Gå til innhold

Bruker du bur til hunden?

Bruk av bur til trening og hvile  

21 stemmer

1. 1. Hvor ofte bruker du lukket bur til hunden?

• Sjelden eller aldri
      7
    • Ukentlig
      3
    • Daglig
      11
  2. 2. Hvor mange timer ligger hunden i lukket bur av gangen?

• 1 - 3 timer
      11
    • 3 - 6 timer
      4
    • 6 - 9 timer
      7
  3. 3. Hvor ble du tipset om bruk av lukket bur som hvileplass/treningsmetode?

• Oppdretter/på kurs
      14
    • Av venner/familie
      10

Fremhevede innlegg

Skrevet

I så fall bør du gå til andre forum og søke på burbruk eller så. Det er mange burdiskusjoner på f.eks canis.no.

Vi som ikke bruker bur, har jo mange argumenter mot det.

Vi er jo en del burugler og høns her inne. :takke:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I så fall bør du gå til andre forum og søke på burbruk eller så. Det er mange burdiskusjoner på f.eks canis.no.

Vi som ikke bruker bur, har jo mange argumenter mot det.

Dette er ikke en undersøkelse for de som ikke bruker bur, men for de som bruker det :-). Undersøkelsen ligger også ute på andre nevnte forum, men som du sikkkert også er kjent med er det mange "burmotstandere" også der. Jeg skriver ikke oppgaven for å fremme bruken av bur, men for å kartlegge hvorfor de som bruker bur bruker det, og hvor mye det brukes. Derfor er alle arenaer for informasjon gode så lenge en når målgruppen. Undersøkelsen gjennomføres også hos dyrebutikker, veterinærer og hundeklubber samt andre arenaer for hundeeiere.

Jeg hadde håpet at dette ikke ville bli "nok en burtråd", men at jeg forhåpentligvis kunne få noen konstruktive svar fra de som bruker bur - noe jeg også har fått her, takk til dere :-)

Håper dette var oppklarende.

• Liker 2
Skrevet
Som jeg har uthevet i teksten over så er det svarene fra dere som bruker bur som er interessant å få mer informasjon om.
Hvis du ikke vil ha svar fra de som aldri bruker bur, så burde du jo droppe det svaralternativet1 ;)
Skrevet

Hei :)

Hunden våres bruker å sove i buret sitt om natten, noe han trives med også :) Han legger seg ca. klokken 23, og så står han opp rundt klokken 7 ..Vil også legge til at han legger seg der frivillig :) Ellers så bruker vi bur i bilen om hunden skal være med.

Hender også at hunden blir vanskelig midt på dag, litt gretten, så da slipper vi han ned i buret så får han sove i en time eller to . Også frivillig.

Hender seg noen sjelden ganger at vi blir borte lenge en dag, og da tar min far med seg hunden på jobb en liten stund, så da ligger han i et relativt stort bur på kontoret. Dette skjer ganske sjeldent vil jeg legge til :)

Skrevet

Hei :)

Hunden våres bruker å sove i buret sitt om natten, noe han trives med også :) Han legger seg ca. klokken 23, og så står han opp rundt klokken 7 ..Vil også legge til at han legger seg der frivillig :) Ellers så bruker vi bur i bilen om hunden skal være med.

Hender også at hunden blir vanskelig midt på dag, litt gretten, så da slipper vi han ned i buret så får han sove i en time eller to . Også frivillig.

Hender seg noen sjelden ganger at vi blir borte lenge en dag, og da tar min far med seg hunden på jobb en liten stund, så da ligger han i et relativt stort bur på kontoret. Dette skjer ganske sjeldent vil jeg legge til :)

Kan også legge til at vi gjør dette for at hunden sover bedre om nettene i buret sitt.

Blir vell litt på oppdragelses trening? Uten at vi legger så mye vekt på det, mtp burbruk

Skrevet

Vi bruker bur, både ved bilkjøring og når hunden er alene hjemme.

Synes det fungerer supert, og hunden føler seg mer trygg i buret når han er alene hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Hundene våre føler seg helt trygge når de er alene hjemme uten bur. Da legger de seg der de pleier, uten noe mer om og men.

Og vandrer litt rundt om de har lyst til det.

Kanskje er de mye tryggere hjemme alene enn de som må bruke bur hele tiden?

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker bur, både ved bilkjøring og når hunden er alene hjemme.

Synes det fungerer supert, og hunden føler seg mer trygg i buret når han er alene hjemme.

Hvorfor er den mer utrygg uten bur??

Skrevet

Kan også legge til at vi gjør dette for at hunden sover bedre om nettene i buret sitt.

Blir vell litt på oppdragelses trening? Uten at vi legger så mye vekt på det, mtp burbruk

Oppdragelsestrening? Fortell meg hva som er fordelene med burbruk med oppdragelsestrening?

Jeg har svært god oppdragelse på mine. De fungerer optimalt til enhver tid, men jeg har til nå ikke måttet bruke bur til å få dem til å oppføre seg pent. Så vær så snill å opplys meg om hva jeg har gått glipp av!

Mine hunder sover helt fint hele natta uten bur. Bortsett fra at de kl 07.45 piper utenfor soverommet vårt, for da er de vant til at vi står opp og gir dem frokost.

Skrevet

Fordi hunder føler seg tryggere med tak over hodet, det er også derfor mange hunder velger og legge seg under stuebord og lignende :)Så mange hunder blir mer avslappet i bur, dette gjelder selfølgelig ikke alle hunder

• Liker 1
Skrevet

Oppdragelsestrening? Fortell meg hva som er fordelene med burbruk med oppdragelsestrening?

Jeg har svært god oppdragelse på mine. De fungerer optimalt til enhver tid, men jeg har til nå ikke måttet bruke bur til å få dem til å oppføre seg pent. Så vær så snill å opplys meg om hva jeg har gått glipp av!

Mine hunder sover helt fint hele natta uten bur. Bortsett fra at de kl 07.45 piper utenfor soverommet vårt, for da er de vant til at vi står opp og gir dem frokost.

slapp av..var en grunn til at jeg satte spørsmålstegn ved det, formulerte meg kanskje ikke så godt. Men, ts ville ha et svar om vi brukte bur til oppdragelses trening / renslighetstrening/ hjemmealenetrening. Prøvde å sette det under en kategori, men det var vell ingen som passet :)

Min hund sover kjempe fint i bur, han har faktisk valget mellom å sove i stuen eller i buret, da velger han å gå ned i buret FRIVILLIG. Ser ikke på det som noe problem, og jeg har veldig bra oppdragelse på min hund også..har faktisk litt peiling på hunder :)

Skrevet

Vi bruker buret som time-out når hunden blir helt galen. Det er veldig effektivt og han roer seg med en gang. Ellers er han i buret når vi har besøk av folk som er redd hunden og dersom han skal være alene hjemme. Men, han er aldri alene mer enn to-tre timer en til to timer i uka.

Skrevet

bruker ALLTID hundebur i bilen, ikke ellers =)

Skrevet

Nopes, min går fritt rundt i huset.Alle mine hunder har gått fritt,kun i bil de sitter i bur.Dvs ikke leonberger'n,for vi har ikke bil eller bur som passer :D

Skrevet

Fordi den blir mer stresset av å ha større plass å forholde seg til.

Men det er vel veldig individuelt.

Her fungerer det iallefall mye bedre med bur! Hunden finner roen fortere.

• Liker 1
Skrevet

Bruker bur på natta til minstemann, da han fortsatt har en tendens til å tygge på alt.

De voksne bruker buret på dagtid når de ønsker å være i fred.

Om de går å legger seg lukker jeg døren inntil, uten å låse, så går de bare ut når de ønsker.

Begynte å bruke bur når ungene var små, som et fristed for hunden.

Når hunden la seg i buret, var det forbudt for ungene å forstyrre den.

I begynnelsen la jeg døren inntil som et hinder for ungene, men så fort de hadde lært at det var forbudt å røre hunden når den gikk til buret, lot jeg døra stå åpent.

Jeg har også brukt buret til å roe ned en hyperaktiv tispe jeg hadde. Hun klarte ikke å roe seg, uten at jeg satte henne i buret.

Etter noen måneder sluttet vi med buret, og har ikke brukt det på henne siden.

Skrevet

Hunder er ikke burdyr!

Ingen dyr er burdyr!!

Det er vi mennesker som har gjort de til det.

Dyr er skapt for å leve i det fri.

• Liker 3
Skrevet

Eneste gangen min hund var i lukket bur var da hun var i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...