Gå til innhold

God middag for to

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil overraske typen med god middag på fredag, men er usikker på hva jeg skal lage. Vi er ganske unge, så når vi skal ha noe godt til middag blir det som regel taco, pizza eller wok. Vil lage noe litt "finere", gjerne rødt kjøtt eller kylling. Vil unngå retter som er alt for dyre å lage, siden vi er studenter begge to, men litt fint kan det være. Gjerne forrett og dessert også. Ikke alt for vanskelig heller, siden jeg ikke har allverdens erfaring med matlaging.

Noen som har gode oppskrifter å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

En ting jeg liker godt er kyllingfilet som jeg snitter et dypt kutt i og stapper brie i kuttet samtidig som jeg krydrer med rosmarin, salt og pepper. Dette steker jeg i ovnen en halvtimes tid. Serverer det sammen med ris og en god salat eller en type rotmos i stedet for risen.

Man kan jo lage alt mulig rart til forretter... jeg liker godt å lage små bruchettaer.

Til dessert er sjokoladefondanter enkelt. De kan du lage i store muffinsformer (til slike amerikanske muffins). Søk oppskrifter på nett og velg en av de enkleste. Server gjerne varme bær sammen med fondanten for smaken av den er så mektig at det er godt med noe syrlig og friskt til.

EDIT: skrivefeil

Endret av NewYorkNewYork
Skrevet

Tusen takk for gode tips! :) Høres kjempegodt ut med fylt kyllingfilet! Er det noen saus som passer bra til dette? Bruchetta høres jo også kjempegodt ut, og ikke minst enkelt.

Trenger man ildfaste former for å lage sjokoladefondant, eller kan man bruke "vanlige" skåler?

Skrevet
Denne kremete biffgryten kan jeg anbefale på det sterkeste:) Du kan like gjerne bruke rimelig matvin fra meny i retten, så blir det litt rimeligere:) Storfekjøtt av typen høyrygg eller flatbiff kan god brukes, da gryten skal kokes en stund likevel, og kjøttet da rekker å bli mørt:)
Skrevet

Panna cotta er også en super dessert som går fort å lage, har billige ingredienser, smaker godt og ser mye mer fancy ut enn den er. :)

Gjest Levitate
Skrevet

Enchiladas med kylling! Nam! Ligner en del på taco, men er enda bedre. Veldig godt. :)

Skrevet

Tusen takk for masse gode forslag! Så mye godt - nå fikk jeg masse gode ideer! :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...