Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

Åååå, så mange fine klær :jepp: Sto å kikket på sånn dress i dag jeg og, de er så søte med de små ørene på :rodmer:

Håper formen din blir bedre når du får sykemeldt deg, du har jo stått på som en helt hele graviditeten, er imponert! Særlig siden du har vært så dårlig :klemmer:

Ja, klarte virkelig ikke å dy meg, og måtte kjøpe masse :rodmer: Dressen er kjempenusselig, og veldig myk! Gled deg til du skal begynne å kjøpe inn ting! Er så stas :-)

Ja, skal bli godt med litt mindre jobb nå, kjenner at jeg er sliten! Er litt nederlag å "gi seg", men kan jo ikke tenke sånn! Skal jo jobbe litt :jepp:

Skjønner godt at du trenger å trappe ned litt nå, synes du har vært tøff som har jobbet på tross av dårlig form jeg. Å Gud så søte de klærne var! Syns det er utrolig mye fint babytøy, og de dressene med ører er bare helt fantastisk fine (når jeg får barn kommer de bare til å få lov til å gå i sånne) :)

Ja, hele butikken bugnet i nydelige babyklær, så jeg måtte forte meg å betale før jeg fant noe mer :fnise: dresser og jakker med ører er kjempenusselige!!

Skal bli godt å trappe ned litt nå, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 + 4

Liten update fra kontrollen hos jordmor i dag - altfor høyt blodtrykk og streng beskjed om å ta det mye mer med ro enn jeg gjør nå... Heldigvis ingen proteiner i urinen, men skal ha litt hyppigere kontroller for å følge med på evt. svangerskapsforgiftning! Ny kontroll neste fredag..

Legetime klokken 11:15. Ble enig med jordmor om å foreløpig prøve meg i 60% stilling, for så å se hvordan det ligger an med blodtrykket etter at jeg har roet ned litt! Dersom det ikke bedrer seg, blir det vurdert 100% sykemelding...

:sukk:

Må vel bare lytte til jordmor og ikke minst kroppen nå!

Men det viktigste av alt:

BABYEN HAR DET HEEEELT FINT :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At babyen og du har det fint og herlig, er vel det viktigste? :strix:

Får satse på at du får jobbet litt, så lenge du kan, Ninnin! Men ikke slit deg ut.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med blodtrykket :overrasket:

Du får ta det mere med ro ja, og kjenne litt mere på kroppen din :)

Kroppen sier ifra når det blir nok, men iblandt så overser vi de signalene vi får og ting går litt for langt før kroppen må si ifra med STORE bokstaver :)

Ta godt vare på deg selv, småen har det iallefall bra ;) Takk lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine klær du har kjøpt! :jepp:

Kjedelig at blodtrykket ditt er for høy, men du får bare ta det mere med ro fremover :)

Må passe på så du ikke sliter deg helt ut før den lille kommer vetdu ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttpia:

Jo, det er det absolutt!! :) Veldig glad for at den lille har det bra, selv om mammaen ikke er helt i form! Greit å jobbe litt i alle fall!

Tr.heimspia:

Ja, jeg er utrolig dårlig til å "tolke signalene" som kroppen kommer med! Så det var godt at noen andre sa ifra om at "nå må du ta det med ro"! Skal ikke spøke med høyt blodtrykk! Er et av tegnene på at man kan få svangerskapsforgiftning.. Men heldigvis var urinprøven ok! Skal på litt hyppigere kontroller fremover! :jepp:

Mala:

Takk :rodmer: Jeg måtte tilslutt bare betale og gå, hvis ikke hadde jeg sikkert kjøpt hele butikken :fnise:

Nå skal jeg bare nyte de to fridagene jeg får hver uke!! Tror det gjør godt for både meg og minsten :jepp:

---------------------------------------------------------------------------------------

Ble 40 % sykemeldt fra og med i dag! Blodtrykket hadde stabilisert seg litt etter å ha ventet på venterommet på legekontoret i 45 minutter, så det sier alt om hvor fort det stiger når jeg stresser... Ble spurt om jeg trengte høyere sykemeldingsprosent, men jeg ønsker å prøve med 40 % først for å se hvordan det blir :jepp: Satser på at det går seg til!

Det vil si at jeg får fri nå på fredag, og det skal virkelig bli deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å lytte til kroppen sin er så utrolig vanskelig ja...

Jeg gikk på en smell for ca 2 år siden i jobb. Begynte å bli øm i høyrehånda, men valgte å tenke at neida, er bare litt sliten og trenger noen dager fri. Blir bra over helga.

Holdt på slik i flere mnd i grunn. Nektet å innse at det kunne være noe annet.

Når jeg til slutt fikk vondt etter 5 minutter på pcn og kom meg til legen så var det rett ut i 100% sykemeldning med beskjed om at jeg hadde en svært betent senebetennelse og overbelastning. Logisk nok ;)

3 uker med 100% sykemelding før jeg hoppet tilbake på 100% jobb igjen. Smellen kom etter 3 dager og etter det var jeg sykemeldt egentlig i 3-4 mnd med altfor mye medisiner.

Arma mi blir aldri 100% frisk igjen, det er blitt for mye arrvev der nå etter gjentatte ganger med å prøve å komme igang på jobb for fort.

Jeg har lært den tunge måten at kroppen til slutt stopper opp :)

Mulig jeg måtte igjennom det før jeg kunne akseptere at kroppen setter retningslinjene og at jobben min ikke passer meg helt.

Regner med at jeg aldri går tilbake til samme jobb i grunn etter dette. Sliter fortsatt mye med hånda likevel om jeg er i jobb eller har fri...

Du får iallefall prøve å høre på kroppen din litt mere :)

Så blir sikkert ting så mye bedre og blodtrykket stabilt og fint. Nå er jo urinen fin, så det kan jo godt være at du slipper unna med advarselen om høyt blodtrykk bare!

Krysser fingrene for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja der kan man se... Vi er ikke flinke nok til å lytte til kroppens signaler, og da går det noen ganger for langt :(

--------------------------------------------------------------------------

28 + 5

Merker at kroppen er sliten! Skal bli skikkelig godt med fri i morgen!! Har vært i møte med arbeidgiver nå, og vi kom fram til at jeg skal jobbe mandager, tirsdager og torsdager! Da får jeg en fridag midt i uken, samt langhelg :jepp: Passer meg utmerket!

I morgen skal vi til trøndelag og besøke min familie! Svigers skal også være med, og tror det blir hyggelig! Er meldt finvær!! :sol: Skal kjøre pick-upen vår, og får da tatt med vogge, tripp-trapp-stol, badebalje, voksipose, skinnfell og skinnpose hjem :jepp: Gleder meg! Da blir ting plutselig så virkelig!! Skal kjøpe ny madrass til vogga! Den er ikke brukt siden min bror var liten, så er på tide med en utskiftning.. Mamma skulle skrubbe den, så da blir den ren og fin :) Tenker jeg tar en liten vask av den etter at jeg har kjørt den hjem også ;)

Tror min bror kommer hjem i helgen også! Han begynte førstegangstjenesten for noen uker siden og har sin første permisjon! Koselig :) Da kan han endelig få bursdagsgaven han skulle fått for lenge siden :fnise: Bedre sent enn aldri!

Jeg har fått sendt alle papirene mine til NAV nå, og er spent på hvor lang behandlingstiden er... Er vel mindre trykk nå når det nærmer seg høsten enn for de som skal ha permisjon på sommeren! Håper jeg får overført fedrekvota til meg! Kan ikke skjønner hvorfor jeg ikke skal få det... K skal ikke jobbe nå sånn at han ikke jobber 6 av de 10 siste månedene før permisjonen hans egentlig skal starte, og da skal det jo ikke være noe problem :) Men man vet jo aldri med NAV...

Solen skinner ute! Jeg sitter og lengter etter lunsj :spise: 25 minutter igjen nå :jepp:

Ha en strålende dag, alle sammen!!

Dagens ord fra Babyverden:

Vet du hvilket stjernetegn babyen i magen kommer til å ha dersom det blir født omkring termin? Uansett om du tror på astrologi eller ei kan det jo være morsomt å lese litt karakteristikk om det aktuelle tegnet.

Hmm, det vet jeg faktisk ikke :fnise: Er ikke videre opptatt av sånt..

Edit: Glemte å nevne at jeg fikk krampe i leggen igjen i natt! Våknet og kjente at det begynte å bygge seg opp, og til slutt "smalt det i gang"... Jeg skreik og vred meg, og stakkars K våknet og lurte på hva i alle dager som skjedde! :fnise: "Krampe, kraaaampeeeee", ropte jeg og stakk frem venstrebeinet! Snille K satte seg opp i senga og hjalp meg med å tøye! Ble bra med en gang! :jepp: Da kunne jeg puste lettet ut, og fikk sovet videre :fnise:

Ohh, ville nattehistorier fra Ninnin og K :fnise:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, leggkrampe er så vondt! Ikke no særlig å våkne opp med på natta (hatt det noen ganger selv, og bare på natta).

Så koselig at dere skal bruke vogga fra du var liten da. Broren min fikk sprinkelsenga vi hadde hos besteforeldrene våre da vi var små da han fikk sønnen sin, så håper at vi kan få den når vi skal ha. Er så koselig å kunne arve sånt :)

God tur hjem, håper dere får en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt for deg at du får litt fri, Ninnin! Hurra! :hoppendeglad:

Også så deilig det høres ut med en skikkelig biltur, MED fin vær! Herlig!! :nigo:

Gah! Er litt spent på dette NAV-greiene selv.. Er selvstendig næringsdrivende, så håper at det går fint med alt sammen.. Sambo vil jobbe litt nå og da, og er ikke sikker på om han vil ta sammenhengende perm. Men jeg jobber jo mye hjemmefra, så det er jo hipp som happ..

Når går man til NAV med søknader etc? Rundt 20 uker?

Dersom du har termin i startet av november, så får du en liten skorpion :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når går man til NAV med søknader etc? Rundt 20 uker?

Man kan levere papirene til nav når man har passert uke 26 og har ultralydtermin bekreftet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan levere papirene til nav når man har passert uke 26 og har ultralydtermin bekreftet :)

Åja, såpass sent! Ja, men da har vi litt tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh:

Ja, det er helt vanvittig vondt.. Godt å få litt tøyehjelp :fnise:

Ja, arveting er kjempekoselig :jepp: Tipper du får sprinkelsenga når det blir din/deres tur! Stor stas :)

Ha en strålende helg, du også :klemmer:

Nuttpia:

Ja, det skal bli så godt!! Tror det kommer til å hjelpe MYE! En av sjefene mine sa at jeg ikke burde gå tilbake til 100% heller de siste ukene, men holde meg på 60% eller mindre.. Tror nok det er et godt råd, for kroppen er sliten og trenger hvile :jepp:

Det er riktig som tr.heimspia sier: Man trenger en bekreftelse (med dato på når bekreftelsen er skrevet - VELDIG viktig :opplyser::roll: ) fra jordmor hvor hun bekrefter at du er gravid og hvilken dato du har termin. Denne bekreftelsen må som nevnt være skrevet etter uke 26 :jepp: Så da har du noen uker på deg enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 + 2!! 8 uker igjen til permisjon, 11 uker igjen til termin :hoppendeglad:

Da har jeg startet på ny uke! Er på jobb i dag, i morgen og på torsdag! Resten av dagene skal jeg bare slappe av og kose meg :jepp: Ny kontroll på fredag, blir spennende å se hvordan det ligger an med blodtrykket! Håper det hjelper å være hjemme noen dager! I starten av september begynner ferievikaren min :fnise: Skal bli spennende å se hvem dette er!

Vært i trøndelag i helgen :jepp: Har hatt med både mannen og svigers! Var veldig koselig, og har faktisk hatt veldig fint vær (bortsett fra søndag)! Vi fikk besøkt både mamma og pappa, samt at vi traff både mormor og morfar, og mine stebesteforeldre :jepp: Min stebestemor ville gjerne strikke noe til babyen, og jeg tror jeg skal spørre om hun vil strikke fanadress til ham :jepp: Hadde egentlig planer om å gjøre det selv, men ser ut som jeg får litt knapt med tid... Har jo så mange prosjekter :fnise:

Har ikke vært i noe særlig form i helgen, og i går var jeg skikkelig dårlig :sukk: Kastet opp på morgenen og var kvalm omtrent hele dagen... Er heldigvis bedre i dag! Men hadde jeg våknet og vært som i går i dag, hadde jeg nok ikke gårr på jobben.. Men er mye bedre nå, selv om jeg er trøtt og sliten i kroppen! Mulig jeg skal satse på å bli 100% sykemeldt den siste måneden, etter at 40% sykemeldingen min har gått ut.. Tror det hadde gjort godt for kroppen, selv om jeg egentlig har lyst til å jobbe! Men kroppen kommer til å si stopp på et tidspunkt, så tenker å trappe veldig ned på slutten hvis ikke ting bedrer seg.. Vi får se :jepp:

Skal i alle fall nyte et par fridager i uken nå fremover!

Nå har vi fått vogge, tripp-trapp-stol og badebalje i hus :jepp: STAS! Skal kjøpe ny madrass til vogga. Ellers er skinnfellen og skinposen sendt til rens, og skal ta de med hjem etter neste trøndelagstur om 14 dager! :jepp: Da får jeg også med meg dyner og en voksipose! Det blir bra! Vi sparer utrolig mye på å arve så mye som vi gjør, noe jeg setter stor pris på :)

Var spesielt å få voggen i hus! Nå ser jeg virkelig at det nærmer seg :jepp:

Lillebror (13 år) hadde kjøpt klær til babyen da de var i Danmark på ferie :rodmer: Heldigvis hadde de kjøpt i litt stor str. Begynner å ha ganske mye i str. LITEN nå! Så da kan han spare klærne til han blir 3-4 mnd :jepp: Lillebror er kjempeivrig! I går før vi reiste fikk han kjenne at babyen sparket :fnise: Det syntes han var kjempestas!!

Fortalte min andre lillebror (19 år) at vi vurderer å bruke navnet hans på babyen! Han gliste fra øre til øre, og syntes det var skikkelig stas!! :)

Nå må jeg vel sette i gang og jobbe litt :fnise: Treg start i dag..

Har du plutselig følelsen av tidsnød? At fødselen ikke er så langt unna likevel? Nå er det på tide å lese seg opp om fødselen og tiden før og ikke minst etterpå. Fødselsboken får dere gratis av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 + 5

Ny dag, og jeg er ikke i form :sukk: Startet dagen med å kaste opp.. Klarte ikke å få i meg så mye mat, og sitter nå på jobben og er kjempekvalm... Har to avtaler i dag, så må nesten være her :sukk: Skal til jordmor i morgen! Får se hvordan det ligger an med blodtrykket! Driver også og har veldig høy hvilepuls til tider, noe som ikke kan være bra... Jeg er tidligere langrennsløper og er til vanlig veldig aktiv, og bruker å ha en hvilepuls under 50!! Nå er den plutselig opp i 120-130... Det er litt skummelt! Heller nok mot 100% sykemelding etter hvert, for dette klarer jeg ikke lenger! Kan jo alltids pine meg igjennom en arb.dag etter den andre, men jeg har en jobb som er ganske krevende, og det er rett og slett "farlig" dersom jeg blingser eller tar feil avgjørelse på jobben!

Skal snakke med jordmor i morgen, så får vi se! Har i utgangspunktet 40 % sykemelding til 15. september, hvilket betyr 9 dager igjen å jobbe.. Hadde tenkt 100% etter dette, men spørs om jeg må kaste inn håndkledet litt tidligere! Vi får se..

Hadde fri i går, noe som var veldig deilig! Sover dårlig om natten, så sov en dupp på dagen før mannen kom hjem fra skolen! La oss 21:15 begge to - helt utslitte! ...men jeg sovnet selvfølgelig ikke før nærmere 22:30 :sukk: Håper de siste ukene FLYR avgårde, for nå er jeg veldig klar for å ikke være gravid lengre! Synes jeg har hatt veldig uflaks i svangerskapet og vært mye dårlig, så nå er jeg drittlei! Lei av å kaste opp, lei av å være trøtt, lei av å være sur (noe jeg lett blir når jeg ikke har det bra)... Stakkars mannen som hele tiden prøver å få meg til å føle meg bedre! I gårkveldt lå jeg i fosterstilling i fanget hans kjempelenge mens han strøk meg på kinnet og koset med meg :rodmer: Snille, tålmodige mannen!

Huff, ble et klagete innlegg i dag... :sukk:

Her er i alle fall magen min! Bildet er tatt 29 + 3:

2801_10152067933130473_335389252_n.jpg

Den vokser og vokser! Merkes at babyen har mindre plass! Hehe..

Våkner du midt på natten med krampe i leggen? Det er helt normalt og ufarlig, men jammen også ubehagelig! Reis deg opp og gå litt rundt, så pleier det å gi seg. Er du mye plaget kan du prøve å ta magnesium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninnin! Det er ikke koselig lesning at du ikke er på topp :(

Det høres ut som en veldig smart plan at du sykemelder deg 100%. :klemmer:

Så koselig det hørtes ut på Trøndelag-tur! Også så flott at dere skal kalle opp lillemannen etter onkel :) Fikk litt lyst til å vite hvilket navn det er :fnise:

Såååååå fin mage!!!! :strix: skikkelig guttemage! Du er kjempefin, Ninnin!! :Nikke:

Så, kast nå jobben på båten, og slapp av resten av tiden. Ikke noe bra det heller, å være utslitt når lillegutten kommer. :hjerte:

Ønsker deg gooood bedring og en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humøret steg 2 hakk etter å ha lest innlegget ditt, Nuttpia :jepp: Takk! :)

Nei, må vel bare innse at formen ikke kommer til å bli bedre... Samvittigheten tynger, men må nesten bare tenke på meg selv nå.. Huff :sukk: Skal høre hva jordmor sier i morgen!

Onkel gliste VELDIG da han fikk høre det :fnise: Kan sende deg navnet på pm :jepp:

Jeg har vært heldig med hvodan jeg har vokst :jepp: Magen vokser rett frem og jeg har ikke lagt på meg så mye andre steder! Man kan ikke se at jeg er gravid dersom jeg står med ryggen til :) Det liker jeg!

Ser ut som du får sånn mage også :jepp:

Ha en flott dag, Nuttpia!! :klemmer:

Igjen: Takk for hyggelig innlegg og oppmuntrende ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! :klemmer: Det varmet :)

Ja, magen din er en større versjon av min ser det ut som! Min er også spiss, og den vokser utover, og ikke ut på sidene. Blir utrolig spennende å se om jeg har rett på kjønnet inni der!

Apropos vekt.. Krysser fingrene for at vi ikke legger på oss noe særlig den siste tiden. Det er vel da de fleste får vann i kroppen? :klo: Slik var det iallfall for min søster.

Jeg er veldig forsiktig med salt. Bruker chilikrydder istedet (Jeg er VELDIG glad i krydderier..) også lager vi mat 90% fra bunnen av. Det bør vel hjelpe på saltinnholdet..? Så jeg håper jeg slipper den store vannmengden i kroppen.

En annen fordel er vel at det begynner så smått å bli kjøligere (HURRA!!!), og det hjelper på hovne gravidkropper :Nikke: Jeg KOSER meg med overskyet og 15 grader. Det er HELT fantastisk!!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har lagt på meg mer enn nok allerede... :sjenert: Hvor alle kiloene er, vet jeg jammen ikke... Men har gått opp MYE allerede.. Var ganske tynn før jeg ble gravid, og håper jo på å bli det igjen.. Trøster meg med at min stemor, som er 1.70 høy og veier 58 (!!) kg gikk opp 20 kg med alle sine 3, og hun er like liten og nett nå :jepp: Så det blir jogging med tung barnevogn i vinter :fnise:

Huff, ja vann i kroppen hadde ikke vært noe særlig! Ikke fått noe enda, jeg, men det er visst også ganske vanlig? :klo: Vente til jeg er i permisjon eller evt. 100% sykemeldt, da, så slipper jeg å gå i sokkelesten/med mannens sko på jobb :fnise:

Helt greit at det har blitt kaldere! Enig med deg der! Gleder meg til det blir så kaldt at vi kan begynne å tenne stearinlys igjen!! :rodmer: Er så koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiiin mage :)

Uff, så kjedelig at den kvalmen ikke gir seg. Høres lurt ut å kanskje få 100% sykemelding ja, du skal jo ikke slite deg helt ut før permisjon heller. Så får du hvilt litt og kanskje blir formen bittelitt bedre etter hvert. Synes du har lov å slappe av og skjemme deg bort nå den siste tiden altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...