Gå til innhold

Sunne og kreative tips til pålegg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg merker at jeg begynner å gå tom for variasjon når det kommer til pålegg på rugsprøen og brødskiva mi. Har dere noen tips til pålegg med enten lite kalorier eller masse næring? Jeg liker å toppe rugsprø eller andre knekkebrød med masse fargerikt pålegg (såpass mye at jeg ikke trenger å spise så mange for å bli mett), så gode blandinger/kombinasjoner mottas med takk :)

Det bør helst ikke være kjøtt, men fisk er bra. Syltetøy er også uaktuelt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg og tomat (hvis egg er aktuelt)

Gulost, agurk, salat og paprika

Cottage cheese eller kesam og frukt

Mandelsmør og frukt

Guacamole og grønnsaker

Bønnepostei

Tunfisksalat

Fiskekaker og salat, tomat og agurk

Philadelphia light med masse grønnsaker

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Banan og litt tahini(knuste sesamfrø-fåes i innvandrerbutikker) er nydelig!

Hummus?

Gjest bamsemumsa
Skrevet

rista brødskive med smør, agurkskiver og litt salt! namme :-) Blitt hekta på det den siste tiden, ettersom jeg hadde knapt med pålegg i kjøleskapet før helga, så da testa jeg det. Og godt var det! suksess:-)

Skrevet

takk, supert! :danser:

keep 'em coming :)

Skrevet (endret)

Spiser knekkebrød med philadelphia og salami eller laks. Har jeg avokado, så smeller jeg sammen min egen lille guacamole og bruker det på også. Fett, men godt fett, og sunt! Noen rødløk skiver er også nammis på.

Endret av Scherbatsky
Skrevet

Langtidmoden spekeskinke fra Stranda som kom på markedet nå 1. februar. Pluss på med tomat så er det helt konge.

Røkelaks/ørrett. Absolutt bra med mer fisk.

Gjest Badabing
Skrevet

Har fått kjøpt det på butikker med godt utvalg. Store Meny, Mega og Ica-butikker. Kjøpt en haug med bokser når jeg får tak i, de holder seg jo lenge.

Skrevet

Jeg har et annet forslag til frokost/lunsj/kveldsmat hjemme, vel å merke.

Yoghurt naturell med mandler, rosiner og kanel. NAM.

Skrevet

- cottage cheese med salt, pepper og tomat

- avokado med salt, pepper (skinke/spekeskinke/ost) med agurk/tomat/rødløk/paprika

- lett kremost/avokado ruccola, mager ost og paprika

- lett kremost/avokado ruccola, skinke, agurk, tomat/paprika og rødløk

- lett kremost/ avokado, ruccola, spekeskinke/skinke, brie, agurk, paprika og rødløk

- lett kremost/avokado/aioli/majones med ruccola, røkelaks og agurk

- makrell i tomat med agurk

- hjemmelaget eggesalat (majones inneholder mange kalorier, men det er sunt fett) og tomat

- Diverse mos av linser/bønner med mye krydder. Jeg er fan av hummus, mos av brune linser og av røde linser. Linsene koker jeg f.eks med laurbærblad og stjerneanis, og etterpå blander jeg med salt, pepper, persille, litt hvitløk og chili, spisskummen, koriander, lime/sitronsafr og litt olivenolje.

- fiskekaker og sennep er også en mulighet, men jeg er mer fan av ren fisk. Sennep passer også til ost, spesielt brie.

- Pesto kan også brukes under det meste, det gir mye kalorier, men det er sunt fett også her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...