Gå til innhold

Blåbær og bringebær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noe peiling på hvor sunne blåbærene og bringebærene man får kjøpt i små gjennomsiktige esker (ikke fryst) fra f eks Rema 1000 er i forhold til de man får kjøpt på sommeren fra Norge? :sjenert:

Har lagt merke til at blåbærene (står opprinnelsesland er Chile) er helt hvite inni.. :klo: Kan det fortsatt kalles blåbær da egentlig? Det står blueberries på esken altså..

Jeg kjøper disse i haugevis og elsker å spise dem som snacks istedenfor godteri når jeg er fysen.. men sånn med tanke på næringsstoffer osv, er det nesten bedre å kjøpe blåbærekstrakt kapsler isteden? Jeg er helt grønn på dette området.. setter pris på innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kaller dem placeboblåbær. EKTE blåbær er sånn du plukker sjøl i skauen i norge som gjør deg lilla i/rundt kjeften.

• Liker 2
Skrevet

De bærene man plukker i skogen er blå inni, mens hagebær (kjøpt i butikk) er hvite inni, og det er helt normalt. Mener innholdet skal være bra uansett, særlig skallet :P

Skrevet

Det er en type blåbær som egner seg til å dyrkes. Heftig kilopris mener jeg å ha sett. Minner om at skogen flommer over av gratis bær i perioden sent-i-juli til oktober avh av hvor man er i Norge. Plukk og frys ned så mye som mulig. Det gjør jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...