Gå til innhold

Naboene mine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Roper til barnet mitt når jeg må, men det er forskjell på roping også, roping i forhold til beskjeder, fra 1 til 2 etasje; kom og spis..., eller når han er ute og avstanden er slik at jeg kan gi beskjed om at han må komme inn osv..

Jeg vet om familier som sitter og ROPER til hverandre ved middagsbordet, det syns jeg er ekkelt, det er jo ikke 1 meter mellom dem engang, men det er visst ikke noe vondt i det, bare deres måte å kommunisere, selv om jeg opplever det som en dramatisk middag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roper til både barna og mannen jeg! Stort kråkeslotthus med flere etasjer og halvetasjer, med merkelig vinkling på huset både her og der. Av og til gir jeg opp og sender en sms. Ikke alltid det går heller......

Skrevet

Mamma ropte til meg rett som det var, og det hender hun gjør det fortsatt, men hun er likevel verdens beste mamma.

Folk tåler jo ingenting om dagen, snart kommer mennesker til å minne om karakteren Elling etter all den putesyingen under armene fra foreldrene deres.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Har du en dårlig dag i dag, eller noe.. ? :lete:

Det fins bråkete jævelunger, men ja det hadde jeg. Ikke at det hadde noe med saken å gjøre.

Skrevet

Jeg synes på generelt grunnlag at roping er veldig slitsomt å høre på for andre- enten det er snill eller sint roping, mellom ektefeller, mellom foreldre og barn, mellom søsken.

Svigers roper til hverandre hele tiden, istedet for å snakke med normal innestemme. Får hodepine av å høre på de enkelte ganger... :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Umulig å si noe om dette når en ikke vet noe om sammenhengen. Roping i seg selv i dette omfanget er sikkert ikke noe å bekymre seg over. Men 3 barn i den aldersgruppen kan være utfordrende, særlig hvis man skal få en kabal til å gå rundt.

Å snakke med rolig "innestemme" når den mellomste har slått den eldste i hodet med en sko så h*n hyler - mens den yngste utforsker en skuff som man glemte å sikre - er ikke alltid lett :)

Har hatt to "tette" selv og skal ikke påberope meg å aldri ha ropt til de da de var små. Men det har gått bra - idag er de to unge, høflige og empatiske menn med stor evne til å vise omsorg for andre.

Endret av Havbris
Skrevet

Jeg antar at de kjefter, men jeg hører jo ikke hva de roper, bare at de roper. Men det virker som de roper fordi ungene gjør noe de ikke får lov til. ungene virker alltid så engleaktig når jeg ser de, men de er sikkert små djevler hjemme bak lukkede dører da :fnise:

TS!

Da utelukker vi med andre ord muligheten for at det her er snakk om å rope fra en etasje til en annen?

Jeg har forståelse for at man noen dager har kortere lunte enn andre, og at kanskje barna tilfeldigvis er ekstra sure og vanskelige de dagene. Men å ROPE til så små barn i gjennomsnitt TRE ganger per dag, det synes ikke jeg er greit.

Hadde dette vært min nabo, så hadde jeg kommentert det, slik de hvertfall var klar over at du faktisk hører denne ropingen. Kanskje de til og med tenker seg om neste gang de roper.

(Det blir tøft å være foreldre til tre tenåringer, som roper...barn tar jo etter sine foreldre.)

Skrevet

(Det blir tøft å være foreldre til tre tenåringer, som roper...barn tar jo etter sine foreldre.)

Barn tar etter foreldre ja - men det skal vel ganske mye roping til for at tenåringer skal bli "ropere". Barn får jo litt annen input enn foreldre-input i løpet av oppveksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...