Gå til innhold

Bulimi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enkelt og greit:

Jeg tror jeg har utviklet bulimi. Hvem kontakter jeg, og hva skjer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din.

• Liker 1
Skrevet

Fastlegen! som henviser deg videre til psyk. og følger opp.

Evt. studenthelsetjeneste eller andre psyk. tilbud i nærmiljøet. Finnes også en rekke kognitive terapauter, men der er det full pris.

Lykke til på veien til å bli frisk, og gratulerer med å tatt valget om å gjøre noe med det.

Hilsen nesten frisk etter 10 år

• Liker 1
Skrevet

ts her,

takk for svar :)

Vet dere om man til psykolog?

Skrevet

Prat med noen som er glad i deg å som virkelig bryr seg.

Hilsen ei som har vært under 1000 behandlingstimer uten at det har hjulpet noe som helst.

Slitt i 15 år! Eneste som hjelper å holde det i sjakk er å være med folk som er glad i meg å ikke være alene.. når jeg er alene er det rett tilbake til gamle vaner.

Skrevet

Prat med noen som er glad i deg å som virkelig bryr seg.

Hilsen ei som har vært under 1000 behandlingstimer uten at det har hjulpet noe som helst.

Slitt i 15 år! Eneste som hjelper å holde det i sjakk er å være med folk som er glad i meg å ikke være alene.. når jeg er alene er det rett tilbake til gamle vaner.

Takk for svar! :)

Skummelt. Kan jeg spørre hvem du sa det til, hvordan du sa det, og hvordan de reagerte når du sa det?

Skrevet

Jeg har mange rundt meg, men jeg tror det blir et "sjokk" om jeg kommer ut med noe slikt. Det tror jeg ingen kunne ane noe om

Skrevet

Må og må. Jeg var der noen ganger og fikk luftet og sortert litt følelser og vrangtanker. (Bulimikere har gjerne en negativ "vrangtanke" som gjør at de gjør det de gjør. F.eks. Jeg må være tynn for å bli likt. Eller "Jeg må være tynn for å bli elsket" (Min, ikke noe gøy å innrømme))

Men mesteparten av jobben har jeg gjort hjemme på egenhånd. Har kontakt av og til for å vedlikeholde hodet og tankene.

Hun her har hjulpet meg:

http://www.youtube.com/user/YourBulimiaRecovery

(OT: Og så ligner hun på Duchess Kate)

Hilsen nesten frisk etter 10 år

Skrevet

Man MÅ ikke til psykolog, men det kan være lurt.. Er en del "skrekkhistorier" ute å går, men jeg kunne ikke klart meg uten!

Skrevet

Kontakt fastlegen din, så finner dere ut hva som er det naturlige behandlingsløpet for deg.

Jeg gikk først til samtaler med fastlegen, men ble stadig vekk dårligere, så da ble jeg søkt inn til psykolog hvor jeg gikk i ukentlige samtaler. Hun var forresten ekspert på spiseforstyrrelser, og hjalp meg veldig.

Dessuten fikk jeg tabletter, fluoxetin, som også hjalp meg.

Nå er jeg i mitt 3.år som "frisk". Dvs jeg stoler ikke helt på meg selv om jeg skulle legge på meg noen kg, men med stabil vekt har jeg et greit forhold til mat -og klarer meg nå fint uten noen form for behandling.

Lykke til! :)

Skrevet

Nei du må nok ikke til psykolog, for meg var det den beste løsningen :) Som Greengrass sier, snakk med legen din så finner dere nok ut hva som er best for deg :)

Styrkeklem!

Gjest Blomst83
Skrevet

Søk hjelp.Mener ikke å virke pesimistisk,men jeg har ikke troa på t noen vil kommer seg ut av en spiseforstyrrelse helt på egenhånd.Har slev slitet med anoreksi i 16 år. Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...