Gå til innhold

kjærestetur for studenter i påsken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta med kjæresten på en liten kjæresteweekend ett eller annet sted. Men tidsrommet vårt er begrenset, vi har bare tid fra 1-10 april, og da er det jo påske. Er det mye som er stengt og dødt når det er påske i andre land også?

Rop ut tips til steder som passer for studenter som er opptatt av mer kultur enn shopping!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Praha i påsken for to år siden. Kjempefin stemning med masse påskemarked der det ble solgt mat og påskepynt, samt at alt av butikker og hva man ellers kunne ønske seg var åpent. En fantastisk tur, anbefales på det aller varmeste! :)

Skrevet

Jeg har vært mye i Italia i påsken. Aldri opplevd at ting har vært stengt.

Skrevet

takk for svar, begge steder er veldig fristende!

Så er det det å ha råd til dette da, kontoen er ikke akkurat fet når man er student, men reiselysten blir vel nesten bare større dess mindre penger man har virker det som,haha

Skrevet

Det er heller omvendt - at flere ting er stengt her hjemme.

Har brukt å reise til England i påsken, og der er alt åpent (men kanskje kortere åpningstid).

Eneste dumme er at det er i fellesferiene flyprisene er dyrest....

Skrevet

Jeg kan forøvrig anbefale Spania/Italia som har romantiske byer, god mat og vin.

Budapest er fint på våren også.

Skrevet

København er relativt billig selv i påsken, og veldig fint. De fleste butikker er stengt på helligdagene, men restauranter,tivoli og zoo osv er åpne.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor, men om du bor i Oslo er jo Göteborg et alternativ? Du kan få buss eller tog for rundt 150kr.

I Sverige er det jo åpent i påska, man kan også få tak i billetter til Stockholm for 250kr med tog eller ca 1000-1500kr med fly for to stykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...