AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Hva tror dere dette er? Jeg går på conludag minipille, har gjort det i 2-3 år. Har fungert utmerket, har hatt helt vanlig menstruasjon. 3-4 dager med ganske kraftig blødning. Så for 2,5 mnd siden fikk jeg litt brun utflod før mensen (som jeg har hatt før, men ikke mens jeg har gått på minipillen), før mensen og det var veldig lite blødning. Det samme skjedde neste måned. Nesten lik menstruasjon, men mer brun utflod før lite menstruasjon. Nå rundt eggløsning har jeg hatt litt blødninger. Men mest brun utflod. Kan dette komme pga stress? Eller kan jeg være gravid, selv om jeg har hatt noe "mensen"?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Ingen som har noen erfaringer med noe liknende, eller har en formening om hva det kan være? -TS
kills Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har hørt om tilfeller der folk bytter pillene de går på fordi kroppen blir "vant" etter lengre bruk. Nå så vet jeg ikke om dette stemmer i det hele tatt, men kan kanskje være verdt å prøve ut?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Hmm, ja kanskje det kan være det? Problemet er bare det at jeg har prøvd det meste, og kan ikke bytte til vanlig p-pille pga fare for blodpropp Syns jeg har begynt å legge på meg litt nederst på magen i det siste også jeg, men det er kanskje litt psykisk iom at jeg innerst inne håper jeg er gravid... -TS
Gjest Navifairy Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Hmm, ja kanskje det kan være det? Problemet er bare det at jeg har prøvd det meste, og kan ikke bytte til vanlig p-pille pga fare for blodpropp Syns jeg har begynt å legge på meg litt nederst på magen i det siste også jeg, men det er kanskje litt psykisk iom at jeg innerst inne håper jeg er gravid... -TS Synes kanskje du skal kjøpe deg en graviditet-test jeg, selv om du nok ganske sikkert ikke er gravid. Da får du det "svart på hvitt", og slipper å lure og spekulere. Altså, jeg har også opplevd blødninger mellom mensen'e mine, men nå går jeg på Mercilon da. Uansett har jeg merket at det som regel forekommer når jeg har stresset mye i en periode, enten fysisk eller psykisk. Det er også nesten garantert at jeg får en liten mellomblødning de gangene jeg utsetter mensen, altså ved å gå rett på neste brett. Dette har egentlig aldri plaget meg noe særlig, da det er snakk om veldig lite.. men jeg ser jo hvordan det kan være et problem om du blør mye. Tror det beste du kan gjøre er å ta det opp med legen din. Hun/han vet jo godt hvordan medisin/sykdomshistorien din er, og kan nok gi deg de beste svarene - mye bedre enn vi KG'ere kan synse oss frem til Det er jo mulig at det finnes andre alternativer enn de pillene du går på nå også, selv om du har prøvd mange.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Synes kanskje du skal kjøpe deg en graviditet-test jeg, selv om du nok ganske sikkert ikke er gravid. Da får du det "svart på hvitt", og slipper å lure og spekulere. Altså, jeg har også opplevd blødninger mellom mensen'e mine, men nå går jeg på Mercilon da. Uansett har jeg merket at det som regel forekommer når jeg har stresset mye i en periode, enten fysisk eller psykisk. Det er også nesten garantert at jeg får en liten mellomblødning de gangene jeg utsetter mensen, altså ved å gå rett på neste brett. Dette har egentlig aldri plaget meg noe særlig, da det er snakk om veldig lite.. men jeg ser jo hvordan det kan være et problem om du blør mye. Tror det beste du kan gjøre er å ta det opp med legen din. Hun/han vet jo godt hvordan medisin/sykdomshistorien din er, og kan nok gi deg de beste svarene - mye bedre enn vi KG'ere kan synse oss frem til Det er jo mulig at det finnes andre alternativer enn de pillene du går på nå også, selv om du har prøvd mange. Ja, jeg kunne bare kjøpt en test. Men er nok mer et ønske enn noe annet tror jeg. Okay, da kan det være pga stress. Jeg har aldri fått ekstra blødning av stress, heller omvendt... Har aldri utsatt menstruasjon, vet ikke om det går engang. Alle pillene er like. Jeg blør ikke så mye, men akkurat nok til at det går utover sexlivet Ja, jeg får kanskje gå til legen med det... Eller gynekologen min, syns hun har mye mer peiling. Får håpe det går over før jeg får meg til å bestille time! Og kan vel kanskje ikke gå til gynekolog når jeg har blødninger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå