jente1996 Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Det begynte for noen måneder siden, at jeg måtte ofte på do og tisse, veldig ofte. Jeg gikk ikke til legen før det var blitt veldig galt og jeg ikke kunne sitte i ro i mer enn 10 minutter før jeg måtte på do igjen, noe som gjorde at jeg ikke klarte å være på skolen. Da jeg gikk til legen fikk jeg vite at jeg hadde urinveisinfeksjon (det slo ut på urinprøvene) og jeg fikk antibiotika. Da kuren var over var ikke infeksjonen vekke enda, så jeg måtte ta en ny prøve og jeg hadde fortsatt urinveisinfeksjon, noe som gjorde at jeg fikk en ny antibiotikakur. De tablettene ble jeg kjempedårlig av, og var kvalmen og hadde feber hele dagen. Da gikk jeg til legen igjen, og prøvene sa at jeg var frisk. Men jeg føler meg fortsatt ikke frisk. Jeg går på do hele tiden enda, og klarer ikke å gå på skolen, avlyser turer, osv.. fordi jeg nå på do hele tiden, noe som gjør at jeg ikke fungerer som jeg pleide. Når jeg sitter i klasserommet må jeg på do ca 3-4 ganger i timen, og jeg kan ikke gå på do så mye som jeg vil. Når jeg går på do kommer det et par dråper, men ikke mye. Legen min sa "alt er fint på prøvene dine", men jeg føler meg ikke bra! Jeg fikk sopp i underlivet etter all antibiotikaen, men den er nesten helt vekke nå pga en salve jeg har smørt på som jeg fikk av legen. Jeg har også vært hos noen antroposofer(?) som sier at jeg har noen virus i kroppen. Jeg føler ikke legen min tar dette alvorlig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke livet mitt lengre pga at jeg hele tiden må på do. Det er verst når jeg ikke er hjemme, men er heller ikke bra hjemme. Dette gjør meg deprimert og stressa fordi jeg ikke klarer å leve et normalt liv, og at jeg mister så mye timer på skolen. Jeg har også vært veldig slakk i det siste, og hatt vondt i hele kroppen. Men dette med tissingen begynte før jeg ble så slakk. Er det noen av dere som vet hva dette kan være? Jeg tror ikke dette er "helt normalt".
hittah Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Bytt fastlege og kom deg til legen. Dette er ikke normalt. Lykke til
nessiie Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Hvordan er blodsukkeret ditt? Hyppig vannlating og symptomene du beskriver kan være tegn på diabetes..
Aldrisur Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Ja, du bør nok følge opp dette med en ny legesjekk. Jeg hadde nyrebekkenbetennelse og fikk råd om å drikke masse, masse (vann, saft, melk, farris) når jeg var hjemme og i nærheten av et toalett. Dette for å skylle/rense ut eventuelle bakterier fra urinveiene. Det hjalp veldig for meg. Men fiks deg et nytt legebesøk, uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå