AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Jeg er en jente på 17 år, går i 2. klasse på vgs. Som de fleste andre har jeg en profil på Facebook. Per i dag har jeg "bare" 155 venner der. Jeg ble utrolig mye mobbet både på barne- og ungdomsskolen. De aller verste er jeg ikke venn med på Facebook, men jeg er venn med mange av mobberne som ikke var "de verste". Venn med alle mine jente-mobbere. Ikke alle gutte-mobberne, men noen av dem. Jeg ser i gjennom "vennelista" mi og blir rett og slett kvalm. Disse er for søren ikke mine venner! Mennesker som har gjort narr av meg og slengt stygge kommentarer, de er ikke mine venner. Jenter som har fryst meg ut av hele jentemiljøet i klassen, til helvete med dem. Jeg kunne gjerne ha slettet 13-15 stykker av dem, fordi de ikke har noe å gjøre på vennelista mi. Kanskje enda flere enn 13-15 stykker også, vet ikke helt hvor grensa skal gå. Alle var ikke like ille. Og jeg vil jo ikke være sær. Hvis jeg sletter mange av dem, har jeg nesten ingen venner igjen der, og det er litt pinlig. Også er jeg redd for å se dem igjen, det ville føles flaut dersom jeg sletter dem. Kanskje vi blir venner igjen i framtiden, også har jeg liksom "brent alle broer". Eller hvis vi treffes i framtiden på fester til felles venner, russetreff eller liknende. Samtidig vil jeg ha de ut av livet mitt. Jeg vet ikke helt hvor grensen skal gå. Mange av de har jeg jo faktisk vært god venn med FØR de begynte å mobbe meg, og vi ikke var venner mer. Mange av dem har vært hyggelige mot meg noen ganger også. Hva ville du gjort?
Gjest RompeRusk Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Var i samme situasjonen selv, bestemte meg til slutt for at Facebook bare var facebook, og jeg ble veldig forsiktig med hvilken info jeg delte
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Jeg ville slettet hele facebook. Hva skal du med det når det er sånn? Lag deg en nyprofil med null venner.. de som bryr seg vil finne den. 1
Gjest PinkLeaf Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Jeg sletta dem fra face, jeg. Slettet 50 venner i løpet av et par uker, og grensa gikk på "hvem vil jeg stoppe for å prate med hvis jeg treffer vedkommende på gata?". Har lagt til et par på nytt, men da de spurte tok jeg en spansk en og sa at flere var blitt sletta, og at jeg trodde det var virus. Ingen har stussa på det (som jeg vet, hvertfall).
Gjest Raindrops Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Hvis du synes det er flaut å ha lite venner på facebook så kan du skjule vennelisten fra profilen, slik at du bare ser den selv. Jeg ville slettet dem. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Jaeg har gått fra å ha rundt 350 venner til å ha ca 140. Hvorfor skal jeg være venn med folk jeg ikke liker, folk jeg aldri leser statusene til, folk jeg ikke snakker til om jeg møter dem på gata? 1
Ego Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Når ble 155 lite? De aller fleste på fb-vennelister er jo bare listefyll uansett. 1
I-AM-Nicole Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Vil du ha de ut av livet ditt, må du bite i det sure eplet og slette dem fra vennelista. Heller face dem om de setter spørsmål til det.. De har ikke en dritt med det å gjøre uansett, de vet hvordan de har vert mot deg tidligere. Har du en over hundre venner skader det ikke å slette en liten del av dette antallet... Jeg godtar overhodet ikke noe dritt på min facebook selv - jeg har dog en åpen profil som alle kan se, men kun mine venner kan kommentere. Det er litt å holde styr på, ettersom maksgrensen er nådd, og jeg har nå åpnet en ny offentlig profil i tillegg til at jeg skal holde styr på min private.. den skjener litt selv nå og jeg må ha en oppryddning... men det kan jeg bare si, ikke godta noen tullinger på lista....
Papirfly Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Da Facebook først ble veldig populært, så la man liksom til "alle" man noen gang hadde pratet med. Jeg ble lagt til som venn av alle mine tidligere mobbere, (det var en del av dem), som om det er en selvfølge at man skal være "venner" på Facebook bare fordi man har gått i klasse sammen en gang. Det gir ingen mening. Jeg har dem ikke i kontaktlista på mobilen, for å si det sånn. Den dagen vi skulle annonsere på FB at vi ventet vårt første barn, gikk jeg i meg selv og tenkte at jeg ikke så noen logikk i å skulle dele en så fantastisk nyhet med mennesker som hadde gjort meg så mye vondt gjennom hele oppveksten. Hvis jeg ikke vil ha noe med dem å gjøre, så skal ikke de få muligheten til å ha noe med meg å gjøre heller. Når man ikke snakker sammen på Facebook i det hele tatt, så blir de ikke noe annet enn nok et navn på vennelista. Og hva betyr egentlig det? Det føltes utrolig deilig å slette dem. Ute av syne, ute av sinn. Anbefaler deg å gjøre det samme. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har 55 venner på facebook,å føler meg faktisk stolt av det.. når folk ser at jeg kun er venn med mine nermeste. Tror det står mer respekt i det en de med 600 friends. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå