AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er ei jente på 18 år, og er 160 høy og veier 58 kg. Vil så veldig gå ned i vekt. Men kun på magen, så jeg trener av og til, til "30 day shred" Jeg skal prøve å bare spise 700-800 kalorier hver dag. Tror dere dette kommer til å gå bra? Siden jeg spiser så lite, vil kroppen gå i "shock" og begynne å lagre fettet da?? Takk for svar :-)
Spøkelse Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Dette er en dårlig idè av mange grunner, les rundt på forumet og se på lavkaloritråder osv. Dessuten vil du fort føle deg slapp og uvel om du spiser så lite og trener hardt hver dag. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Det er ikke noe som heter lagringsmodus og piss, det at du tror det, viser hvor lite kunnskap du har. Og det er en dum ide å spise så lite.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Jeg er ei jente på 18 år, og er 160 høy og veier 58 kg. Vil så veldig gå ned i vekt. Men kun på magen, så jeg trener av og til, til "30 day shred" Jeg skal prøve å bare spise 700-800 kalorier hver dag. Tror dere dette kommer til å gå bra? Siden jeg spiser så lite, vil kroppen gå i "shock" og begynne å lagre fettet da?? Takk for svar :-) For å holde kroppen i live trenger du sannsynligvis minst 1000 kcal, sannsynligvis en god del mer. Så det sier seg selv at det er helt på trynet å spise enda mindre enn dette igjen. Kroppen klarer forøvrig ikke å bygge muskler på et så sykt kaloriunderskudd, og den vil sannsynligvis MISTE muskelmasse også. Noe som på sikt gir deg lavere forbrenning og en slaskete og stygg kropp. Slutt å tro det finnes snarveier. Skal du ha en fin kropp må du JOBBE for det, og det kan ta TID. Sånn er livet. 2
StellinaX Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Bare tull å spise så lite. Hva skjer når du begynner å spise normalt igjen da, tror du? For det må du jo etter relativt kort tid hvis du ikke har lyst til å bli syk. Punktforbrenning er dessverre heller ikke mulig, så å bare miste fett på magen lar seg neppe gjøre...det bouncer alltid ned til at vektreduksjon må gjøres skikkelig om det skal være varig. Du kan helt klart miste en del kg (hvor mye sannsynligvis er vann) ved å gå på en sånn kur, men det vil ikke vare. Hva med å sette opp en overkommelig kostplan og et overkommelig treningsregime i stedet?
apekatt1 Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Jente på 18 år som veier 58 kg skal slanke seg. Hallo ja, 2012. 6
loffen Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Kjære TS, det er galskap.. Ikke gjør det. . Endret 20. februar 2012 av loffen
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Det er alt for lite kalorier. Øk med 1000 og trå til med litt trening. I tillegg så kan man ikke punktslanke. Går du ned så går du ned i hele kroppen. 2
Rødtoppen86 Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Enig med anonym. Øk matinntaket til over 2000kcal og da med sunn og næringsrik mat, og så begynner du å trene styrke. Det hjelper ikke å spise ingenting og tro at du får en pen og stram kropp. Veldig mange jenter skjønner ikke at en stram kropp kommer av hard trening og bra kosthold. Lite mat og kondisjonstrening vil nok gjøre at vekta går nedover, men kroppen vil ikke føles noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Herregud! Det er så teit å anbefale bittesmå jenter å spise over 2000kcal om dagen! Hadde jeg gjort det hadde jeg blitt diger! 7-800kcal høres litt lite ut, men samtidig så anbefales man jo å ligge på 1000kcal i underskudd pr dag for å gå med en kilo.. Vil anbefale å hvertfall ligge på 1200 om dagen, da vil du gå ned i vekt uten å sulte deg. Ellers anbefaler jeg å lytte til kroppen, den sier i fra om du ligger for lavt, men da må du faktisk høre etter da 2
Gjest *Maja* Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Herregud! Det er så teit å anbefale bittesmå jenter å spise over 2000kcal om dagen! Hadde jeg gjort det hadde jeg blitt diger! 7-800kcal høres litt lite ut, men samtidig så anbefales man jo å ligge på 1000kcal i underskudd pr dag for å gå med en kilo.. Vil anbefale å hvertfall ligge på 1200 om dagen, da vil du gå ned i vekt uten å sulte deg. Ellers anbefaler jeg å lytte til kroppen, den sier i fra om du ligger for lavt, men da må du faktisk høre etter da 500. Man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om man vil ned i vekt på en sunn måte. Hva dagsbehovet er kommer an på aktivtetsnivå og trening. Det går uansett ikke an å punktslanke. Du kan ikke velge hvor fettet fjernes fra kroppen. Får å fjerne fettet så hjelper 2 ting: 1.Spise RIKTIG(ikke sulte, da blir en bare mager og syk) 2.Trening(cardio med intervaller er supereffektivt) 5
Gjest Elfrida Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Men kjære vene, TS har en bmi på 22, det er en helt normal vekt. Hvis hun ikke er fornøyd med kroppen er vel svaret trening, ikke slanking! 2
sequin Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Du kommer ikke til å klare å trene på så lite kcal om dagen, du vil bli svimmel og få vondt i hodet, og du kan besvime av det. Lite kjipt å svime av på tredemøllen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Men kjære vene, TS har en bmi på 22, det er en helt normal vekt. Hvis hun ikke er fornøyd med kroppen er vel svaret trening, ikke slanking! Det kommer da helt ann på hva ts selv foretrekker og synes er pent, og hva slags kroppstype hun har... Jeg feks får ikke mage omtrent uansett hvor hardt jeg prøver, fettet legger seg på hofter, lår og pupper, og "slipper unna" med en høyere vekt og kmi enn de med epleform og de med relativt rett(lite former) kroppstype... Så om ts vil slanke seg er det opp til henne selv og ikke deg. Hun vil da fortsatt ha en normal kmi om hun går ned 3kg 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 500. Man skal ligge på 500 kalorier i underskudd om man vil ned i vekt på en sunn måte. Hva dagsbehovet er kommer an på aktivtetsnivå og trening. Det går uansett ikke an å punktslanke. Du kan ikke velge hvor fettet fjernes fra kroppen. Får å fjerne fettet så hjelper 2 ting: 1.Spise RIKTIG(ikke sulte, da blir en bare mager og syk) 2.Trening(cardio med intervaller er supereffektivt) Unnskyld meg assa, men jeg må bare få si at jeg begynner å bli veldig lei av alle besserwisser innleggene som kommer fra den kanten! Og nei, det er ikke usunt å ligge i 6000 kcal minus i uken for en liten periode! 3
Marimma Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Unnskyld meg assa, men jeg må bare få si at jeg begynner å bli veldig lei av alle besserwisser innleggene som kommer fra den kanten! Og nei, det er ikke usunt å ligge i 6000 kcal minus i uken for en liten periode! Man er ikke besserwisser når man har rett Det stemmer at man skal ligge 1000 kcal i underskudd daglig på slankekur, men kun 500 skal komme av et lavere kaloriinntak, de resterende 500 skal komme fra trening eller aktivitet 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 Unnskyld meg assa, men jeg må bare få si at jeg begynner å bli veldig lei av alle besserwisser innleggene som kommer fra den kanten! Og nei, det er ikke usunt å ligge i 6000 kcal minus i uken for en liten periode! Poenget er at om TS ønsker at de kiloene hun mister skal holde seg borte for godt, nytter det ikke med dietter og "bare for en liten periode"-opplegg. For hva tror du skjer når hun da øker kaloriinntaket igjen? (noe hun MÅ dersom hun skal ligge på under 1400 kcal pr dag, siden noe mindre enn dette på sikt vil være ekstremt farlig) Jepp, hun vil gå opp igjen. Det er mye bedre å kjøre et fornuftig opplegg fra starten av, og finne et kaloriinntakt, kosthold og treningsopplegg som er sunt og trivelig nok til å være overkommelig på sikt. Husk at dersom man ønsker å bevare vekten og helsen, nytter det ikke å gå tilbake igjen til gamle vaner når målet er nådd. Tenk at man skal finne en livsstil man i prinsippet kan holde på med resten av livet. 3
Gjest *Maja* Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Unnskyld meg assa, men jeg må bare få si at jeg begynner å bli veldig lei av alle besserwisser innleggene som kommer fra den kanten! Og nei, det er ikke usunt å ligge i 6000 kcal minus i uken for en liten periode! Jeg er en besserwisser fordi jeg anbefaler å ikke sulte seg selv og spise riktig og trene? Ja da vil jeg heller være en "besserwisser" enn en som er totalt uviten når det kommer til hva som er en sunn livsstil. 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 For å vri litt på det: du trener 30 day shred. Der er det jo endel styrkeøvelser som vil gjøre at du bygger muskler. MEN musklene trenger også næring for å kunne bli større. Spiser du alt for lite så vil kroppen prioritere å bruke den energien den får på viktigere oppgaver (drive hjerte og hjerne og alt annet som må til for å overleve), og mindre på muskler og de vil dermed vokse saktere og mindre. Og så poenget: muskler brenner fett. Øker du muskelmassen, øker du forbrenningen. Dermed et det lurt å spise nok når du trener. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #20 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er en besserwisser fordi jeg anbefaler å ikke sulte seg selv og spise riktig og trene? Ja da vil jeg heller være en "besserwisser" enn en som er totalt uviten når det kommer til hva som er en sunn livsstil. Fordi du er så bastant og lite open for at det som er riktig for deg ikke nødvendigvis er riktig for andre... Det er ikke hva du sier, du virker som du har greit peiling, men det er hvordan du sier det. Og man kan fint ligge 6000 minus i uken! Og om 3000 av de skal være fra trening så er ikke det akkurat bra for en utrent kropp! Da kommer skadene raskt! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå