Gå til innhold

Er det vinterferie i Finnmark..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje noen kan hjelpe meg med å friske opp hukommelsen :)

Jeg kommer fra Finnmark, og hadde ikke hørt om 1 uke vinterferie før jeg kom hit ned til Oslo. Mener at vi ikke hadde noen vinterferie i Finnmark.

Kan hende det var en planleggingsdag som var forkledd som en vinterferiedag, og dermed ga en langhelg - men kan ikke huske at det var noen lengre skoleferie mellom juleferien og påska.

Vet du/dere? Kan forresten hende det har endret seg nå - jeg var barn på 80-/90- tallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil huske at vinterferien brukte å være på ett par dager før, men kan være de var kledd inn i planleggingsdag ja.

Husker det var snakk om å kutte ut vinterferie i det store og det hele også.

Skrevet

Vi hadde ingen vinterferie heller, gikk skole grunnskole i finnmark fra 95-05. Som regel torsdag + fredag fri på grunn av planlegging, men ingen rene feriedager. Vi hadde til gjengjeld lengre sommerferie :)

Skrevet

Hmh, nå måtte jeg sjekke, og jammen stemmer det for min hjemplass i finnmark. Ingen vinterferie, ikke en planleggingsdag en gang! Og høstferien er 3 dager. Men til gjengjeld er det en uke med "vårferie" i forbindelse med 17 mai. Tror det er slik (for min hjemplass) pga reindrifta, flere har behov for ferie i mai enn i februar pga reindrift. Nabokommunen har 3 dager høstferie, 3 dager vinterferie og ingen vårferie. I Alta har de en uke høstferie, 3 dager vinterferie. Så varierer mye fra kommune til kommune!

Skrevet

Ok, takf for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...