Gå til innhold

En ny spire gror i Ninnin sin mage

Ninnin86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvalme så langt uti svangerskapet skulle vært forbudt med lov :( Er du iallefall litt bedre enn du var tidligere?

Varme tanker og ønsker om bedring fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, FrøkenStrøken! Ja, er absolutt bedre! Men spiser kvalmedempende hver dag, hvis ikke blir jeg helt ødelagt :( Heldigvis under 10 uker til permisjon! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dagen din blir fin til tross for en dårlig start i dag tidlig! :klemmer:

Ser veldig godt at magen har vokst fra forrige bilde, herlig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint bilde, av en fin mage! :)

Er det du som er avbildet i avataren også? Øynene ligner! Beklager hvis det er en kjent skuespiller fra en film eller serie, jeg følger overhode ikke med på sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mala:

Ja, dagen har faktisk kommet seg :) Spesielt etter oppmuntrende ord fra dere her på KG! Det blir man glad av!! Ja, magen vokser veldig for tiden :fnise: Morsomt at den bare vokser rett frem og ikke ut til sidene :jepp: Tipper det ikke er lenge til det vises på deg heller!! :hjerte:

Bobbi:

Taaaaaakk, søte du :rodmer:

FrøkenStrøken:

Tuuusen takk :rodmer: Nei, er nok ikke meg! Men ikker rart du ikk evet hvem det er, for hun er ikke spesielt kjent! Er en tidligere deltaker i Top Model USA. Synes bildet er kult :) Tar det med øynene som et kompliment i og med at jeg synes hun har vanvittig pene øyne :fnise:

Nuttpia:

Tuuuuusen takk :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en følelse som ikke kan beskrives. :rodmer: Føler meg så utrolig heldig for at jeg får lov til å ha denne lille skjønne gutten hos meg. :hjerte: Jeg forstår deres valg om å ikke ta 3D-ultralyd, kommer ikke til å ta det neste gang vi heller.

Permisjonspapirer og søknader.. Skjønner ikke hvorfor ting skal være så utrolig bakvendt! Men det er vel bare sånn systemet er. Plutselig er papirene i boks og da er det bare å slappe av og telle ned dager til permisjon! ;)

Kremt, nei jeg hadde nok ikke skjønt så mye av det. Er enklere å forstå fotball synes jeg! :) Er ikke så veldig flink til å få med meg norsk fotball.. Men synes det var veldig gøy å se kampene som gikk juni.. Var det vm tro? :klo::sjenert: prøver å følge med i hvert fall! ;)

Nå, si ikke det. ;) 2014 ja.. Greit år å bli gravid det! Kanskje det blir her i gården og. :lur: 3-4 år mellom søsknene er en grei aldersforskjell synes jeg. :) Greit at lillegutt er ferdig med 2års-trassen i hvert fall. :fnise:

Haha, morsomme drømmer du har! :fnise:

Og for en fiiiin mage du har! :hjerte: Herlig å se at magen vokser! Kjenner jeg blir litt småsjalu på magen, jeg og vil ha.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel-A:

Ja, jeg irriterer meg grønn over alt av permisjonspapirer! Det som irriterer meg mest er fedrekvota, som jeg (og alle jeg kjenner) mener burde vært frivillig! Flott at far har mulighet til å ta permisjon, men jeg synes ikke det er rett at han skal pålegges å ha 12 uker! Er ikke alle det passer for... Som f.eks. oss.. Har et vennepar som fikk baby i mars. Far til barnet er bonde, men får ikke overført permisjonen til mor selv om han har prøvd å forklare at han ikke kan stoppe gårdsdriften i 12 uker! Dermed må mor ta ut 12 uker ubetalt permisjon.. Helt hull i hodet, spør du meg! Det vittige oppi det hele er at dette begrunnes med likestilling! Men vet ikke om det er likestilling at far har krav på 12 uker når mor bare har krav på 9?! :huh: Jaja, vi får ordnet det på et vis :jepp:

Jeg drømmer altså så mye rart for tiden :fnise: K lurer på om jeg er frisk :fnise:

Tipper det ikke er lenge til du har kul på magen igjen ;) hihi

Doh:

Taaaakk :rodmer: Ja, de bruker heldigvis om oftest det :jepp:

Tina_O:

Taaaakk :rodmer: Ikke lenge til du får skikkelig kul heller nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den fedrekvoten kan være et puslespill uten like.

Det er ikke så lett for selvstendig næringsdrivende å bruke de 12 ukene nei.

Leste en artikkel i et blad om en kar som hadde egen butikk som s.nær.dri og han fikk overført de 12 ukene til mor. Det må vel finnes et smutthull å bruke ?

Merkelig om det ikke gjør det...

Skal se om jeg finner igjen den artikkelen en dag :)

Har ikke begynt på permisjonspapirene til nav enda her. Har søkt og fått invilget permisjon på jobb (søkes seperat), men ikke sett helt på papirene fra nav enda. Føler det er bare et virrvarr av rot hos dem.

Var innom nav for en mnd siden og fikk beskjed om at "du finner alt på nav.no, vi kan ikke hjelpe deg." Fantastisk god kundeservice ;)

Blir irritert da og tenker at det er faktisk jeg og andre som betaler lønna deres! Bedrevitere og teitinger som ikke har et ønske om å hjelpe i heletatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åhh, ja, jeg har også tatt et par telefoner dit, og blir ikke klok i det hele tatt! Sendte en mail her om dagen, for orket ikke å ringe igjen! Da fikk jeg følgende svar:

"Dersom du har spørsmål ang. fødselspenger og svangerskap, kan du enten lese på våre nettsider, nav.no, eller ringe kundeservice!" :huh:

Takk for svar, liksom...

Kan ikke se noen smutthull for studenter, dessverre... Så løsningen blir at K ikke tar seg deltidsjobb før det er under 6 måneder igjen til han skulle hatt permisjon! Logisk, ikke sant! For å unngå å få permisjon må du la være å jobbe :huh::fnise: Blir for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel-A:

Ja, jeg irriterer meg grønn over alt av permisjonspapirer! Det som irriterer meg mest er fedrekvota, som jeg (og alle jeg kjenner) mener burde vært frivillig! Flott at far har mulighet til å ta permisjon, men jeg synes ikke det er rett at han skal pålegges å ha 12 uker! Er ikke alle det passer for... Som f.eks. oss.. Har et vennepar som fikk baby i mars. Far til barnet er bonde, men får ikke overført permisjonen til mor selv om han har prøvd å forklare at han ikke kan stoppe gårdsdriften i 12 uker! Dermed må mor ta ut 12 uker ubetalt permisjon.. Helt hull i hodet, spør du meg! Det vittige oppi det hele er at dette begrunnes med likestilling! Men vet ikke om det er likestilling at far har krav på 12 uker når mor bare har krav på 9?! :huh: Jaja, vi får ordnet det på et vis :jepp:

Jeg drømmer altså så mye rart for tiden :fnise: K lurer på om jeg er frisk :fnise:

Tipper det ikke er lenge til du har kul på magen igjen ;) hihi

Er så glad jeg er ferdig med det der.. *grøss* Jeg synes det er fryktelig trist at ikke far kan ta ut permisjon før vi er ferdige med våre 9 jeg da.. Om vi brukes fedrekvoten samtidig som jeg har permisjon burde ikke være noe problem..Jeg kunne gjerne ha hatt samboer sammen med meg fra fødselen av jeg.. Det er da alt er nytt og en trenger støtte. Jeg har tatt 1 mnd. ferie nå i september, da tar samboer ut 2 uker permisjon. Også tar han ut permisjon så han får langhelg(fri fre-man) annenhver helg ut året. Så slipper han å ta ut alle 12 uker samtidig. Hvordan vi gjør det etter nyttår får vi se på, får se om han søker om å dele opp resten av permisjonen eller om han tar det når jeg er ferdig. Vi får se, vi får se. Synes vi burde få utdelt 42/52 uker også får vi selv fordele de ukene.. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig.

Og du.. På NAV sin hjemmeside kan du faktisk chatte med de om permisjonsgreiene. Jeg gjorde det, fungerte kjempebra! Får svar med en gang + slipper lang telefonkø og misforståelser. Bare kopier det de sier etter samtalen så du har noe å henvise til om det er noe som skal skjære seg. ;)

Hihi, ikke si sånn da. ;) Jeg er så babysyk, må bare le av meg selv. Er jo bare 5 uker siden fødsel ja.. :fnise:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+6, og det er HEEEELG :hoppendeglad:

Jammen er det godt, og jammen skal jeg hvile og kose meg :jepp:

Nå har jeg akkurat skrevet brev og sendt en bursdagshilsen til fadderbarnet vårt soom bor i Peru. Vi ble SOS-faddere i april, så nå var det på tide å skrive et lite brev til jenta! Hun hadde bursdag forrige lørdag, så det passet bra :jepp: Stolt og glad for å kunne hjelpe henne!!

Hadde en bra dag på jobben i dag! Den gikk i ett, og jeg var sliten da jeg kom hjem! Men godt at dagene flyr! Denne uken har gått kjempefort!! 28 uker i morgen allerede?? :huh: Sykt! 9 uker til permisjon, 12 til termin... :strix:

Jeg er så babysyk, og gleder meg veldig til å ha lillemann i armene mine :jepp: Lurer på om jeg klarer å legge ham fra meg eller om det blir så jeg går og holder ham hele tiden :fnise: Akkurat nå tenker jeg det siste, men det blir vel ikke sånn..

Mannen begynner på skolen på mandag! Hadde siste arbeidsdag i dag! Har obbet 9 år på samme sted, og det var nesten ingen som enset at han sluttet i dag :hakeslepp: Ble HELT sjokkert da jeg hørte det... Litt trist på hans vegne.. Han er langt i fra mislikt på jobben, heller tvert i mot, men de ER SÅ SLØVE der borte! Blir helt matt, jeg! Huff.. Tror det skal bli greit for ham å prøve noe annet!

Ellers tror jeg lillemann har vokst i det siste, for nå begynner jeg å bli øm i ribbeina på venstre side... Au! Kjenner at han sparker der titt og ofte.. Men bedre med liv enn ikke liv! En aktiv baby er en frisk baby :jepp: Åhhh, som jeg gleder meg til å se ham!! Holde ham, kose med ham!! Herregud, tenk at jeg skal bli mor!! Åhhh, noen ganger må jeg bare rooooope det ut!! :rodmer: Jeg er så heldig!!

Håper dere får en STRÅLENDE HELG, alle sammen :sol:

:klemmer:

Dagens ord fra babyverden:

HAR DU ET GODT FORHOLD TIL FORELDRENE OG SVIGERFORELDRENE DINE? Mange familier får et nærere forhold på tvers av generasjoner når det kommer en liten baby. Husk at forholdet dere har til foreldrene deres også påvirker hvilket forhold barnet vil få til sine besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og jubler for 28 UKER :hoppendeglad:

Edit: Oi, jeg ser jo nå at 3.trimester starter i dag!! Hurra :strix:

Endret av Ninnin86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...