lowercasecaps Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Kryssposter denne fra et annet sted. Med fare for å fremstå som en tulling så spør jeg allikevel; er sex virkelig en fantastisk og imponerende hendelse, eller er det bare noe vi har lært vi skal si? For å starte med meg selv; jeg er greit erfaren. Har hatt et par langvarige forhold med mye sex, et par perioder med ”fuck-friends”, og overraskende få one-night-stands. Jeg har hatt dårlig sex, god sex, batshit-insane sex, ”så-god-at-hun-revnet”-sex, rolig sex, kose sex, og det er ikke grenser for hvor mye som har blitt prøvd opp gjennom årene (jo da, det finnes grenser). For meg er sex.. trivelig. Men; når jeg snakker med andre menn virker det som om livet mitt burde dreie seg rundt det å få seg noe - at det er ingenting som er så viktig og tilfredsstillende som å få seg et ligg. Dette mener jeg er helt mongo. Listen med ting som kan jamnstilles, eller overgå, sex er rimelig lang. Fra å hoppe i fallskjerm, til en god biff, til anerkjennelse på jobben, og helt til en god bok. Innser at det kan oppfattes som noe annerledes for jenter, siden det for dere er en litt mer langvarig opplevelse, men for menn er det bare et kortvarig klimaks, før man ruller over på siden og føler seg trøtt og tilfreds. Den samme følelsen jeg opplever når jeg er ferdig med morgen-joggen. Argumentet som pleier å komme opp er følelsen av nærhet og kjærlighet med en person du elsker, og jeg kjøper det argumentet. Det forklarer derimot ikke behovet folk har for å knulle fremmende de møter på byen. Sex er helt topp, og jeg vil heller ha det enn å ikke ha det, men; hvorfor får jeg inntrykk av at hver eneste mann jeg møter prøver å bevise at de er ekte menn ved å kommentere hvor mange eller hvem de har knulla? EDIT: For min del handler sex i mindre grad om mitt eget klimaks, men mer om å se at hun nyter det. Dette går selvsagt begge veier, og man må finne en fin balansegang så man ikke ender opp som den eneste ”giveren”. EDIT2: En forklaring som slår meg er; menns behov for validering. Ikke bare sosial validering, men også selv-validering. Men er det virkelig slik at menn i dag ikke klarer å vise at de er menn ved annet enn å knulle best og flest? Endret 20. februar 2012 av lowercasecaps 2
Adonis Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Erobringen i seg selv er ofte minst like tilfredstillende som sexen. Sex ER viktig og deilig, men det bør ikke være sentrumet i livet til en person. Det finnes så mange erfaringer og utfordringer vi kan ta på oss som mennesker, og altfor lite tid til å oppnå alt man vil. Intellektuelle/akademiske erfaringer, relasjonsbygging med venner, familie og kjæreste, utforsking av verden, mat og drikkke, personlig utvikling (mm) er alle ting som kan være viktige elementer å ha i livet sitt. Jeg har selv høy sexdrift, men det betyr ikke at jeg alltid vil prioritere sex. Jeg har lyst til å sove 10 timer hver natt og spise gåselever og drikke champagne hver dag også, men jeg gjør ikke det heller. Å sentrere livet rundt nytelse blir til slutt tomt. Men man trenger selvsagt nytelsen (og i noen tilfeller, nærheten) som sex resulterer i. Summa sumarum: livet er mangefassetert, det skal oppleves fra alle bauger og kanter. 1
Gjest MikeWaters 2.0 Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 ....hvorfor får jeg inntrykk av at hver eneste mann jeg møter prøver å bevise at de er ekte menn ved å kommentere hvor mange eller hvem de har knulla? Jeg har ikke det inntrykket av menn, tvert imot, de fleste menn jeg kjenner holder sine seksuelle erfaringer relativt privat. Gode venner deler man jo ting med, men overhodet ikke på den måten du skisserer over. Er ikke slik oppførsel ofte et "bevis" på det motsatte?
lowercasecaps Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har ikke det inntrykket av menn, tvert imot, de fleste menn jeg kjenner holder sine seksuelle erfaringer relativt privat. Gode venner deler man jo ting med, men overhodet ikke på den måten du skisserer over. Er ikke slik oppførsel ofte et "bevis" på det motsatte? Du har et godt poeng. Oppførselen jeg skisserer ble trolig observert i langt større grad tidligere enn den gjøres nå. Jeg har naturligvis blitt eldre og det har omgangskretsen min også blitt. I min vennekrets er dette et ikke-tema, men jeg observerer denne oppførselen gang på gang når jeg omgås andre miljø - og disse har et aldersspenn på 20-40 år. Hvordan det blir kommunisert varierer selvsagt, men det koker ned til å knulle best og flest. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå