AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Del Skrevet 20. februar 2012 Har funnet den perfekte bilen, fått lån i banken og skal nå kjøpe den. I siste liten får jeg vite at bilen må eu godkjennes i mai (han sa den ikke skulle godkjennes før neste sommer), men dette skulle han fikse. OM jeg skrev under kontrakten og sendte denne først. Det vil si at jeg kjøper bilen uten å ha sett den eller kjørt den. Han får ikke pengene fra banken før jeg gir de beskjed. Han har sagt bilen er rustbehandlet, aller servicer er fulgt og at dekkene er bra. Det er 3 mnd garanti (5000 i egenandel). Jeg er ikke helt trygg på dette, hva om jeg angrer når jeg skal hente den? Hva om det han har sagt ikke er helt rett? Har jeg da noen rettigheter på å angre, med en gang? Håper dere forstår og gir meg tilbakemelding som er fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
outie Skrevet 20. februar 2012 #2 Del Skrevet 20. februar 2012 Har funnet den perfekte bilen, fått lån i banken og skal nå kjøpe den. I siste liten får jeg vite at bilen må eu godkjennes i mai (han sa den ikke skulle godkjennes før neste sommer), men dette skulle han fikse. OM jeg skrev under kontrakten og sendte denne først. Det vil si at jeg kjøper bilen uten å ha sett den eller kjørt den. Han får ikke pengene fra banken før jeg gir de beskjed. Han har sagt bilen er rustbehandlet, aller servicer er fulgt og at dekkene er bra. Det er 3 mnd garanti (5000 i egenandel). Jeg er ikke helt trygg på dette, hva om jeg angrer når jeg skal hente den? Hva om det han har sagt ikke er helt rett? Har jeg da noen rettigheter på å angre, med en gang? Håper dere forstår og gir meg tilbakemelding som er fakta. Jeg personlig hadde ALDRI kjøpt bruktbil uprøvd og usett! Drømmebilen kommer garantert til å dukke opp igjen senere, ha is i magen, ikke la følelsene styre kjøpet. Det er kjøpers marked når det gjelder bruktbil. Selger har jo allerede løyet for deg når det gjelder eu-kontrollen. Dette sjekker du jo enkelt selv med en SMS til 2282, der står det også om det er skyldig årsavgift. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Del Skrevet 20. februar 2012 Selger har jo allerede vist seg til å ikke være å stole på. Jeg hadde aldri kjøpt bil usett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cessie Skrevet 20. februar 2012 #4 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg har kjøpt bil usett, men akkurat denne hadde jeg nok styrt unna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 20. februar 2012 #5 Del Skrevet 20. februar 2012 Er bilen langt unna der du bor, siden du har tenkt å kjøpe den usett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 20. februar 2012 #6 Del Skrevet 20. februar 2012 Hva slags type bil er det, merke, årsmodell, pris? Hvilket firma skal du handle av? Alt han forteller må du sørge for å få skriftlig, det er ihvertfall punkt èn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #7 Del Skrevet 20. februar 2012 Det er denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33219401 Jeg bor tre timer unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinL Skrevet 20. februar 2012 #8 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg ville heller ikke kjøpt den usett, men siden det ikke er privat har du vel angrerett ellernoe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 20. februar 2012 #9 Del Skrevet 20. februar 2012 Det er denne bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33219401 Jeg bor tre timer unna. Det du kan gjøre, er å ringe Forbrukerrådet i morgen og sjekke om de har mottatt klager på firmaet. Ellers sørg for at han dokumenterer alt skriftlig. Så drar du dit og prøvekjører bilen, også ringer du ikke banken før alt er i orden. Du ringer IKKE banken før du er på stedet, selv om det måtte bli bomtur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #10 Del Skrevet 20. februar 2012 Takk for god hjelp, skal se hvordan det går for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1986 Skrevet 25. februar 2012 #11 Del Skrevet 25. februar 2012 Hei. I kjøpsloven står det at du har angrerett uten årsak på bilkjøp opp til x antall dager. jeg husker ikke hvor mange dager det er. det gjelder for både privat kjøp og ved forhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. februar 2012 #12 Del Skrevet 28. februar 2012 Hei. I kjøpsloven står det at du har angrerett uten årsak på bilkjøp opp til x antall dager. jeg husker ikke hvor mange dager det er. det gjelder for både privat kjøp og ved forhandler. Tull og tøys. http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Kjop-og-salg/Angrerett-ved-kjop-av-bil/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 28. februar 2012 #13 Del Skrevet 28. februar 2012 Man bør aldri kjøpe bil usett. Den bør også være nylig eu-godkjent og man bør ha med seg noen som har god greie på bil når man ser på den. Tre timer er da ikke langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 28. februar 2012 #14 Del Skrevet 28. februar 2012 den eu ok sier ikke mye mer om bilen enn at den er i sikker stand en stund frammover. det du trenger fra en som selger bil er en naftest som viser hva som egentlig er feil og manglker ved bilen. men som du sier det er jo en garanti ute å går, men hvor seriøs er firmaet? hvis du kjøper denne uten naftest, så bestill en slik med en gang for så å gå tbake til selger med manglene slik at du får rettet dem på garantien. en eu kontroll sier fint lite om bilen, selv om mange tror at det er motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #15 Del Skrevet 28. februar 2012 Be iallfall at de skal betale alt vedr mangler i en EU-kontroll. Dette skal du ha skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macha Mong Ruad Skrevet 28. februar 2012 #16 Del Skrevet 28. februar 2012 Aldri i verden. At fyren har greid å registrere et firma gjør han ikke noe mer pålitelig. Dessuten har han allerede ført deg bak lyset ang eu-kontrollen, og foreslår en helt kårny løsning på dette. Det er ingen grunn til at du skal skrive under noe som helst før han fikser eu-ok. Enten må du finne en bil som står nærmere, eller så må du reise og kikke/kjøre og risikere bomtur. Mye rart kan dukke opp under prøvekjøring, som gjør at du enten ikke vil ha bilen, eller som gir grunnlag for pruting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå