Mamma1 Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Finner ikke igjen den gamle tråden min, så jeg repeterer meg selv. Har vært ekstremt plaget av leamus i ett år, leamus over absolutt hele kroppen, anus, hodebunn, lår, rygg, nakke, øyelokk osv. Henvist til emg og vanlig nevrologisk undersøkelse, finner ingenting. Henvist til MR av hode og ryggrad, alt er normalt. Henvist til spinalpunksjon, den er også fin. For fem mnd siden ca så ble ene mandelen hoven, dette går ikke over. Går til legen og hun sier jeg har sopp i munnen. Går på mycostatin for 1500 kr, uten virkning. Blir henvist til øre nese hals lege. Han sier jeg ikke har sopp, finner heller ikke noe galt med mandelen min. Ingen skumle lymfeknuter e.l. Jeg er fortsatt usikker. Går til ny fastlege, hun sier det samme, ingen sopp. Vil ikke gjøre mer. Nå får jeg også symptomer på halsbetennelse som går over etter et døgn, kanskje en gang eller noe i uken. Tørr i halsen, hoven mandel, klump i halsen. Går til annen lege. Vil ikke gjøre noe, sier bare at jeg ikke har sopp. Er i dag hos ny øre nese hals lege og han titter og klemmer, skyver et rør ned i nesen min og ser luftveiene. Finner ingenting. Sier jeg er frisk, at det mest sannsynligvis er en kranglete nerve i munnen. Er jeg skikkelig undersøkt nå, eller skal jeg fortsette? Har fortsatt leamus i hele kroppen, men er litt bedre sammenlignet med i høst. Mandelen er fortsatt hoven og halsen er ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #2 Skrevet 25. februar 2012 Du også? Det startet hos meg i oktober, og har hatt leamus over hele kroppen og hver dag siden da. Har ikke gått til lege med det enda, men har lest litt rundt på nettet. Noen sier at når de fikk leamus over hele kroppen gikk de til uttallige undersøkelser, før de til slutt fikk vite at det var fibromyalgi (vet ikke hvordan det skrives). Andre som hadde leamus ble diagnosert med M.E. Leste også om noen som også hadde leamus i hele kroppen, men på de så var det helt ufarlig, og leamusen var ikke et symptom på noe. du kan jo foreslå for legen å sjekke deg for M.E og fibromyalgi?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Kan du beskrive litt mer hva du mener med leamus? Er det skjelvinger, synlige rykninger i muskler eller bare en følelse av det?
Eliine Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Støtter rådet til AB over her... Leit å lese at du sliter med dette og har vært til så mange undersøkelser uten å komme noen vei. Regner med de har tatt utvidede blodprøver av deg? Masse lykke til videre, og god bedring
Gjest Kari Skrevet 20. oktober 2012 #5 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg får alltid leamus når B12 nivået synker under det det bør være.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2012 #6 Skrevet 20. oktober 2012 Jeg har ikke opplevd leamus sånn men når det gjelder en hoven mandel så har jeg det selv, i tillegg en dott i øret på samme siden som ikke forsvinner. Jeg har vært hos fastlegen, to andre leger, to ØNH-spesialister og MR. Ingen funn men de trur at det kanskje er en kronisk infeksjon inni der en plass som ikke antibiotika kan ta knekken på, jeg har hatt det i 2 år og må bare håpe at det går over Har prøvd noen medisiner uten hell. Anonym poster: 7cbb41119345bb40cbd85579fe6ec480
Gjest Kiwi Skrevet 28. oktober 2012 #7 Skrevet 28. oktober 2012 Finner ikke igjen den gamle tråden min, så jeg repeterer meg selv. Har vært ekstremt plaget av leamus i ett år, leamus over absolutt hele kroppen, anus, hodebunn, lår, rygg, nakke, øyelokk osv. Henvist til emg og vanlig nevrologisk undersøkelse, finner ingenting. Henvist til MR av hode og ryggrad, alt er normalt. Henvist til spinalpunksjon, den er også fin. For fem mnd siden ca så ble ene mandelen hoven, dette går ikke over. Går til legen og hun sier jeg har sopp i munnen. Går på mycostatin for 1500 kr, uten virkning. Blir henvist til øre nese hals lege. Han sier jeg ikke har sopp, finner heller ikke noe galt med mandelen min. Ingen skumle lymfeknuter e.l. Jeg er fortsatt usikker. Går til ny fastlege, hun sier det samme, ingen sopp. Vil ikke gjøre mer. Nå får jeg også symptomer på halsbetennelse som går over etter et døgn, kanskje en gang eller noe i uken. Tørr i halsen, hoven mandel, klump i halsen. Går til annen lege. Vil ikke gjøre noe, sier bare at jeg ikke har sopp. Er i dag hos ny øre nese hals lege og han titter og klemmer, skyver et rør ned i nesen min og ser luftveiene. Finner ingenting. Sier jeg er frisk, at det mest sannsynligvis er en kranglete nerve i munnen. Er jeg skikkelig undersøkt nå, eller skal jeg fortsette? Har fortsatt leamus i hele kroppen, men er litt bedre sammenlignet med i høst. Mandelen er fortsatt hoven og halsen er ubehagelig. Hei! Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg, for vi har mye felles! Jeg har også leamus over hele kroppen og ansiktet, og har vært gj. de samme us som deg. Jeg har også my parestesier, og intese smerter som flytter seg. Hvordan kan jeg komme i kontakt med deg? Håper du er bedre! klem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå