Gå til innhold

Angrepille eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde ubeskyttet sex natt til lørdag, og skulle ta angrepille idag. Men så fikk jeg mensen idag, da trenger jeg vel ikke ta den angrepillen...eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du allerede har kjøpt pillen, så ville jeg tatt den for sikkerhets skyld. Nå er du jo sent ute med å ta den uansett, for jo tidligere du tar den, jo større er sjansen for at den gjør jobben sin.

Skrevet

Ja, det vet jeg..men bor på et sted hvor angrepille kun blir solgt på apoteket. Og det er stengt i helgene.

Vil helst ikke ta den om jeg ikke trenger det, har allerede tatt tre iløpet av to måneder, og vil ikke ødelegge kroppen min stort mer.

Skrevet

Ja, det vet jeg..men bor på et sted hvor angrepille kun blir solgt på apoteket. Og det er stengt i helgene.

Vil helst ikke ta den om jeg ikke trenger det, har allerede tatt tre iløpet av to måneder, og vil ikke ødelegge kroppen min stort mer.

På tide å bruke prevensjon kanskje?

• Liker 2
Skrevet

Hadde ubeskyttet sex natt til lørdag, og skulle ta angrepille idag. Men så fikk jeg mensen idag, da trenger jeg vel ikke ta den angrepillen...eller?

Sannsynligvis ikke, men graviditetstest og STD-test er nok på sin plass etter mensen er over. :) Egget kan feste seg selv om du fikk mensen, selv om det er usansynlig.

• Liker 1
Skrevet

Angrepillen hindrer ikke egget i å feste seg, men den hindrer eggløsning. Så det blir jo egentlig bortkastet.

Men for all del, bruk prevensjon!

Skrevet

Hvis du har brukt angrepille tre ganger i løp av to måneder fra før så er det vel på tide å dra til legen og få annen prevansjon ja ;)

• Liker 2
Skrevet

Angrepillen hindrer ikke egget i å feste seg, men den hindrer eggløsning. Så det blir jo egentlig bortkastet.

Men for all del, bruk prevensjon!

Er det ikke motsatt?

P-piller hindrer eggløsning, og gjør det vanskelig for egg å feste seg?

Mens angrepiller bare gjør det vanskelig for egg å feste seg?

Skrevet

TS, har du lest pakningsvedlegget? Man skal ikke ta så mange angrepiller i løpet av så kort tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...