Gjest Wei Wei Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har aldri stått slalom og vet ikke hvor varm man blir av aktiviteten. Derfor lurer jeg på hva man skal ha på seg ved f.eks. -6 grader. Skal man ha ullstilongs og trøye under jakke og boblebukse? Del deres erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Ved ca. -6 kjører jeg med ullstilongs- og trøye under jakke + boblebukse, men ender gjerne opp med å kle av meg jakka etter en stund.
*melis* Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Generelt på vinteren er det viktig å ha et lag innerst som transporterer svette bort fra kroppen (ull er ypperlig og superundertøy fungerer også). Utenpå der bør du ha et lag som varmer og isolerer, som feks. en fleecejakke (ikke for tjukk, og den bør helst "puste" litt). Ytterst er det skallbekledning som gjelder, som må være vind- og vanntett (dersom du bruker dunjakke eller foret jakke holder det sikkert med bare ull innerst). På bena vil jeg anbefale å ha en ullstilongs under skiboksen, og gjerne skisokker (disse er gode og varme og går lenger opp på leggen enn vanlige sokker så du slipper "klumper" i alpinstøvlene). Husk også å ha noe i halsen (feks. buff/hals) og på hodet (helst hjelm) og hendene (votter er best når det er kaldt). Lykke til Endret 22. februar 2012 av *melis*
antibac Skrevet 25. februar 2012 #4 Skrevet 25. februar 2012 Jeg pleier å ha på ullundertøy (type Kari Traa), en tynn fleece (men den må jeg ofte ta av), jakke og skibukse. Ullsokker på beina, buff/hals og hansker. Fryser aldri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå