Ninnin86 Skrevet 23. august 2012 Forfatter #421 Del Skrevet 23. august 2012 Takk, Doh Ja, begynner å bli rimelig lei nå, og er glad jeg har fri i morgen! Skal se om jeg jobber 60% i noen uker til eller om jeg må bli hjemme lengre før jeg egentlig dkal fornye sykemeldingen min.. Er evt. snakk om 9 arb.dager, og det er jo i utgangspunktet overkommelig ------------------------------------------------- Jaja, da har jeg faktisk sovet, våknet og stått opp igjen for å spise... veldig så sulten midt på natten, to skiver gikk lett ned Nå gjelder det bare å få sove igjen da................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 24. august 2012 Forfatter #422 Del Skrevet 24. august 2012 29 + 6 Da har jeg vært til jordmor! Alle prøvene var fine og bt har stabilisert seg heldigvis! Ser ut som det har hjulpet å roe ned litt, og kommer nok ikke til å gå opp i stillingsprosent igjen! Vi fant ut at jeg skal prøve å jobbe 60% de neste 3 ukene hvis formen tillater det, også skal vi se på om jeg burde bli 100% sykemeldt etter det! Fikk ny jordmor forrige gang, og det var henne jeg var hos denne gangen også! Hun er så allright, gleder meg til å gå på kontroll! Hun har jobbet på ahus der jeg skal føde, så i dag tok hun seg tid til å fortelle meg om hvordan det fungerer på de forskjellige fødestuene/tunene på sykehuset vi gikk igjennom de tre tegnene på at fødselen er i gang, og hva som skjer når jeg kommer til sykehuset Senere skal vi gå litt mer i detalj på fødselen, samt at hun skal holde "foredrag/kurs" i amming, som jeg skal være med på! Var hos henne i 45 minutter i dag, og hun tok seg god tid! Det hadde ALDRI fastlegen min gjort... Så er i litt bedre humør i dag enn i går! I morgen kan jeg juble for 30 uker Ha en super dag, folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. august 2012 #423 Del Skrevet 24. august 2012 SÅ godt å lese at alt er bra, Ninnin!! Også flott at bt har stabilisert seg. Det er veldig veldig bra! Det er virkelig mye man skal igjennom av forberedelser før en fødsel. Så bra at du har en jordmor som du trives med! Håper vi alle får det. Tviler ikke på at det har sååå mye å si, for hun/han blir med på fødselen, ikke sant?? Uff, det er fortsatt endel jeg ikke vet Tenk; 30 uker imorgen. Wow.. Synes du tiden har gått fort? Det har jeg kanskje spurt deg om før.. Jeg er snart halvveis, og jeg synes tiden går fort! Kan jo nesten sitte og se at magen vokser!! Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 24. august 2012 #424 Del Skrevet 24. august 2012 Så bra Jordmødre har en tendens til å bruke lengre tid pr. konsultasjon ja Jeg var også på kontroll i dag, til lege. Følte meg som en liten kasteball og hun hadde såvidt tid til å sjekke og snakke med meg egentlig... Er glad for at neste kontroll er til jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #425 Del Skrevet 27. august 2012 Nuttpia: Ja, veldig glad for at bt har stabilisert seg!! Men formen er fortsatt ikke bra Så nå kommer jeg til å jobbe ut ujen, men ta ut 100% sykemelding fra mandag, tenker jeg! Orker ikke mer... Fungerer ikke så godt som jeg må på jobben, og da er det ikke noe vits i å være her.. I tillegg sliter jeg meg helt ut, noe som ikke er bra for verken meg eller babyen... Jeg synes nok ikke tiden har gått så fort i og med at jeg har vært mye dårlig.. Så håper de siste ukene flyr avgårde!! Er ikke sikker på om jeg leste spm. ditt riktig, men jordmor blir nok ikke med på fødselen. Får ny jordmor på sykehuset Men hun jeg har nå har jobbet på sykehuset tidligere, og kunne fortelle mye om hvordan det fungerer der Skal på ammekurs siste onsdag i september Blir spennende! Skal også ta med mannen på en kontroll sånn at hun kan fortelle oss mer om fødselen og rammene rundt det Tr.heimspia: Huff, ja, skjønner hva du mener om å være kasteball hos legen! Har jeg også vært! Derfor er jeg glad for at jeg går til jordmor ---------------------------------------------------------------------------------------- 30 + 2!! 10 uker igjen til termin!! Herregud, tenk at jeg nå har passert 30 uker! 3/4 er unnagjort! Gleder meg skikkelig til å bli ferdig og få babyen i armene mine Vært hos svigers og slappet av i helgen - blek og flott som vanlig... Ikke vært i noe særlig form, men det går heldigvis opp og ned! Lørdagen var ikke så værst! Da var vi først på besøk til et vennepar som fikk en liten jente 17. august Hun var så nydelig!! Skikkelig søt. Hadde kjøpt med en liten rosa kjole til henne Må jo innrømme at klær til babyjenter er skikkelig nusselige!! Fikk holde henne og dulle med henne mens vi var der! Moren hennes syntes det var så fint å se at jeg ikke var redd for å ta i henne og løfte henne opp! Mange av venninnene hennes tror jenta er lagd av glass, og vill nesten ikke løfte henne! Skjønner at det ikke er lett når man ikke er vant til barn, men jeg har 5 småsøsken (halvbrødre), så jeg er heldigvis vant til å håndtere babyer Senere på kvelden var jeg og mannen barnevakt til nevøen vår Koste oss skikkelig! Han skal til manuellterapaut på torsdag, for de mistenkter at han har litt vondt i magen, samt at han er litt stiv i nakken. Det gjør naturlig nok at han ikke sover så godt, spesielt når han ligger på ryggen. Håper de finner ut av det og får behandlet ham Ååå, er helt forelsket i den babyen Vi koste oss veldig på lørdagskvelden! Utpå kvelden sov både babyen og den andre barnevakten (ref. min mann), så jeg ble sittende og se film! Nå har jeg bestilt meg legetime, og blir nok 100% sykemeldt fra mandag og frem til permisjon! Nå orker jeg rett og slett ikke mer... Selv om BT hadde stabilisert seg på fredag, har det vært litt høyt i helgen. Svigerfar har blodtrykksmåler, og jeg målte noen ganger i går. Selv om BT ikke var kritisk høyt, var pulsen min ganske høy! Hadde opp til 120 etter å bare ha sittet rolig en stund... Det er ikke bra, og jeg kjenner at kroppen jobber på høygir! Blir så vanvittig sliten av det også! Så nå har jeg nevnt for sjefen min at jeg ikke er i form, noe han forsåvidt så selv da jeg kom på jobb i morges! Skal snakke mer med ham etter at han er ferdig på møte! Må fortelle at jeg skal til lege på onsdag og at jeg nok blir sykemeldt! Heldigvis kommer vikaren som skal ha min jobb allerede på mandag!! Skal egentlig bli godt å slappe av og lade batteriene de siste ukene før fødselen! Blir vel 6 uker sykemelding før permisjonen starter. Da kan jeg fokusere på meg selv og lillegutt Ingen kan si at jeg ikke har prøvd i alle fall! Håper dere får en super dag, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 27. august 2012 #426 Del Skrevet 27. august 2012 Ok, takk for svar! Jeg synes du er flink, Ninnin! Du har virkelig stått på, men er nok lurt å ta ut full sm nå, ja. Det fortjener du også, slik som du har hatt det i graviditeten! Så bra atvikaren din kommer allerede, det er jo kjempebra!! Ønsker deg god bedring og en fin dag, Ninnin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 27. august 2012 #427 Del Skrevet 27. august 2012 Det er nok det beste å få 100 % sykemelding nå ja, Ninnin! Ikke bra verken for deg eller babyen at du sliter deg ut! Du får heller fokusere på å pleie deg seg og lade opp til fødsel i ukene fremover Som du sier selv, du har virkelig prøvd, ingen kan komme å si noe annet i allefall! Men jeg skjønner at det kan være litt fælt å måtte kaste inn håndkleet også, når man kanskje helst ville jobbe frem mot permisjonen. Det er uansett viktigst å lytte til kroppen sin da. Ønsker deg en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #428 Del Skrevet 27. august 2012 Åh, tusen takk begge to Skal virkelig bli deilig å roe helt ned! Som sagt så har jeg virkelig prøvd, og nå orker kroppen rett og slett ikke mer... Er veldig klar for å bare være hjemme og stelle i stand til den lille kommer Håper dere for en superduper dag begge to Dere er gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 28. august 2012 Forfatter #429 Del Skrevet 28. august 2012 30 + 3, og sannsynligvis (en av de) siste arbeidsdag(ene) før babyen kommer! Fikk legetime allerede i morgen klokken 09:30, og det skal bli godt! Hadde en lang samtale med sjefen min i går, og han hadde faktisk sett på meg at jeg ikke er i form. Nå fikk jeg beskjed om at helsa kom først og at jeg må ta vare på meg selv! Veldig godt å høre at de skjønner at jeg ikke er i form, og at jeg trenger å hvile litt nå.. Fått meg time hos manuellterapaut i dag, som skal se og ta litt på ryggen min! Den er ikke helt god, og jeg tenker det kan være godt å få behandlet det før det evt. blir verre. Var heldig som fikk time allerede i dag Hun jeg skal til ble anbefalt av jordmor, og er visst veldig flink til å behandle gravide! Så jeg gleder meg faktisk litt! Skal få hentet bilen min i dag!! Den har vært på reparasjon pga. dårlige bremser! Men nå er den helt frisk, og jeg kan bruke den når jeg skal til trøndelag til helgen Vi har jo to biler, men jeg liker best å kjøre min. Den bruker mye mindre diesel enn mannen min sin, og det er jo en stor fordel når man skal kjøre langt! Til helgen skal jeg i dåp til datteren til kusina mi! Blir koselig å møte familien igjen Kusina mi har en sønn på 3 år også, og har nå ryddet ut babytøyet hun ikke kan/vil bruke på datteren sin. Dette skal hun ta med så jeg kan få plukke det jeg har lyst på Veldig snilt gjort! Hun er veldig kvalitetsbevisst, så jeg tipper det kommer en sekk med nesten ubrukte kvalitetsklær Har ikke kjøpt så mye selv enda, så det passer bra å arve litt i str 56-62 Grått og trist ute i dag! Greit å være på jobb selv om hodet mitt er et annet sted... Gleder meg til dagen er over! Ha en flott dag, alle KG-ere Stor fra Ninnin!! Dagens ord fra Babyverden: Ønsker dere å pusse opp en gammel barneseng eller gi stellekommoden et nytt lag med maling, kan det være lurt å tenke på det nå. Maling avgir gasser en stund etter at den har tørket og disse bør babyen skånes for. Husk at du som gravid ikke bør male med oljemaling. Husk god utlufting! Godt tips til de som skal pusse opp før babyen kommer Vi trenger heldigvis ikke å pusse opp mer, må bare kjøpe inn litt diverse før han kommer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 28. august 2012 #430 Del Skrevet 28. august 2012 Høres ut som du har mye fint å se frem til, Ninnin! Blir nok godt for deg med sykemelding nå, og 100% fokus på deg og den lille. SÅ deilig! Også så fint med friskmeldt bil da, gitt Ingentingen er bedre!! Ja, her maler vi for harde livet for å bli ferdig i god tid før jul Og vi bruker selvfølgelig bare vannbasert maling. Så snill kusine du har!! Så flott å få litt ting og tang her og der! Ha en gooood dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 30. august 2012 Forfatter #431 Del Skrevet 30. august 2012 30 + 5 I går ble jeg 100% sykemeldt fra jobben min! Deilig, men også litt vemodig! Jeg er jo kjempeglad i jobben min, men når jeg er i så dårlig form som jeg er, er det ikke noe vits i å være på jobb! Ikke noe vits i å slite seg ut... Så nå skal jeg bare slappe av og forberede meg til babyen kommer! Ca 9 uker igjen til termin nå Håper tiden går fort! Er ferdig med babyteppet mitt, og har ikke mye igjen på bunaden til nevøen min, så trenger snart et nytt strikkeprosjekt! Har jo god tid til å drive med det nå Ellers er det noen småting som må gjøres her hjemme før lillegutt kommer! Så satser på å få tiden til å gå! Jentene på jobben syntes det var trist at jeg ikke skal jobbe mer, så de ville gjerne at vi skulle ha et jentetreff før babyen kommer De er så søte! Jeg sa at jeg kunne invitere dem til skravlekveld en kveld, vi må bare finne en dag som ikke krasjer med turnusen til jentene Det blir koselig!! I dag reiser jeg til trøndelag! Skal være der helt til mandag! Dåp til kusina mi (eller babyen hennes, altså) på søndag! Ellers skal jeg på VAMP-konsert sammen med mamma og lillebror på lørdag det blir koselig!! Må vel få besøkt litt familie også når jeg først er i nærheten Håper dere får en super torsdag, jenter Dagens ord fra babyverden: Det har vært mye snakk om såkalte sukkerbarn de siste årene. Veldig store barn som sannsynligvis er store på grunn av morens høye sukkerinntak. Brus er nevnt som den største synderen. Litt er naturligvis lov, man kanskje ikke hver dag? Jeg er heldigvis ikke så glad i brus! Nå i det siste har jeg vært så kvalm at jeg ikke en gang har orket godis... Tok en diabetestest sist jeg var hos jordmor fordi magen min er litt for stor i forhold til SF-kurven, men det er ingen indikasjoner på at jeg spiser for mye sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 30. august 2012 #432 Del Skrevet 30. august 2012 Skjønner det er litt vemodig å gå over til 100 % sykmelding, men det er nok det beste for deg og babyen nå! Du får bare kose deg og nyte tiden før lillegutt kommer du nå, med full fokus på deg selv God tur til Trøndelag, kos deg masse sammen med familie og venner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 30. august 2012 #433 Del Skrevet 30. august 2012 Høres ut som om det var lurt med 100% sykemelding ja. Viktigste nå er jo at du passer på deg selv og magen Kos deg masse i Trøndelag! Høres ut som om det kommer til å bli en kjempekoselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 30. august 2012 #434 Del Skrevet 30. august 2012 Så ålreite jenter du jobber med, Ninnin! Blir jo lenge borte, så skjønner jo at det er trist! Så flink du er som strikker! Tror jeg skal holde meg laaaangt unna, og er så heldig at jeg bestiller hos andre Jeg får gjøre noe annet for å få tiden til å gå.. Knipe-øvelser, kanskje.. Kos deg max i Trøndelag. Misunner deg Vamp-konserten. Var på Rockefeller for halvannet år siden og så de da. Er en av de beste konsert-opplevelsene jeg har hatt Nei, droppe brusen! Her i gården har jeg blitt litt svak for sjokolade etter at jeg ble gravid. Prøver virkelig å holde meg i tøylene, men Bergene Melk er jo så VANVITTIG godt!!! Ha en god dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 30. august 2012 Forfatter #435 Del Skrevet 30. august 2012 Mala og Doh: Tusen takk, begge to! Nå skal jeg bare slappe av og kose meg Var godt å komme "hjem"!! Nuttpia: Ja, de er så søte Rart å ikke skal jobbe med dem på nesten 1,5 år... Du får gjort ganske mange knipeøvelse-repitisjoner på de neste 22 ukene hehe Nå skal jeg bare kose meg med familien, og nyte konserten på lørdag!! Og spise MASSE godis og kaker :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 31. august 2012 Forfatter #436 Del Skrevet 31. august 2012 30+6 ...og Ninnin er oppe...... Har vært våken siden 0430! Hørte mamma stod opp klokken 06, så da tuslet jeg opp også! Ikke sovet spesielt godt i natt.. Dårlige sovestillinger + urolig mageboer Men men.. Var godt å komme "hjem" i går endte kvelden med å se rbk slå legia warzawa 2-1 på lerkendal!! Tror lillegutt trodde det var han som skulle spille kamp, for det ar full fres inni magen Stikker og besøker mormor og morfar om et par timer, også kjører jeg innom bestemor på tur tilbake :jeppe: blir koselig! Ha en finfin dag, folkens Dagens ord fra Babyverden: Hikker babyen? Rytmiske dunk fra den lille innk magen er fascinerende og koselig. Vær trygg på at hikken ikke sjenerer den lille, snarere tvt i mot er hikkng et sunnhetstegn! Han hikker sikkert 4 ganger m dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 31. august 2012 #437 Del Skrevet 31. august 2012 Hehe, her hikkes det også fryktelig mye i løpet av en dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 31. august 2012 #438 Del Skrevet 31. august 2012 Så koselig med hoppende mage, Ninnin, selv om radden har holdt deg våken inatt! gleder meg til jeg så langt på vei som dere Ha en herlig dag videre, og kos deg med familien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 31. august 2012 Forfatter #439 Del Skrevet 31. august 2012 Tr.heimspia: Ja, er det ikke en merkelig, men deilig følelse når hann hikker Nuttpia: Ja, hoppende mage er faktisk ganske moro når det ikke er klokken 0430 Ikke leng til du kjenner sånne bevegelser nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 4. september 2012 Forfatter #440 Del Skrevet 4. september 2012 31 + 3 - 9 uker igjen til termin!! Da er jeg tilbake etter en strålende helg i trøndelag!! Har hatt det helt fantastisk sammen men familie og venner Fikk besøkt mormor & morfar, samt bestemor og øvrig familie. Lørdag var mamma og jeg på VAMP-konsert! Kjempebra! Jeg var sjåfør sånn at den kommende mormor (som hun kalte seg hele kvelden) fikk tatt seg noen øl Hun var veldig stolt der hun gikk og viste meg fram Koselig, da! Mange andre damer på hennes alder som kunne tenkt seg å bli mormor/bestemor snart! Søndag var det barnedåp til min kusines datter! Kjempekoselig! Fikk pyntet meg litt, og det var veldig stas! Liker å pynte meg! Tok forresten et bilde av meg selv og magen Stolt av den fine kulen min, som ifølge jordmor er for stor Kusina mi har en sønn også! Pga. komplikasjoner ved den siste fødselen kan hun ikke få flere barn... Så derfor drev hun og kvittet seg med alt gutte-babytøyet! Jeg fikk MASSE klær i str. 62 og 68! Dette var klær som så helt nye og ubrukte ut Var SÅ mye fint! Kusina mi er veldig kvalitetsbevisst, og kjøper ikke "tull". Var så mye nydelig jeg fikk, og jeg er kjempeheldig Slipper å kjøpe noe annet enn ullbodyer selv! Er veldig godt i gang med bunaden til lille nevøen min, faktisk snart ferdig Lærte meg å strikke hæl på sokk nå i helgen, og da går strikkingen som en drøm Har tildelt min stebestemor fanadress-prosjektet mitt! Hun ville gjerne strikke noe, og den er litt avansert! Så det passer bra Har så mange prosjekter nå Godt å ha noe å drive med, spesielt nå som jeg er sykemeldt.. Dagen i dag har vært helt jævlig Har kastet opp nesten alt jeg har fått i meg, og har vært konstant kvalm... Eneste lyspunktet var da jeg var hos manuellterapauten! Fikk behandling for bekkenløsningen og generell stiv rygg! Fikk faktisk strøm-behandling, og det var kjempedeilig!! Nesten så jeg sovnet på benken Men nå er jeg virkelig lei av å kaste opp Og i dag var det virkelig ille... Håper dagen i morgen blir bedre!! Dagens ord fra Babyverden: Har foreldrene deres tatt vare på klær fra dere selv var små, er det spennende å se gjennom dem og kanskje velge ut noen som babyen i magen kan bruke. Det er dessuten mye pent tøy som kan kjøpes brukt. Husk at de minste størrelsene varer kort tid og at klærne dermed ikke rekker å bli slitt. På den måten er man både økonomisk og miljøbevisst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå