Gå til innhold

Kirurgisk fjerning av visdomstann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen som vet om alle tannlegesenter tilbyr kirurgisk fjerning av visdomstenner? Jeg har flyttet på den andre siden av landet fra min tidligere tannlege, og der snakket vi om å sette i gang prosessen med å fjerne de kirurgisk. Har prøvd å kikke litt rundt på ulike tannlegesentre, men det er ikke alltid jeg finner det i prislisten. Gjør de det ikke, da? Eller henvises du et annet sted?

Litt kjedelig å betale for en konsultasjon som sier at visdomstennene må fjernes kirurgisk, men at de ikke kan gjøre det, for så å måtte finne et nytt sted og betale for ny konsultasjon som sier det samme. :P

Noen som vet noe..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk til tannlegen på grunn av tannsmerter. De så at visdomstennene måtte fjernes kirurgisk, og sendte en henvisning til nærmeste tannlegekontor som gjorde dette.

Kan du ikke ta en telefon til det nærmeste tannlegekontoret og spørre? Hvis de ikke utfører det vet de nok hvem som gjør det i nærheten.

Skrevet

Du kan også få det gjort på kjevekirurgisk avdeling på sykehus, og da betaler du bare egenandel på litt over 300 kr. Men da må tannlege henvise deg og ventetiden er på opp til to år... Hvis man kan vente såpass lenge anbefaler jeg kjevekirurgisk på sykehus, for der gjør de sånne operasjoner hver dag og er kjempedyktige. Tannleger er stort sett også flinke, men jeg opplevde kjevekirurgen som raskere og mye flinkere. Tannlegene bruker gjerne lengre tid og strever mer med å få ut tanna, noe som gir mer riving og sliting og lengre gapetid i stolen. Kjevekirurgen brukte vel maks 10 min fra bedøvelsen var satt til tanna var ute og såret sydd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...