Gå til innhold

Fryser så sinnsykt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har så problemer med at jeg fryser så mye. Er ikke bare kald, men helt iiiskald...blir nesten blå....ingenting hjelper. Alt er ok på blodprøver. Aldri vært sånn før. Trener en del. Blir veldig kald etter måltider, da er det som om varmen forsvinner helt og hele kroppen blir iskald. Tips? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

At du blir kald etter måltid er heilt unormalt. Vanlegvis får ein varmen i seg når ein har spist. Et du nok? Og et du energitett mat, eller berre salatblad? Slankar du deg?

Når du seier at ingenting hjelper, kva har du på deg? Har du ull under, og har du prøvd handleddsvarmarar i ull? Det hjelper meg ofte, eg har dei under jakka, og trekker dei fram over hanskane om eg er kald sjølv om eg har på meg hanskar.

Skrevet

Du sier at du har sjekket deg hos legen. Ble det tatt prøver av stoffskifte? Et av kjennetegnene når det er for lavt er en indre frost og det helt uavhengig av temperatur.

Skrevet

At du blir kald etter måltid er heilt unormalt. Vanlegvis får ein varmen i seg når ein har spist. Et du nok? Og et du energitett mat, eller berre salatblad? Slankar du deg?

Når du seier at ingenting hjelper, kva har du på deg? Har du ull under, og har du prøvd handleddsvarmarar i ull? Det hjelper meg ofte, eg har dei under jakka, og trekker dei fram over hanskane om eg er kald sjølv om eg har på meg hanskar.

Nja. Kald eller "ikke varm" mat kan fungere omvent, pga at det drar blodet til magesekken for en stund.

Gjest NozMonster
Skrevet

kjenner meg igjen ja ts!

hjelper det ikke å pakke på deg lag på lag på lag på lag da?

det gjør jeg! :sjenert:

kanskje litt slitsomt, men jeg er vant til det nå, så nå går det bare automatisk og ta på seg 3 strømpebukser og ullgreier under 2 gensere og så videre!

på natten sover jeg med 2 pysjbukser, en tynn ulltrøye under en hettegenser, dundynetøfler, med 2 pelspledd og tykk røros dundyne!

:fryser:

Gjest NozMonster
Skrevet

kanskje du har veldig dårlig blodsirkulasjon?

på helsekosten finnes det kjempe effektive tabletter for å øke den!

det kan hjelpe bra vet du!! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...