Gå til innhold

Kjøre opp iløpet av 6 mnd

Glasögon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tok noen kjøretimer for to år siden, men sluttet fordi jeg rett og slett var livredd. Nå skal jeg snart flytte til et sted jeg rett og slett er nødt til å ha bil for å bo. Er det mulig å få kjørt opp i løpet av 6 måneder? Hvis jeg begynner med 1-2 kjøretimer i uka fra mars, og tar teoriprøven så raskt som mulig, kan jeg klare å kjøre opp til august? Problemet er at jeg ikke har noen særlig mulighet til å øvelseskjøre hjemme. Dette er veldig viktig, for hvis jeg flytter og begynner på ny kjøreskole, må jeg vel starte helt på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig motivert. Er bare redd for at mangel på kjøring utenom timene gjør at jeg bruker lengre tid. Pluss at jeg er en stor pyse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den på under seks måneder. Så lenge du har pengene og tida til å ha timer ofte så er det ikke no problem.

Jeg kjørte ikke utenom timene med kjørelærer.

Det som gjorde at jeg ikke fikk den før, var at jeg strøyk mange ganger på teorien.

Så du kan absolutt klare det.

Endret av PurpleRose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å få tatt den på 6 måneder, men du må ikke begynne helt på nytt hvis du bytter kjøreskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har teorien, kan du klare lappen på nokre få mnd :) Eg hadde berre 1 køyretime før eg flytta til ein ny plass. Der byrja eg rett på steg 3 (langkøyr, glattkøyr...) for han såg eg ikkje trengde meir opplæring enn det :) Så så lenge du kan køyre bil og har teke teorien, tek du lappen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Idag har jeg snakket med kjøreskole, og får mest sannsynlig min første kjøretime neste uke. Spennende, og litt skummelt! Kontordama jeg snakket med sa også at jeg kom til å klare det til august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg tok lappen på en måned, og da hadde jeg bare øvelseskjørt en eneste gang. Så lenge kjøreskolen har kapasitet, tror jeg du vil klare det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, 1 måned! Du var veldig kjapp :-) Hvor ofte hadde du timer da?

Imorgen har jeg min første kjøretime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Oi, 1 måned! Du var veldig kjapp :-) Hvor ofte hadde du timer da?

Imorgen har jeg min første kjøretime..

Det er en stund siden, men det var temmelig intensivt. Mener jeg hadde flere timer etter hverandre og flere ganger i uka. Må innrømme at jeg ikke følte meg veldig tøff da jeg skulle ut på veien på egenhånd, jeg tror egentlig man har godt av at det gjøres over litt lengre tid. Men det er i alle fall mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den på under 2 mnd, med kjøretime 2 ganger i uken + det obligatoriske. Da hadde jeg altså tatt teorien, så jeg ville bare peise på og bli ferdig. Det gikk fint! Så lenge du forholder deg konsentrert og fattet og har teorien på plass asap, er det fullt mulig:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde 2 kjøretimer i uken og fikk lappen på litt over en måned. Måtte vente på oppkjøring i 3 uker da, så hadde klart det på under en måned om ikke køen var lang (egentlig hadde jeg ikke oppkjøring før flere måneder etterpå, men kjørelærern min var bestemt på å skaffe meg en avlyst time og det fikk jeg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt høre at så mange har klart det :-) jeg bor forresten i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...