke hva det er med disse "motenavnene" og er virkelig glad at jeg og min kjære deler oppfattningen om det. 4
Djungelvrål Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Grim betyr stygg så nei hadde ikke kalt sønnen min et navn som betydde stygg. 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Grim betyr stygg så nei hadde ikke kalt sønnen min et navn som betydde stygg. Unnskyld meg men navnet Grim betyr ikke stygg. Navnet Grim er fra norrønt og betyr en person med maske eller hjelm. Adjektivet grim derimot betyr stygg, avskyelig. Adjektivet kommer også fra norrønt, grimmr. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Grim er ikke et motenavn akkurat....Det er under 100 stykker i Norge som heter det. Min kjære kunne tenke seg å kalle sønnen vår Grim eller Grimm, etter sin oldefar... TS
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Jeg personlig ville nok ikke kalt en evt sønn for Grim til fornavn, men kanskje til mellomnavn. Jeg har ikke noe imot navnet, jeg liker gamle norrøne navn. Hvis du ikke liker det til fornavn kan dere vurdere det til mellomnavn.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Og hvis han får en bror kan han hete Gru. 7
Gjest "gjest" Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Hva syntes du om navnet Grim/Grimm? Grim betyr stygg. Da har man egentlig sagt hva man mener om sin sønn. 2
Eudyptula Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 Unnskyld meg men navnet Grim betyr ikke stygg. Navnet Grim er fra norrønt og betyr en person med maske eller hjelm. Adjektivet grim derimot betyr stygg, avskyelig. Adjektivet kommer også fra norrønt, grimmr. Det kan godt være, men jeg assosierer navnet med "stygg" likevel... Altså ikke noe navn jeg ville valgt til en sønn. Men navnet i seg selv er ikke så spesielt at jeg ville hengt meg opp i det om jeg traff noen som het Grim. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 Unnskyld meg men navnet Grim betyr ikke stygg. Navnet Grim er fra norrønt og betyr en person med maske eller hjelm. Adjektivet grim derimot betyr stygg, avskyelig. Adjektivet kommer også fra norrønt, grimmr. Og er det ikke helst stygge personer som går med maske? 2
Gjest Silvermist Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 Det er mange fine norrøne navn, men Grim ville jeg nok styrt unna. Stygg er den eneste assosiasjonen det gir meg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Grim er ikke et motenavn akkurat....Det er under 100 stykker i Norge som heter det. Min kjære kunne tenke seg å kalle sønnen vår Grim eller Grimm, etter sin oldefar... TS Jeg skrev innlegget du quotet. Det har jo vært in i en årrekke nå at barna skal ha sjeldne og spesielle navn. Noe som har ført til at navnene er blitt "allemanseie. Navn som Imre, Neo, Teo, Hauk, Ravn(a), Odin, Tinus, Leo, Noah, Hein, Kian, Silas, Ailo..
Silfen Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Sånn uavhengig av hva vikingene brukte Grim til: Oppslagsord Ordbokartikkel grim I grim m1 (besl med I grime) fossegrim grim II grim adj -t, -me (norr grimmr, jf II gram) avskyelig, stygg den g-me andungen Oppslagsord Ordbokartikkel grim I grim m1 (norr grímr; smh med grime) slags vette fosseg- grim II grim adj -t, grimme (norr grimmr; smh med III gram) 1 stygg, avskyeleg 2 bister, morsk Spørsmålet er da om man ønsker at barnet sitt skal assosieres med overnevnte. Personlig syns jeg at det å kalle barnet sitt for noe som brorparten indentifiserer som synonymt med stygg, er noe over kanten. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå