Hanneli Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Fikk en saftsentrifuge til jul, og den blir flittig brukt=) veldig god juice! Men det samler seg opp så mye rester fra fruktkjøttet, og det har vi hittil bare kastet.. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke det til? liker ikke å kaste så mye mat om det kan brukes til noe..
Mubba Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Flott at du tar opp dette, ts! Jeg er også på utkikk etter bruksområder til "pulpen". Selv bruker jeg mye "pulpen" fra grønnsaker til raw burgere og kjeks, men akkurat fruktmassen har jeg ikke funnet noe bruksområde til enda. Hva med å spise den sammen med litt fersk frukt, noen nøtter eller granola og litt yoghurt? Vil tro det er godt i hvert fall. Kanskje det går an å fryse den og bruke den som isbiter i smoothies? Juicer du gulerøtter kan du i hvert fall bruke restene til gulrotmuffins/kake. Jeg googla og fant DENNE siden med ti tips til å bruke restene. Husk at du fint kan fryse "pulpen".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå