Gjest Usikker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hei, jeg er en jente på videregående som ikke lenger takler kroppsfikseringen! Jeg er 160 og veier rundt 60 kg. Jeg er aktiv fotballspiller og trener også mye på egenhånd uorganisert. Personlig ser jeg IKKE på meg meg selv som stor, eller tjukk. Likevel ser jeg meg i speilet og er misfornøyd. Hver dag våkner jeg med følelsen av å ikke nå opp til de forventingene jeg har om mitt utseende. Jeg trener så hardt for å nå opp til idealet om en perfekt kropp med flat mage, og tynne fine lår. Likevel klarer jeg aldri og innfri ønskene mine. Selvfølgelig finnes det tusen kostholdsendringer man kan gjøre, men igjen, hvor mange ønsker virkelig å sulte seg for å bli vakker, og hva er definisjonen på vakker? Hvem er det egentlig som bestemmer hva som er vakkert? Hvorfor klarer jeg ikke å godta utseende mitt?
Gjest Levitate Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har aldri godtatt mitt utseende. Jeg vurderer mange ganger å sulte meg til jeg blir mager og ser ut som et levende skjelett. Jeg klarer ikke godta utseendet mitt fordi jeg føler at alle andre rundt meg er penere. Hvorfor? Fordi jeg har dårlig selvtillit. Hvorfor? Fordi alle andre er penere! Ser du, en svart sirkel. Det er slik i dagens samfunn. Det er svært få jenter som aksepterer utseendet sitt fordi alles ideal er å se ut som Miranda Kerr, Megan Fox eller en annen supermodell, skuespiller eller musiker. De fleste kjenner et stort press, deriblant jeg, og tydeligvis du. Vi alle tenker "hvorfor er jeg ikke bra nok" og "jeg kommer aldri til å bli bra nok", når vi egentlig er bra nok. Alle er vakre og flotte på sin egen måte, de bare ser det ikke selv. Alle har sin egen definisjon på vakker. 1
rastløs_89 Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Føler det på samme måte selv...godt å høre at jeg ikke er alene. Føler huden aldri ser bra nok ut, håret aldri glansfullt nok, tennene ikke rette nok, puppene for små og stygge, lårene og føttene for store. Jeg tar godt vare på meg selv, både med hudkremer, hårkurer, hårfjerning, trening og et sunt kosthold. Likevel får jeg klump i halsen hver gang jeg er dum nok til å lese et moteblad eller en rosablogg. For uansett hvor mye innsats jeg gir, så kommer jeg aldri til å bli så pen som jeg helst vil være. Heller aldri smart nok og morsom nok i sosiale lag. Er 23, og har faktisk bare fått dårligere selvtillit med årene... Så det jeg sier er kanskje ikke særlig oppløftende. Men det hjelper kanskje å vite at du ikke er alene om å føle det slik, TS?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Mitt råd som en eldre person og ferdig med dette utseendepresset: Slutt å les dameblader og rosablogger. Skygg langt unna! Jeg kunne innimellom lese slike blader på mine yngre dager, men nå syns jeg de bare er deprimerende. Unge kvinner presses til selsentrert, overfladisk jag etter å oppnå best utseende, i stedet for å fokusere på viktigere, mer interessante og utviklende ting. Vær renslig og velstelt, og glem resten. Kremer og alle vidunderprodukter spekulerer i deres usikkerhet og er bare humbug. Pass på vekten, kosthold og trening, ikke for å bli "vakre" men for helsens skyld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå