Gå til innhold

Naboene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ingen barn selv så har derfor svært begrenset erfaringer med dette.

Til å starte med så kan jeg jo si at det er svært lytt mellom meg og naboene, noe som jeg tror ikke de er helt klar over da jeg er veldig stille av meg. De har tre barn i alderen 1 år, 3 år og 5 år. Jeg hører de rope til barna sine flere ganger daglig, vil kanskje si i gjennomsnitt 3 ganger hver dag, og da mener jeg ROPE! Er dette normalt? For at dette ikke skal bli en barneverntråd kan jeg jo si at ungene virker glade og fornøyde, og veldig glad i foreldrene sine. De er en koselig familie. Vi har ikke mye kontakt, da jeg ikke er på samme stadie i livet mitt som de er.

Jeg vil vel si at jeg ikke er bekymret for barna deres, bare lurer på hvor normalt dette er.

Så, hvor ofte ROPER dere til barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du "kjefter?"

Skrevet

Helt normalt i min familie i hvert fall.

• Liker 2
Skrevet

Tror rett og slett dette bare er en familiekultur som noen har. Normalt for noen, men ikke for alle. Hjemme hos oss roper vi sjelden til hverandre, men vil ikke si at vi er spesielt normale for det. ;)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei.

Jeg har ingen barn selv så har derfor svært begrenset erfaringer med dette.

Til å starte med så kan jeg jo si at det er svært lytt mellom meg og naboene, noe som jeg tror ikke de er helt klar over da jeg er veldig stille av meg. De har tre barn i alderen 1 år, 3 år og 5 år. Jeg hører de rope til barna sine flere ganger daglig, vil kanskje si i gjennomsnitt 3 ganger hver dag, og da mener jeg ROPE! Er dette normalt? For at dette ikke skal bli en barneverntråd kan jeg jo si at ungene virker glade og fornøyde, og veldig glad i foreldrene sine. De er en koselig familie. Vi har ikke mye kontakt, da jeg ikke er på samme stadie i livet mitt som de er.

Jeg vil vel si at jeg ikke er bekymret for barna deres, bare lurer på hvor normalt dette er.

Så, hvor ofte ROPER dere til barna deres?

Ungene er verl noen bråkete jævelunger da..

Skrevet

Ungene er verl noen bråkete jævelunger da..

Har du en dårlig dag i dag, eller noe.. ? :lete:

• Liker 3
Skrevet

Jeg antar at de kjefter, men jeg hører jo ikke hva de roper, bare at de roper. Men det virker som de roper fordi ungene gjør noe de ikke får lov til. ungene virker alltid så engleaktig når jeg ser de, men de er sikkert små djevler hjemme bak lukkede dører da :fnise:

TS!

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg :) Alle kommuniserer forskjellig! Jeg hadde ikke tenkt noe mer over det, med mindre jeg syns det var fryktelig plagsomt...

Da hadde jeg begynt å skrike masse inne hos meg selv :rope:

:lur:

Skrevet

Helt vanlig hos meg. Nå bor jeg over 2 etasjer og her ropes det opp og ned.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro at med tre barn på 1, 3 og 5 år vil det lett bli litt høy temperatur innimellom. Uten at det trenger å være dårlig stemning eller masse kjefting av den grunn. Merker ihvertfall at volumet her har steget litt etter at vi ble fire. Det betyr ikke dermed sagt at vi kjefter på ungene hele tiden.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg synes synd på disse barna som blir skreket til!

skriking er jo bare unødvendig og fører absolutt ikke til noe godt..

tvert om!

om det kun dreier seg om skriking, så er det nok lite å gjøre noe med, men du kan jo ha øynene litt ekstra oppe og se om barna gir uttrykk for om dem har det bra eller ikke. og evt forandringer på væremåte/oppførsel hos dem? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Her ropes det mellom etasjene. Ja, noen ganger har man en hel samtale mellom to rom. Ikke kjefting eller skriking, men roping av beskjeder, spørsmål og liknende. Irriterende til tider, men udramatisk. Men det skal sies at vi bor i et stort hus. Antar "behovet" for å gaule er midre om man bor tett.

Skrevet

Her ropes det mellom etasjene. Ja, noen ganger har man en hel samtale mellom to rom. Ikke kjefting eller skriking, men roping av beskjeder, spørsmål og liknende. Irriterende til tider, men udramatisk. Men det skal sies at vi bor i et stort hus. Antar "behovet" for å gaule er midre om man bor tett.

Må innrømme at med 3-etasjes hus og tenåringer og oppholdsrom i alle etasjene så ble noen beskjeder gitt via mns :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Barneoppdragelse innebærer av og til litt roping. Men om foreldrene bråker mer en barna hadde jeg faktisk stussa litt. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

jeg tror du trenger et mer innholdsrikt liv jeg TS, er det ikke kjedelig å hele tiden bry seg om hva alle andre gjør? eller er du en slik beryktet sladrende nabokjerring?

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Barneoppdragelse innebærer av og til litt roping. Men om foreldrene bråker mer en barna hadde jeg faktisk stussa litt. :fnise:

hvilken barneoppdragelse mener du da da? :klo:

ikke den demokratiske ihvertfall :gjeiper:

autoritær maktanvendelse da eller? :vetikke:

Endret av NozMonster
Gjest NozMonster
Skrevet

jeg tror du trenger et mer innholdsrikt liv jeg TS, er det ikke kjedelig å hele tiden bry seg om hva alle andre gjør? eller er du en slik beryktet sladrende nabokjerring?

det er da virkelig bra at hun er obervang!

i værste fall så har ikke disse barna det bra hjemme!

mange naboer som har reddet barn sånn sett serru!

• Liker 1
Skrevet

Hun spør jo bare om dette er normalt! Roping av beskjeder er forsåvidt greit, men hvis det er aggressiv roping flere ganger om dagen høres det litt merkelig ut..

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med rope da? Kjefte?

Her ropes det hver dag. Etter å ha fortalt rolig og greit at vi drar i barnehagen så fort jeg har kledd på lillebror, og eldste fortsatt raser rundt og later som ingenting.

"Linneeeea, nå må du komme, vi skal reise". (roper opp)

"Linneeeea, NÅ er det slutt på leken, nå skal vi reise" (bestemt rop)

"Linnea, nå teller jeg til fem, og hvis du ikke kommer da, så kommer jeg og bærer deg ned til bilen" (Streng roping, kommer som regel da).

Tenker ikke at det er barnevernet neste her hjemme hos oss hvertfall..

• Liker 2
Skrevet

det er da virkelig bra at hun er obervang!

i værste fall så har ikke disse barna det bra hjemme!

mange naboer som har reddet barn sånn sett serru!

Ts oppgir at ungene virker fornøyde ....

Man trenger ikke krisemaksimere enhver situasjon !

Har du barn selv ?

De fleste foreldre som roper til barna sine er ikke barnemishandlere , og det behøver absolutt ikke være synd på barna .

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...