Gå til innhold

Langhelg i Polen - men hvilken by?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å se Polen, og tenkte på en langhelg i en av byene der. Vurderer Warszawa, Krakow eller Gdansk. Men hvilken av dem? Noen som har noen erfaringer eller tips å komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan anbefalle Krakow, en koselig by, men mye kultur og historie.

mann har gamlebyen, torget, (salgshallen) og maria kirken, det ligger også mye atraksjoner rundt og utenfor krakow.

vil også anbefalle en tur i saltgruvene dersom dere får tid til dette :)

jeg håper snart å få reist tilbake dit, savner den byen :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

jeg kan anbefalle Krakow, en koselig by, men mye kultur og historie.

mann har gamlebyen, torget, (salgshallen) og maria kirken, det ligger også mye atraksjoner rundt og utenfor krakow.

vil også anbefalle en tur i saltgruvene dersom dere får tid til dette :)

jeg håper snart å få reist tilbake dit, savner den byen :rodmer:

Signerer denne! Krakow anbefales! :jepp:

Skrevet

Hei, som de andre sier er Krakow en opplevelse! Sjekk Tripadvisor før du drar, det er mye spennende å gjøre der. Anbefaler saltgruvene.

Skrevet

Ja, Krakow er virkelig fint ^^

Skrevet

ååh! Krakow superkoselig by, var den i 4 dager og fikk opplevd kjempemye! Anbefaler dere å planlegge litt på forhånd, fins også gratis guide over byen hvis du søker litt på google. Det hjalp oss endel! Skal tilbake! :)

Skrevet

Gdansk er best om sommeren, med masse festivaler, liv i gatene, bading i havet, besøk på moloen, anbefaler Krakow jeg også :)

Skrevet

Jeg ville definitivt reist til Wroclaw!

Du kommer deg dit billig med f.eks Ryanair eller Wizzair.

Ettersom dette ikke er en typisk turistby, er det både billigere og mer sjarmerende.

Og bo på PURO Hotel! Sentrumsnært og kult hotell med svært god standard.

Var på kjærestetur i høst, og kan anbefale Wroclaw på det varmeste. En koselig by med gode shoppingmuligheter, masse (billig) spa og en rekke gode restauranter.

Skrevet

Jeg ville definitivt reist til Wroclaw!

Du kommer deg dit billig med f.eks Ryanair eller Wizzair.

Ettersom dette ikke er en typisk turistby, er det både billigere og mer sjarmerende.

Og bo på PURO Hotel! Sentrumsnært og kult hotell med svært god standard.

Var på kjærestetur i høst, og kan anbefale Wroclaw på det varmeste. En koselig by med gode shoppingmuligheter, masse (billig) spa og en rekke gode restauranter.

Ja, det er fantastisk der, og du har helt rett, pga at det ikke er turistby er det flere muligheter og billigere. Men da kan jeg si det samme om Szczecin, BILLIGE billetter dit fra Gardermoen med norwegian, og alt du kan ha lyst til å se. Elsker byen. Det er bare 30-40 min med tog til Berlin derfra så jeg har slått to fluer i en smekk og hatt langhelg i to byer bare ved å stikke over med toget. Herlig.

Skrevet

Støtter forslaget om Szczecin! Veldig koselig by.

Og er du søtmoms som meg, gå på kafé og kjøp varm sjokolade. Det er faktisk det du får. Varm, smeltet sjokolade. Så tykk at f.eks nøtter ligger oppå :) Himmelsk!

Skrevet

Krakow er en fin by for en langhelg. Gdansk og, men der har jeg ikke vært siden beg. av 80 tallet, og da var det helt andre forhold. Kommer jo litt an på hvor du reiser fra. Når det gjelder langhelg syntes jeg det er greit å reise en plass der en kan reise med direktefly. Derfor er det greit for oss fra Bergen/Stavanger å reise til Krakow. Den gangen min far jobbet i Gdynia (på 70-80 tallet) ble Szczecin sett på som en "luguber" havneby. Men det er jo maange år siden.

Skrevet

Enig i alle som har anbefalt Krakow. Gdansk (og Sopot) er flott på sommeren.

Skrevet

Takk for alle tips. Ser ut som Krakow utpeker seg som en klar favoritt her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...