Rakel Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Jeg lurte på hvordan det virker når innlegg vi har skrevet her dukker opp på treff i google? Jeg fant nylig ut at flere innlegg jeg har skrevet kommer høyt opp på treff i gooogle. Syns ikke akkurat det var så bra.. Gikk inn og slettet eller endret litt på enkelte av ordene som gav (full)treff, og lurer på om det da vil forsvinne som treff på søk med disse ordene i google etterhvert? (det er bare noen få, og i forbindelse med 2-3 ord som jeg ønsker fjernet) Håper det er noen som vet.. Endret 20. februar 2012 av Rakel
Gjest UngKalven Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Hvis du copy paster tittelen, eller deler av innlegget ditt vil det selvfølgelig komme opp i google. Norge er et lite land og det skrives såpass lite at sjangsene er små for at det finnes mange andre som har skrevet deler av det samme som deg.
Rakel Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2012 Nei, jeg mener hvis jeg f.eks. skrev at Anette Holtberg har 5 barn og så videre i et langt innlegg om henne her inne. Og dersom man søker på hennes navn + 5 barn så kommer innlegget på topp 3 liksom. Hvis jeg da endrer Anette til Fjerne, og Holtberg til borteberg, vil det da forsvinne på søk etter Annette Holtberg i Google i fremtiden? Og i så fall hvor lang tid kan det ta? p.s: jeg har ikke skrevet noe stygt om noen personer da. hehe. Var bare for å forklare bedre hva jeg mener.
Rakel Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Vil få vekk at noen ord lager treff i google. Har tatt vekk ordene også nå, men det kommer opp allikevel på treff. Endret 20. februar 2012 av Rakel
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Du kan da ikke bli SÅ overrasket over at ting du skriver på internett faktisk er tilgjengelig på internett!? 6
Gjest Raindrops Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Kvinneguiden er et stort forum i norge, og googles søkealgoritme er bygget opp slik at dette forumet kommer ganske langt opp på resultatlisten av forskjellige grunner. Så sant det ikke er din egen nettside, som du kan endre instillinger på å gjør usynlig for google, så tror jeg ikke det er mye du kan gjøre for å unngå at det du skriver får treff. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes dette er nyttig jeg, og er i hovedsak grunnen til at jeg ble bruker her! Det er faktisk et lite samtale emne rundt her i byen, og det er laget en del lokale avisstriper om det. Slik som, Menn som poster; #that akward moment when you realize your at Kvinnguiden.no every day, even just for a pancake recipie. Altså, etter at de har googled det 1
-Ishtar- Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Grunnen til at jeg ble medlem her er at jeg søkte på noe på nettopp google, og fikk 3 av 7 linker på førstesiden (google) til KG forumet. For meg er det dette som gjør at jeg meldte meg inn som medlem. Her diskuteres alt og det gis (som regel) hjelpsomme svar. Jeg har også funnet mitt eget innlegg gjennom google. Det er viktig at du husker på at dersom du ønsker å være anonym så er det viktig å unngå å gi informasjon som gjør at andre kan gjenkjenne deg, som f.eks. Navn Alder bosted Fysiske kjennetegn ting som gjelder familie/venner ting som mange vet Du vet aldri hvem som leser her inne vet du... Jeg fant ut at jeg hadde datet samme fyr som ei her inne som skrev et hjertesukk ang. ham... og vi kommer fra verdens minste bygd, der ingen bruker KG forum, så vidt jeg vet...
Rakel Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2012 Du kan da ikke bli SÅ overrasket over at ting du skriver på internett faktisk er tilgjengelig på internett!? Nei, modifiserte det litt så viser bedre hva jeg mener. Det er kun noen ord jeg ikke vil komme opp som treff i forbindelse med. Bare litt flaut, ikke noe mer. :gjeiper: Men "why not", bloggere ønsker jo masse treff de da!!
Rakel Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Grunnen til at jeg ble medlem her er at jeg søkte på noe på nettopp google, og fikk 3 av 7 linker på førstesiden (google) til KG forumet. For meg er det dette som gjør at jeg meldte meg inn som medlem. Her diskuteres alt og det gis (som regel) hjelpsomme svar. Jeg har også funnet mitt eget innlegg gjennom google. Det er viktig at du husker på at dersom du ønsker å være anonym så er det viktig å unngå å gi informasjon som gjør at andre kan gjenkjenne deg, som f.eks. Navn Alder bosted Fysiske kjennetegn ting som gjelder familie/venner ting som mange vet Du vet aldri hvem som leser her inne vet du... Jeg fant ut at jeg hadde datet samme fyr som ei her inne som skrev et hjertesukk ang. ham... og vi kommer fra verdens minste bygd, der ingen bruker KG forum, så vidt jeg vet... Haha.. uff da. Jeg ble også helt satt ut da jeg fortalte her inne om den "mystiske pakken" jeg hadde fått i posten. Det var ingen avsender, kun en boblekonvolutt med et gullsmykke og tilhørende perleøredobber av merket Eva Attling. Det hadde verdi på flere tusen kroner, så jeg var helt satt ut og lurte fælt på hvem dette kunne være fra. La inn et innlegg her for tips, og plutselig var det en som spurte meg om navnet mitt. Jeg ble så redd, trodde nesten det var noen som var etter meg. Det viste seg at noen var så flinke å google og legge to og to sammen, så de hadde funnet at jeg hadde vunnet i en konkurranse. Helt utrolig!! (Det kom ikke opp på vanlig søk, for det hadde jeg prøvd.) Endret 20. februar 2012 av Rakel
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Det er i sånne situasjoner AB-funksjonen er kjekk å ha. Du får bruke den neste gang det er et innlegg du ikke vil linkes til. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Man skal jo aldri legge ut sitt navn på en webside! Men over til svaret ditt, du kan rapportere linker til google, slik at de oppdaterer søketreffene, men ellers så vil du nok finne at søketreffene er borte etter et par tre uker. 1
Rakel Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 20. februar 2012 Man skal jo aldri legge ut sitt navn på en webside! Men over til svaret ditt, du kan rapportere linker til google, slik at de oppdaterer søketreffene, men ellers så vil du nok finne at søketreffene er borte etter et par tre uker. Takk, takk!
Gjest Bond Skrevet 20. februar 2012 #14 Skrevet 20. februar 2012 Slik jeg har forstått er det også noe med at google har ganske avanserte algoritmer som gjør at sider og steder man har vært innom kommer oftere opp - ergo, hvis du og en anne søker på de samme ordene er det ikke gitt at det kommer helt like treff? Men er mest noe jeg har hørt så er ikke helt sikker på det jeg..
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Nettopp derfor jeg ble oppmerksom på KG og senere medlem, grunnet min sønn gjenntatte ganger refererte til KG når han googlet matoppskifter og spørsmål om praktiske ting. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå