Anerikke Skrevet 4. september 2012 #441 Del Skrevet 4. september 2012 Flott mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 4. september 2012 #442 Del Skrevet 4. september 2012 Dæh så lekker du så ut på bildet! Makan til fin mage skal man lete lengre etter Nydelig, rett å slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 4. september 2012 #443 Del Skrevet 4. september 2012 Stilig dame med nydelig mage!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. september 2012 #444 Del Skrevet 5. september 2012 Så fin du er Ninnin!! Fin kjole og fin mage Er symfysemålet langt over normalen? Er legen bekymret, eller har du bare vokst fort i en periode? Så flott at du hadde en strålende helg! Kommende mormor høres søt ut Grattis med alle klærne dere har fått! Tror min søster har endel til meg også, ganske ålreit igrunn! Kjipern at kvalmen sitter i enda.. Har du prøvd noen alternativ behandling? Håper du er myye bedre idag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 5. september 2012 Forfatter #445 Del Skrevet 5. september 2012 Tusen takk, jenter Følte meg veldig fin! Skal i en barnedåp og et bryllup i oktober også, og har kjøpt et par pene kjoler fra USA, som kom i posten i går!! Måtte jo prøve dem, og håper virkelig ikke jeg føder før jeg får brukt dem Følte meg egentlig ganske fin Nuttpia: Jordmor er ikke bekymret, men vi følger nøye med Ligger en del over streken, men det kan være at jeg har mye vann eller at babyen ligger feil! Nå har jeg ikke lagt på meg så mye (kg) på noen uker, men ser jo at magen vokser! Skal bli spennende å se hvordan jeg ligger an på fredag Hadde vært moro med en vektestimering, noe jeg muligens kunne få dersom målet ble høyere! Huff, ja den kvalmen... Jeg har ikke prøvd akkupunktur, men har prøvd alle andre "triks i boka"! Den eneste gangen jeg ikke var kvalm i går, var under MT-behandlingen! Kanskje jeg bare skal bli der neste gang? Det kjennes ut som jeg er bedre i dag, heldigvis Men blir nok ikke de store utskeielsene!! Glad jeg har muligheten til å være hjemme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 5. september 2012 #446 Del Skrevet 5. september 2012 Du har en nydelig mage, Ninnin! Syns det er fælt at du skal være så plaget at kvalme og oppkast! Håper du slipper det de siste ukene nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 5. september 2012 Forfatter #447 Del Skrevet 5. september 2012 Takk, Mala Ja, det er ikke godt, og begynner å bli lei av å være kvalm nå Har vel innsett at det ikke kommer til å gå over før babyen er ute... Men men.. Satser på at langt og tungt svangerskap = snill baby Hihi, er i alle fall lov til å håpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 5. september 2012 #448 Del Skrevet 5. september 2012 Så fint bilde av magen Uff, ikke noe særlig at du fortsatt er så dårlig da. Får håpe det bedrer seg litt hvertfall da, selv om det kanskje ikke er helt sannsynlig at den blir helt borte før lille er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 5. september 2012 #449 Del Skrevet 5. september 2012 Heia! kjapt innom bare..fysj me kvalmen,hjelper ikke tabletter heller? Bekkenløsning,ja det er velkjent her,men ri til JM at du vil ha sklilaken,det hjalp en hel haug! jeg har jo og fått sånn stråling som du har,det hjelper endel det ja! Symfysemålet er jo garanter over streken fordi du er slank og..jeg får iallefall høre det,men JM sier mye rart og,det skal du vite! Fin mage du har,snart kommer prinsen Natti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 6. september 2012 #450 Del Skrevet 6. september 2012 Vi får satse på at trasige svangerskap = snille barn HELT enig med deg! Fysj så dumt å være kvalm hele tiden! Hjelper det å prøve tyggetabletter for sure oppstøt/halsbrann kanskje? Syntes å ha lest det en plass, men jeg aner ikke selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 6. september 2012 Forfatter #451 Del Skrevet 6. september 2012 Doh: Tusen takk Nei, nå er jeg egentlig innstilt på at de resterende 8-10 ukene blir med kvalme... Går greit i og med at jeg ikke jobber, men begynner å bli rimelig lei Luremegpå: Tabletter hjelper innimellom, men ikke bestandig, dessverre I dag rakk jeg ikke å spise tabletten før jeg kastet opp, og på tirsdag kastet jeg opp igjen tablettene... Hjelper litt å spise saftis, så mannen var og kjøpte en 10pk med Friskis til meg i går MT og strøm har hjulpet veldig så langt! Jeg dro til behandling nesten med en gang jeg kjente at jeg hadde vondt, og det tror jeg var lurt Sklilaken? Det tror jeg ikke jeg har hørt om Hva er det? Skal til JM i morgen, kanskje høre hva hun sier om det Ja, kanskje det er derfor jeg ligger over streken? JM sa i alle fall at jeg ikke behøvde å bekymre meg, så gjør egentlig ikke det Tusen takk for magekompliment!! Nå er han her i løpet av de 10 neste ukene!!! Tr.heimspia: JAA, la oss krysse fingrene for det Ikke prøvd de tablettene, men det skal jeg jammen gjøre!! Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 7. september 2012 Forfatter #452 Del Skrevet 7. september 2012 31 + 6, kan snaaart juble for 32 uker!! Denne uken har gått vanvittig fort, til tross for at jeg ikke har vært på jobb! Herlig! 8 uker igjen til termin nå, og maks 10 uker til babyen vår er her hos oss I går var jeg hos manuellterapaut igjen, og behandlingen har virkelig god effekt! Nesten ikke vondt i bekkenet lenger, og skal nå bare gå én gang i uken frem til fødselen! Etter fødselen skal vi "reparere" og behandle intensivt for å unngå senskader Var en tur på jobb i går også, hadde noe småtteri jeg måtte fullføre! Fikk snakket med kolleger og ble invitert til en avslutning til en av kollegene som slutter i dag! Skal se om jeg skal møte opp på det Våknet samtidig med mannen kl 06:15 i morges, og fikk ikke sove igjen... Litt groggy i halsen i dag, og kjempetett i nesen! Høstforkjølelsen har nok kommet, men har heldigvis ikke slått helt ut på meg (ennå)! Kanskje jeg er heldig og slipper unna det verste? Krysser fingrene for det!! Akkurat vært hos JM på kontroll, og alle prøver så fine ut Skal ikke tilbake før 8. oktober! Da skal jeg ta med mannen også skal JM snakke litt om fødsel Vi skal jo ikke på svangerskapskurs, og da mente JM hun kunne fortelle litt om det som skal skje! Har meldt meg på ammeveiledningskurs også, og det er 26. september Blir spennende! Nå skal jeg bruke resten av dagen til å kose meg med strikkingen min!! Sol ute, men kjenner at det begynner å bli høsten. Jeg ELSKER høsten!! Gleder meg til det blir litt kaldere, hihi Liker å pakke meg inn i pledd og ullklær, slenge meg ned på sofaen med en god bok og en kopp kakao (egentlig kaffe, men takler ikke kaffe nå når jeg er gravid...)! Lykke! Snart høstlykke med en liten baby i hus Herregud, som jeg gleder meg!! Ha en stålende helg, alle sammen!! Dagens ord fra babyverden: Lege eller jordmor kjenner gjerne etter barnets leie og hvorvidt hodet er festet ved kontrollene fremover. Ligger barnet i seteleie nå har det fremdeles plass til å snu seg før fødselen. Babyen min ligger med hodet ned, men det har ikke festet seg enda! Han sparker oppe til venstre hele tiden, og har ikke snudd seg på en stund nå JM sa at det er forskjellig når hodet fester seg, men at rundt uke 37 er vanlig for førstegangsgravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 7. september 2012 #453 Del Skrevet 7. september 2012 Så bra at MT funker, Ninnin! Det er godt å få god og tett oppfølging! Og veldig bra med fine prøver hos JM! Ikke lenge til nå! Håper tiden fortsetter å gå fort for deg Kjenner til litt groggy følelse om morgenen. Jeg kan få litt sånn "natt-forkjølelse", som jeg kaller det. Men går over etter frokost. Håper du slipper forkjølelse! GJETT om jeg er 100% enig med deg mtp HØST!!! Det er såååå deilig!!! Tenk at lille babyen ligger opp ned i mange uker!! Stakkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 9. september 2012 Forfatter #454 Del Skrevet 9. september 2012 32 + 1 Må vel konstantere at jeg har blitt forkjøla... Æsj! Tett i hodet, bihulene og nesa... Hoster heldigvis ikke, men har mye ekkelt slim i halsen.. Alt dette gjør jo at jeg sover mye dårligere enn jeg gjør til vanlig.. Som om jeg ikke sover dårlig nok fra før nå Jaja, det går vel over om en liten stund! Får ta det med ro og pleie kroppen! I går hadde jeg en deilig slappe-av-hjemme-alene-dag Koste meg masse! Fikk strikket mye, og bunaden begynner å ta form! Mangler bare en sele til buksa, halskant og montering av ermer på genseren og kanskje en strømpe til, i og med at den første jeg lagde ikke ble spesielt pen Satser på å bli ferdig til neste helg Ellers var jeg ute og gikk en tur i finværet Var så deilig ute og jeg kunne jo ikke sitte inne hele dagen! Så ruslet ca 2,2km, og det var nok for meg. Gikk egentlig ganske bra I dag skal jeg en liten tur til Oslo og "delta" på kvartårlig steputdanning! Tror ikke deltakelsen blir så stor fra min side, men skal i alle fall være der Koselig å møte alle stepperne igjen!! Ellers blir det nok pleiing av kropp og venting på at mannen skal komme hjem Ha en flott søndag, alle sammen Dagens ord fra Babyverden: Syns du at du har endret livsstilen din veldig nå dere skal bli foreldre, er det naturlig å bli frustrert om kjæresten din ikke har gjort det samme. Noen menn syns det er skummelt å skulle bli far og ønsker å ”feste fra seg” før barnet blir født. Det er lov til å si ifra at du ønsker å ha ham mer hjemme. Det beste dere kan gjøre, er å fortelle hverandre hvordan det føles og hva dere ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 9. september 2012 #455 Del Skrevet 9. september 2012 Morro med flere steppe-folk da! Skjønner godt at du vil dra likevel om du kanskje ikke blir den som hopper mest ¨Frykeltig flink når du rusler tur også må jeg si. Jeg lengter etter den dagen jeg klarer å gå så langt igjen Det blir etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 9. september 2012 Forfatter #456 Del Skrevet 9. september 2012 Ja, var deilig å røre litt på seg, selv om jeg ikke tok den helt ut! Ble mye fokus på styrke i bein, istedenfor hopp og sprett! Kjente ingenting i ryggen da jeg holdt på, men er nok litt stiv nå! Men ikke verre enn jeg har vært tidligere Skal bli godt å dra til MT i morgen, få løst opp enda litt mer Du kommer nok til å ha mye effekt av all behandlingen du har hatt nå etter svangerskapet! Så da kan du rusle lange turer igjen, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 9. september 2012 Forfatter #457 Del Skrevet 9. september 2012 Unnfangelsen finner sted omkring: 11. februar 2012 Du er nå 3 uker og 5 dager på vei: 23. februar 2012 Hjertet begynner å slå: 7. mars 2012 Embryoet beveger seg: 31. mars 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 7. april 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 7. april 2012 Risiko for spontanabort avtar: 21. april 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 28. april 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. mai 2012 Fosteret svelger og tisser: 19. mai 2012 Tid for ultralyd: 26. mai 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 2. juni 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 16. juni 2012 Fosteret begynner å høre: 7. juli 2012 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 4. august 2012 Mange fostre legger seg med hodet ned: 8. september 2012 Svangerskapspermisjonen begynner: 15. oktober 2012 Termin: 5. november 2012 Jeg innser nå at det VIRKELIG nærmer seg, og at jeg bare har 2 ting igjen å krysse av på lista SyKT! Men gud så spennende og gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 #458 Del Skrevet 10. september 2012 Så kult at du stepper!! Også så bra at du ikke ble utslitt Da jeg var liten så steppet jeg rundt i pen(lakk)-skoa mine i stua, til alles forergelse! Det ble med det, men har beundret mange videoer fra Riverdance og denslags.. Lille babyen deres gjør seg klar for å komme ut til dere! Blir helt rørt, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 10. september 2012 Forfatter #459 Del Skrevet 10. september 2012 Hihi, er ikke sånn step som du tenker på, tror jeg Jeg driver med bodystep, http://w3.lesmills.com/norway/en/classes/bodystep/about-bodystep/ Er step i sal med stepkasse! Ble utdannet instruktør i desember 2011, og fikk lisensen min nå i juni Veldig moro! Hadde nok ikke gjort meg noe særlig som stepper/riverdancer, tror jeg Jaaa, tenk at nå kommer han snart Er veldig rart å tenke på at det er maks 10 uker til jeg blir mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 10. september 2012 #460 Del Skrevet 10. september 2012 Hihi, er ikke sånn step som du tenker på, tror jeg Jeg driver med bodystep, http://w3.lesmills.c...about-bodystep/ Er step i sal med stepkasse! Ble utdannet instruktør i desember 2011, og fikk lisensen min nå i juni Veldig moro! Hadde nok ikke gjort meg noe særlig som stepper/riverdancer, tror jeg Jaaa, tenk at nå kommer han snart Er veldig rart å tenke på at det er maks 10 uker til jeg blir mamma ÅÅÅJA!!! Ja, der kan du se Haha!! FLINK er du nå iallfall UANSETT!!! Ha en fin ettermiddag/kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå