AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Lurer på om noen har noe peiling på hvor sunne blåbærene og bringebærene man får kjøpt i små gjennomsiktige esker (ikke fryst) fra f eks Rema 1000 er i forhold til de man får kjøpt på sommeren fra Norge? Har lagt merke til at blåbærene (står opprinnelsesland er Chile) er helt hvite inni.. Kan det fortsatt kalles blåbær da egentlig? Det står blueberries på esken altså.. Jeg kjøper disse i haugevis og elsker å spise dem som snacks istedenfor godteri når jeg er fysen.. men sånn med tanke på næringsstoffer osv, er det nesten bedre å kjøpe blåbærekstrakt kapsler isteden? Jeg er helt grønn på dette området.. setter pris på innspill
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 jeg kaller dem placeboblåbær. EKTE blåbær er sånn du plukker sjøl i skauen i norge som gjør deg lilla i/rundt kjeften. 2
Rødtoppen86 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 De bærene man plukker i skogen er blå inni, mens hagebær (kjøpt i butikk) er hvite inni, og det er helt normalt. Mener innholdet skal være bra uansett, særlig skallet
skrue Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Det er en type blåbær som egner seg til å dyrkes. Heftig kilopris mener jeg å ha sett. Minner om at skogen flommer over av gratis bær i perioden sent-i-juli til oktober avh av hvor man er i Norge. Plukk og frys ned så mye som mulig. Det gjør jeg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #5 Skrevet 23. februar 2012 http://www.dagbladet.no/2012/02/23/tema/god_torsdag/antioksidanter/sykdommer/kreft/20374623/ "Det er mer antioksidanter i blåbærene vi finner i skogen, som er blå tvers i gjennom, enn i «hageblåbær» som er hvite inni, forklarer forsker Ingvild Paur, ved UiO." 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå