Gå til innhold

Ofte vondt i blindtarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ofte smerter som jeg er temmelig sikker kommer fra blindtarmen. Smertene kommer gjerne et par dager i uka, og varer da gjerne i et par timer. Har hatt dette i noen måneder, så tviler på at det kan være blindtarmbetennelse. Noen som aner hva dette kan være?

Bær kanskje også nevnes at jeg har irritabel tarm, og i den forbindelse svært ofte har magesmerter, men disse kommer uavhengig av smertene som kjennes ut som de kommer fra blindtarmen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er smertene? Har du prøvd å klemme på området også slippe fort?

Tarmen generelt kan være irritert. Eggstokker ligger også i området, det kan være cyster. Muskler og fester for innvendige organer kan også være irriterte. Bare eksempler.

Skrevet (endret)

Jeg gikk med akkurat samme smertene som deg. Kan være gallestein du har.

Endret av riosoto
P
Gjest NozMonster
Skrevet

ikke spørr oss her, men se til h***** og skynt deg til legen!

jeg hadde bare litt vondt for å stå helt oppreist en tilfeldig morgning, og holdt meg litt på den ene siden, og det så mamma. så spurte hun om jeg hadde vondt der, så sa jeg, "nei, bare litt ubehagelig å stå oppreist" så hun tvang meg til å si det til fastlegen, og jeg følte meg som en hypokonder ut av en annen verden... meeeen 3 timer senere lå jeg på operasjonsbordet og det var liiike før blindtarmen sprakk!

• Liker 3
Skrevet

Kan være hovne lymfeknuter og :-) Havnet på sykehus 2 ganger, med mistanke om blindtarmbetennelse, men har bare vært hovne lymfeknuter begge gangene. :sjenert:

Gjest NozMonster
Skrevet

Kan være hovne lymfeknuter og :-) Havnet på sykehus 2 ganger, med mistanke om blindtarmbetennelse, men har bare vært hovne lymfeknuter begge gangene. :sjenert:

..men det er ingen vits for "oss vanlige dødlige" og spekulere hva det "kan" være... det er flott om det bare er hovne lymfeknuter, men det er mye bedre om du blir med å pusher ts til legen sin ;)

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

..men det er ingen vits for "oss vanlige dødlige" og spekulere hva det "kan" være... det er flott om det bare er hovne lymfeknuter, men det er mye bedre om du blir med å pusher ts til legen sin ;)

Signerer! Blindtarm betennelse er ingen ting å tulle med.Kom deg til legen fort som f.Bedre en gang for mye en gang for lite.

Skrevet

Folk har nødt til å tenke selv. Om de ikke gjør det så er det ikke håp.

La de få gå til legen om de vil, vi får ikke gjort noe fra eller til.

• Liker 1
Skrevet

Siden du har hatt vondt av og på i en måned eller fler, så kan man nesten utelukke blindtarmbetennelse, da den ville ha sprukket for leeenge siden.

Men siden du har irritabel tarm, ville jeg heller trodd at du har fått tykktarmbetennelse eller noe lignende, og det skal man heller ikke kimse av.

En tur til legen vil gi noen svar, TS.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er smertene? Har du prøvd å klemme på området også slippe fort?

Tarmen generelt kan være irritert. Eggstokker ligger også i området, det kan være cyster. Muskler og fester for innvendige organer kan også være irriterte. Bare eksempler.

Har ikke prøvd å klemme på området og slippe fort nei. Men kanskje jeg skal prøve neste gang jeg får vondt?

Siden du har hatt vondt av og på i en måned eller fler, så kan man nesten utelukke blindtarmbetennelse, da den ville ha sprukket for leeenge siden.

Men siden du har irritabel tarm, ville jeg heller trodd at du har fått tykktarmbetennelse eller noe lignende, og det skal man heller ikke kimse av.

En tur til legen vil gi noen svar, TS.

Jeg tror heller ikke blindtarmbetennelse er en mulighet ettersom jeg har hatt det over en så lang periode. Men kanskje jeg bør ta meg en tur til legen for å sjekke om det kan være tykktarmsbetennelse da. Kan også nevne at funksjonene i tarmen generellt også har vært mye verre i det siste, så det kan jo være at du har rett Minya. Får prøve å få en time hos legen så fort som mulig da :)

Tusen takk for mange svar forresten! Hilsen TS :)

Skrevet

Jeg tviler på at smertene kommer fra blindtarmen. Det er umulig å vite hvilket tarmavsnitt og også ofte hvilket organ smerte kommer fra. Dessuten kan blindtarmen ligge mange forskjellige steder.

Har du irritabel tarm, er det sannsynlig at smertene kan komme fra dette. Men uansett - er du bekymret og plaget av dette, er det fornuftig å ta en tur til lege.

• Liker 2
Gjest NozMonster
Skrevet

Folk har nødt til å tenke selv. Om de ikke gjør det så er det ikke håp.

La de få gå til legen om de vil, vi får ikke gjort noe fra eller til.

er det derfor ts spør oss her da eller? :tunge1:

Skrevet

Er ikke egentlig bekymret, men er ganske lei av det. Men det kan jo godt stemme at det bare er luft. Har uansett bestemt meg for å ta en tur til legen for å teste meg for eventuelle allergier, og kan spørre om dette samtidig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...