Gå til innhold

Bilstol nr 2

Ylvamor

Anbefalte innlegg

Barnet mitt begynner snart å trenge en ny stol. Den vi har nå er fra 0-13 kg acto graco trilogic. Har vært stor fornøyd med den. Noen som kan dele erfaringer med oss ang neste stolen? Hva har dere, er dere fornøyd, evt hvorfor, hvorfor ikke? Legg gjerne med link til den dere foreslår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storebror sitter bakovervendt i Britax MultiTech. Den byttet vi til da han var 8-9 mnd. Vi er veldig fornøyd med den stolen. Den var grei å montere og er grei å justere, han sitter godt i den og ikke minst har den så god sidestøtte at han ikke sover hengende framover, men med hodet lent mot en av sidestøttene. Et annet pluss er at den har lang rygg (gutten vår har lang rygg og vi vil at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig). Vi kommer sannsynligvis til å velge samme stol til lillebror også når han straks skal bytte fra MaxiCosi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et britax hi-way II og et britax max way, og vi er veldig fornøyd med begge. Enkle å montere, tar liten plass, og jenten vår sitter godt i begge. Begge disse setene er kun bakovervendt, og det er to av få seter som er godkjent opptil 25kg i den svenske plus-testen. Så de skal være bra :)

Som babysete hadde vi acta graco logico s, og begge setene vi har nå tar faktisk mindre plass enn det gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Noen som kan anbefale en stol nr. 2 som både kan være forovervendt og bakovervendt. Og som kan brukes helt til barnet er så stort at den kan bruke beltestol... ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for britax multitec, den kan brukes begge veier. Fra 9-25 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestemt meg for britax multitec, den kan brukes begge veier. Fra 9-25 kg

Det er ikke anbefalt å bruke MT forovervendt, selv om det rent teknisk er mulig. Den er altfor tung og ikke like sikker som ved bakovervendt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...