Gå til innhold

Livet med prinsessen vår


~ Angel ~

Anbefalte innlegg

Natten 22.oktober 2011 ble prinsessa vår født! 50 cm lang og 3,5 kg tung.

Etter å ha blitt satt i gang 20.oktober, med rier som kom og gikk var det deilig å få henne ut og inn i vår verden og våre armer. Hun var selvsagt den nydeligste lille jenta, vi fant navn på henne med en gang vi så henne og vi var og er uendelig lykkelige!

Hun har vært utrolig rolig fra dag 1, hun gråter så og si aldri, bare om hun har vondt i magen. Vi kunne ikke bedt om en flottere, roligere, nydeligere jente. Hun smiler hele tiden og ler av og til.

Nå blir hun snart 4 måneder og i dag skal vi på helsestasjonen og måle å veie :)

Det er så fantastisk å være mamma! Og jeg og samboeren har det flott sammen og prinsessen har fått oss enda nærmere hverandre og vi koser oss som familie :rodmer:

Skriv gjerne deres erfaringer som førstegangsforeldre, eller foreldre generelt. Når lærte barnet deres å rulle fra mage til rygg, og rygg til mage? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natten 22.oktober 2011 ble prinsessa vår født! 50 cm lang og 3,5 kg tung.

Etter å ha blitt satt i gang 20.oktober, med rier som kom og gikk var det deilig å få henne ut og inn i vår verden og våre armer. Hun var selvsagt den nydeligste lille jenta, vi fant navn på henne med en gang vi så henne og vi var og er uendelig lykkelige!

Hun har vært utrolig rolig fra dag 1, hun gråter så og si aldri, bare om hun har vondt i magen. Vi kunne ikke bedt om en flottere, roligere, nydeligere jente. Hun smiler hele tiden og ler av og til.

Nå blir hun snart 4 måneder og i dag skal vi på helsestasjonen og måle å veie :)

Det er så fantastisk å være mamma! Og jeg og samboeren har det flott sammen og prinsessen har fått oss enda nærmere hverandre og vi koser oss som familie :rodmer:

Skriv gjerne deres erfaringer som førstegangsforeldre, eller foreldre generelt. Når lærte barnet deres å rulle fra mage til rygg, og rygg til mage? :)

Jeg fikk kolikkbaby som skreik til han var hes i stemmen hver dag og natt i nesten 3 mnder.

Da var det ikke så kjekt å være alenemamma akkurat.

Så vi fikk en tøff start begge to egentlig.

Men nå har kolikken gitt seg og jeg bare nyter å se det herlige humøret hans og hans sjarmerende smil :)

Fra mage til rygg begynte han akkurat med nå,å han er nettopp blitt 4 mnder.

Han var storfornøyd når vi la han på magen og han så fint bare rullet seg tilbake til å ligge på rygg hehe..

Han er ikke så veldig glad å ligge på magen :P

Endret av bergensbabe87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var ikke det første halvåret noe hyggelig, da vesla stort sett var urolig og misfornøyd med det meste. Vi fikk helt sjokk over hvor mye denne bylten krevde - jeg var forberedt på amming hver tredje time døgnet rundt, men ikke på 2-3 timer søvn per døgn i månedsvis og en tulle som aldri var fornøyd. Hun sov aldri mer enn en halvtime i slengen, og mest på dagtid. Aldri i vogn eller bil; da bare skrek hun. Jeg har aldri før måttet forsake så mye, sove så lite, tåle så mye, hver eneste dag, mens mannen min fortsatte med sitt vanlige liv med jobbing og å sove fulle netter. Men etterhvert ble hun ei blid og god tulle som fant søvnen selv, og endelig kjente jeg morskjærligheten komme :rodmer: Nå er hun en blid og god jente på 11 mnd, som stabber rundt og smiler til alle; hjertet mitt :)Hun er virkelig mammas og pappas skatt.

Ekteskapet jobber vi med, da det fikk seg en solid knekk i dette første halvåret. Håper å finne tilbake til der vi var, før alle diskusjoner og krangler. Jeg følte meg helt alene dette første halvåret, og følte at jeg fikk lite forståelse fra mannen min om hvor utrolig sliten jeg var. Jeg sliter fremdeles med etterdønninger av fødselsdepresjonen som til slutt kom. Har nesten ingen tålmodighet lenger, og søvnhjertet mitt er helt ødelagt. Her blir det ikke flere barn, og jeg syns det er trist at jeg aldri vil få oppleve en slik koselig barseltid som dere har. Men alle kan jo ikke være like heldige. Heldigvis kan vi nå omsider kose oss med gullet vårt, men prisen har vært svært høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kolikken har gitt seg bergensbabe87 ! Jenta vår slet de første ukene med magen, det var nok kolikk det også, men vi startet opp med minifom dråper. Dette skal hun ha før hvert måltid og etter jeg startet med det har det ikke vært noe problem! Så om du opplever det med evt. neste unge kan du jo prøve det. Det funker selvsagt ikke på alle, men man kan være heldig :) Kos dere vertfall med den tilværelsen dere har nå. Det er jo ingenting som er bedre enn smilet til den lille bylten! :)

Og til anonym bruker, så utrolig dumt at noen skal ha det så veldig vanskelig de første månedene, i deres tilfelle første halvår. Det er tung å være foreldre, men dere må bare huske på at dere har kommet gjennom det, og dere må hske å nyte hvordan ting er blitt nå, sammen! Jeg og samboeren min gjør mye med jenta vår sammen. Det er bare på dagen jeg og prinsessa er alene. Det er viktig og knytte bånd, ikke bare med prinsessen deres, men mellom alle 3. Husk at hun trenger å se at mamma og pappa er glad i hverandre :) Masse lykke til videre til begge, det høres jo ut som det går rette veien! :biggrin:

Nå virket det nesten som om jeg visste alt her, men det er absolutt ikke meningen. Jeg er jo bare førstegangsmamma jeg også, men jeg har jobbet mye med barn :) Kjempe hyggelig at dere skriver i dagboken min, kjempe koselig!

Kos dere med smårollingene deres :jepp:

Ha en flott dag! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er dagboken din, så bør du få den flyttet over til dagbøker. ;)

Ingntin funket mot kolikken her. Eneste som gjorde det bedre var manuellterapeut, men det ble ikke helt bra. Da han ble to måneder, ga det seg. Og godt er det, for det tærer virkelig på når ungen skriker så masse. Han er fortsatt ingen enkel unge, men ting er mye bedre. :)

Rullet fra mage til rygg da han var litt over to måneder gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Angel! Husker deg fra prøvetiden :) Så har jeg ikke sett noe mer til deg. Var det du som egentlig skulle vente litt med å prøve pga studier? (Beklager hvis jeg blander nå).

Her har de første 3-4 månedene vært fantastiske! Jeg har vært heldig og hatt en rolig, fornøyd sovebaby :) For omtrent en uke siden begynte hun å rulle fra rygg til mage og nå har det plutselig blitt mye mer jobb med henne. Hun orker jo ikke ligge så lenge på magen om gangen, så jeg må stadig snu henne, men så glemmer hun at hun ble sliten og ruller over igjen, for så å bli sutrete--- og sånn fortsetter det... Før kunne hun ligge leeenge for seg selv på gulvet og jeg kunne få gjort masse. Men, men, er jo godt hun utvikler seg. Og lettere blir det nok ikke når hun kommer seg fremover etter hvert...

Nettene her er ikke fantastiske, men jeg klager ikke, for hun gråter ikke og er sjelden våken lenge om gangen, bare ofte.

Utrolig morsom tid nå da - når de begynner å kommunisere mer og mer og vi vil se hvordan personligheten utvikler seg :hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra kolikken har gitt seg bergensbabe87 ! Jenta vår slet de første ukene med magen, det var nok kolikk det også, men vi startet opp med minifom dråper. Dette skal hun ha før hvert måltid og etter jeg startet med det har det ikke vært noe problem! Så om du opplever det med evt. neste unge kan du jo prøve det. Det funker selvsagt ikke på alle, men man kan være heldig :) Kos dere vertfall med den tilværelsen dere har nå. Det er jo ingenting som er bedre enn smilet til den lille bylten! :)

Og til anonym bruker, så utrolig dumt at noen skal ha det så veldig vanskelig de første månedene, i deres tilfelle første halvår. Det er tung å være foreldre, men dere må bare huske på at dere har kommet gjennom det, og dere må hske å nyte hvordan ting er blitt nå, sammen! Jeg og samboeren min gjør mye med jenta vår sammen. Det er bare på dagen jeg og prinsessa er alene. Det er viktig og knytte bånd, ikke bare med prinsessen deres, men mellom alle 3. Husk at hun trenger å se at mamma og pappa er glad i hverandre :) Masse lykke til videre til begge, det høres jo ut som det går rette veien! :biggrin:

Nå virket det nesten som om jeg visste alt her, men det er absolutt ikke meningen. Jeg er jo bare førstegangsmamma jeg også, men jeg har jobbet mye med barn :) Kjempe hyggelig at dere skriver i dagboken min, kjempe koselig!

Kos dere med smårollingene deres :jepp:

Ha en flott dag! :danse:

Jeg prøvde alt mulig uten at noe hjalp :S

Jeg prøvde miniform,sukkervann,kiropraktor,manuellterapaut,byttet flasker,bytter morsmelkerstatning og snakket med legen.

Er så utrolig frustrende å høre at han hylskriker av smerte i mange timer hver kveld og på dagen,uten å kunne gjøre noe for å hjelpe :(

Ja nå nyter jeg virkelig å være mamma for en liten solstråle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er datteren vår over 4 måneder gammel, hun har sluttet å få minifom for magen og det går kjempe flott! :) Hun har begynt å få litt grøt og sviskepurè og det er veldig godt! :)

I går lærte hun å rulle fra rygg til mage og var kjempe stolt!

Ripsy; Jeg tror kanskje du blander meg med plutseliten, vi planla det slik at jeg skulle klare å bli ferdig med skolen før hun kom, og det gikk jo flott! :)

Så godt å se alle mammaene som koser seg med prinsene/prinsessene sine! Ingenting føles bedre enn å være mamma synes jeg. Og det skader ikke akkurat å ha en bra samboer :hjerte:

Ha en flott dag damer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gni vodka på gommene til ungen når kolikken setter inn. De sovner på et blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Gni vodka på gommene til ungen når kolikken setter inn. De sovner på et blunk.

Dt kommer ikke til å skje... :fnise:

Nå er datteren vår 5 og en halv måned gammel! Hun ruller fra rygg til mage hele tiden og forsøker å krappe, men hun er best på å skyve seg bakover ;)

Vi nyter tiden vår med godjenta og i morgen har jeg og samboer 3 års jubileum :rodmer:

Ha en fin påske og en flott helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...