Gå til innhold

Jeg så Jesus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet mitt er veldig vanskelig for tiden og jeg klarer ikke helt å se hvordan framtiden skal bli.

Jeg er ikke spesielt religiøs. Likevel, i morges våknet jeg av at jeg så Jesus ved siden av et stort hjerte. Jeg følte meg rystet i flere minutter etterpå.

Er det jeg som prøver å trøste meg selv, eller ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet mitt er veldig vanskelig for tiden og jeg klarer ikke helt å se hvordan framtiden skal bli.

Jeg er ikke spesielt religiøs. Likevel, i morges våknet jeg av at jeg så Jesus ved siden av et stort hjerte. Jeg følte meg rystet i flere minutter etterpå.

Er det jeg som prøver å trøste meg selv, eller ...?

Det kan vel ikke vi vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også Jesus i veggen en gang etter at jeg hadde røyket jazztobakk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet mitt er veldig vanskelig for tiden og jeg klarer ikke helt å se hvordan framtiden skal bli.

Jeg er ikke spesielt religiøs. Likevel, i morges våknet jeg av at jeg så Jesus ved siden av et stort hjerte. Jeg følte meg rystet i flere minutter etterpå.

Er det jeg som prøver å trøste meg selv, eller ...?

Så heldig du er... Skulle ønske det skjedde meg... hva følte du? Ble du redd? Hvordan så han ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal tyde det som du vil og ikke la noen andre ødelegge det for deg. Spesielt her på religions forumet finner du nok mange som vil rive istykker en så fin opplevelse. :)

Vi drømmer jo ofte i symboler. Kansje du skal undersøke hva jesus som et symbol kan bety for deg. Jeg er heller ikke religiøs, men jeg har drømt om jesus som symbol jeg også. Jeg drømte at jeg skulle få en datter og i drømmen sa en stemme at dette var et barn av jesus. (eller noe sånt) :fnise: Jeg nevnte det for en venninne og hun sa at jesus står for kjærlighet, symbolsk sett. Nå er jeg gravid og skal mest sannsynligvis få en jente, og det er virkelig et kjærlighetsbarn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er... Skulle ønske det skjedde meg... hva følte du? Ble du redd? Hvordan så han ut?

TS her. Han så ut som han gjør i kirken, og jeg ble ikke redd, men ganske rystet.

Ser at de fleste ikke tar meg seriøst og det er synd, for det er seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han så ut som han gjør i kirken, og jeg ble ikke redd, men ganske rystet.

Ser at de fleste ikke tar meg seriøst og det er synd, for det er seriøst.

Du er klar over at Jesus ikke så ut som en arisk mann med langt brunt hår?

Tenk på hvor han kommer fra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at Jesus ikke så ut som en arisk mann med langt brunt hår?

Tenk på hvor han kommer fra...

Hvordan vet du det? Har du sett han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Har du sett han?

Han var svartsmuskete, som alle der nede på den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Livet mitt er veldig vanskelig for tiden og jeg klarer ikke helt å se hvordan framtiden skal bli.

Jeg er ikke spesielt religiøs. Likevel, i morges våknet jeg av at jeg så Jesus ved siden av et stort hjerte. Jeg følte meg rystet i flere minutter etterpå.

Er det jeg som prøver å trøste meg selv, eller ...?

Mulig forklaring, men ingen av oss kan vel egentlig svare for deg :)

http://tidsskriftet.no/article/1895155

Søvnrelaterte hallusinasjoner

Søvnrelaterte hallusinasjoner er karakterisert ved at personen opplever hallusinasjoner like før innsovning eller ved oppvåkning. Hallusinasjonene er primært av visuell art. Noen ganger kan det være vanskelig å skille søvnrelaterte hallusinasjoner fra drømmer. Forstyrrelsen kan forekomme sammen med søvnparalyse og representerer inntreden av REM-søvn i våken tilstand (1). I epidemiologiske studier har man funnet en prevalens på over 30 % (13). Søvnrelaterte hallusinasjoner er relatert til lav alder, medikamentbruk, angst og affektive lidelser samt søvnløshet (1). Medikamenter, for eksempel betablokkere, kan utløse slike hallusinasjoner, og seponering av disse kan gi full bedring (14).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Har du sett han?

Sett deg ned og tenk logisk over hvor han kommer fra.

Og han var ikke romer så vidt vi vet, så sjansene er større for at han så slikt ut:

http://www.popularmechanics.com/cm/popularmechanics/images/nD/tb_jesuslead-lg-mdn.jpg

Enn slik:

http://tallskinnykiwi.typepad.com/.a/6a00d8341c5bb353ef0147e040d615970b-pi

Det sier jo seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det har vel ingen betydning hvordan han faktisk så ut. Poenget er at han symboliserer det han gjør. Jeg har jo en barnetro selv om jeg ikke er utpreget religiøs i dag.

Ei heller var det det jeg ville med innlegget her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Det har vel ingen betydning hvordan han faktisk så ut. Poenget er at han symboliserer det han gjør. Jeg har jo en barnetro selv om jeg ikke er utpreget religiøs i dag.

Ei heller var det det jeg ville med innlegget her.

Hvorfor skulle han vist seg frem som noen han ikke er?

Er nok søvn hallusinasjoner du har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok søvn hallusinasjoner du har opplevd.

Det virker kanskje frekt og nedlatende å si slikt. Ingen kan fortelle TS hva hun så og ikke så... men ja, det kan være greit å gjøre oppmerksom på at hjernen vår er ganske utsatt for hallusinasjoner, særlig i forbinnelse med søvn (du sa du nettopp hadde våknet?).

Og det at du faktisk har hatt en barnetro, får meg til å tro enda sterkere at det kan være en hallusinasjon, eller kanskje bare en drøm? Hukommelsen vår er også et rart fenomen.

Hvis du ønsker sterkt at noe faktisk skjedde, så vil du til slutt tro det selv. Kanskje det var en drøm som du har "ønsket" over i virkeligheten?

Nok en gang beklager jeg hvis det låter nedlatende... jeg pleier bare å søke etter naturlige forklaringer på alt. (Og som oftest har jeg hatt rett)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker kanskje frekt og nedlatende å si slikt. Ingen kan fortelle TS hva hun så og ikke så... men ja, det kan være greit å gjøre oppmerksom på at hjernen vår er ganske utsatt for hallusinasjoner, særlig i forbinnelse med søvn (du sa du nettopp hadde våknet?).

Og det at du faktisk har hatt en barnetro, får meg til å tro enda sterkere at det kan være en hallusinasjon, eller kanskje bare en drøm? Hukommelsen vår er også et rart fenomen.

Hvis du ønsker sterkt at noe faktisk skjedde, så vil du til slutt tro det selv. Kanskje det var en drøm som du har "ønsket" over i virkeligheten?

Nok en gang beklager jeg hvis det låter nedlatende... jeg pleier bare å søke etter naturlige forklaringer på alt. (Og som oftest har jeg hatt rett)

Hvorfor er det nedlatende når jeg sa akkurat det samme som deg, bare uten å pakke det inn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Livet mitt er veldig vanskelig for tiden og jeg klarer ikke helt å se hvordan framtiden skal bli.

Jeg er ikke spesielt religiøs. Likevel, i morges våknet jeg av at jeg så Jesus ved siden av et stort hjerte. Jeg følte meg rystet i flere minutter etterpå.

Er det jeg som prøver å trøste meg selv, eller ...?

Hva er det du har fått i deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle han vist seg frem som noen han ikke er?

Er nok søvn hallusinasjoner du har opplevd.

[/quote

Kanskje han viser seg for folk slik de relaterer/ser for seg Jesus. Kanskje Jesus viser seg for andre som en svart mann, eller en som er mørkere i huden enn det "vår" tradisjonelle Jesus er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...