Gå til innhold

Tilbehør er vanskelig!!!


Havfruen

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har endelig klart å velge kjole, som nå er bestilt. Trodde selv at alt det vanskelige skulle være over nå, men der tok jeg feil, gitt...

Var i dag for å prøve tilbehør som slør, ev. tiara, sko og ikke minst for å finne klær til min kjære. Det er da så innmarig vanskelig å få en helhet i det!

Liker det litt røft og enkelt, men et stort smykke passa jo bra til kjolen. Har kort hår -hva skal jeg ha i det? Har lenge vært bestemt på chiffong-slør,, men skal jeg ha no mer? Tiara? Og hvor kan jeg finne en tiara og et smykke som passer sammen?Blomster i håret?

Skrekk og gru så vanskelig det var!

I tillegg må jeg kjøpe sko ett annet sted enn på salongen hvor de har kjolen, fordi jeg ikke likte de skoene de hadde. Hvordan kan jeg være sikker på at fargene går sammen?

Nei, dette var jammen ikke lett. Men det er kanskje jeg som overdriver? Trodde faktisk ikke at det skulle bli sånn..

Noen med lignende erfaringer og tips om hvordan jeg kan løse det?

Klem fra Havfruen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig icon_smile.gif

Og så har du undertøy i tillegg!!

Men, men vi klarer det nok til slutt icon_smile.gif

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det når det gjelder min kjæres klær. Vil jo at han skal passe til meg, men han skal ikke se kjolen før selve dagen.... Skal jeg ta med et bilde i butikken og kun vise det til ekspeditøren tro?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hoppla!

Jeg var på Oslo-ferie i forrige uke og fikk ordnet alt tilbehøret. Mannen har selv vært ute og prøvd antrekk,og han ender med livkjole. Det passer utmerket til min kjole, og det var det jeg håpet han ville velge!

Kjolen min er en type stor kjole, men samtidig enkelt dekorert. Den er dessuten grå, så jeg er ingen nusselig brud. Ønsket tilbehør med blanke stener, ingen perler.

Kjøpte smykker og tiara på Glitter. Enkel og tøff tiara til 150,-. Strass-øredobber; enkle, bare en tynn rad med strass som henger. Strass-kjede; en rad med tre små "rosetter" foran. Enkelt og billig!

Sko kan du jo kjøpe hvor som helst, og så bare sende dem til farging! Brudesalongene vet hvem som farger! Det eneste du må undersøke er om "farge-personen" farger alle merker eller kun sko fra en bestemt leverandør. Det kan nemlig være. Alternativt kan du låne med deg sko fra butikken og sammenlikne med kjolen. Det gjorde jeg med smykkene. Sa jeg måtte prøve kjolen med tilbehør før jeg bestemte meg helt.

Undertøy kjøpte jeg i brudesalongen. Det var det billigste og peneste jeg fant. Så da fikk jeg prøve det sammen kjolen også! Jeg kjøpte torsolette. Det passet akkurat over bysten, men var litt vidt i midjen. Men det kunne de sy inn i salongen! Visste ikke at man sydde i undertøy en gang, jeg!!

Nå mangler jeg bare strømper og truse, men det er jo ingen big deal!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en stoffprøve i kjolebutikken, som var så nær, så nær. Denne har jeg hatt i lommeboken siden, og hver gang jeg kommer over noe jeg lurer på om fargen passer, tar jeg fram denne biten.

Er enig i at tilbehør er vanskelig, det er ikke helt lett å forestille seg hvordan alt vil se ut til sammen, særlig når kjolen er i butikken og sløret og noen av smykkene hos mamma. Men jeg tror det blir bra....

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Tilbehøret er kjempevanskelig!

Sko har jeg kikket litt etter, men jeg ender sikkert opp med å kjøpe det i brudesalongen. Jeg er avhengig av å ha veldig gode sko når jeg skal gå en hel dag, så da får jeg heller legge på noen ekstra kroner.

Smykker har jeg fra før. Jeg skal ha perleøredovver og en enkelt perle i gullkjede rundt halsen.

Tiaraen har jeg laget selv, da fikk jeg den akkurat slik jeg ville ha den!

Undertøy må jeg sikkert også bruke en del kroner på. Satser på torsoulette, for da sitter kjolen mye penere på meg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, nei dette er ikke enkelt!

Jeg har fått et smykke i hvitt gull med diamanter som jeg skal bruke, men finner ikke tiara! Kristin, gi meg et tips!!

Tror jeg velger å være enkelt pyntet - det er ikke helt meg å ha masse. Men nå har det blitt veldig moderne med store smykker i mange farger - har sett en kjempefin tiara som var litt annerledes. Så kanskje det kan være et tips for noen? DB hadde en reportasje om nye designere, tror de har link under Magasinet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde kjolen med alt tilbehør i en salong med kyndige ansatte i Oslo.

Jeg hadde selvsagt en formening om at jeg ville ha perler og ikke diadem og langt slør. Visste at dette ville bli best. Så da jeg vel hadde kjolen på (ps ikke spis på Mæccærn før kjoleprøving icon_smile.gif og ble "påkledd" tilbehør som kjede, diadem, slør og sko i forskjellige variasjoner var jeg veldig skeptisk.

Men damene kunne jobben sin og jeg så hvordan balansen og helheten ble mye riktigere slik de foreslo. Falt pladask, spesielt for skoene og kjedet.

Så jeg dro derfra etter å ha bestillt sko, diadem, kjede og kort slør.

Er knallfornøyd over å ha fått kyndig hjelp og service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...