Gå til innhold

Galskap!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke hvor jeg skal poste - er livredd, men vet ikke helt hvor dette ellers passer inn...

Jeg har mensen, mener å huske at jeg hadde tampong (minste ob) og sprang på spinning, nå finner jeg ikke tampongen!

Kan den forsvinne heeelt inn? Har googlet litt og finner at kjeden er 10 cm, og at det skal være mulig å finne den. Klara Klok (ja, man sjekker alt) sier at det ikke er mulig at det forsvinner: "1. Tampongen kan ikke blir borte i skjeden. Det er ikke mulig å forsvinne. Skjeden er 10 cm lang, så du vil nå den dersom tråden skulle ryke f.eks."

Men jeg tenker "kan et barn komme ut derfra, så kan vel ting forsvinne langt forbi alt som er mulig å få tak i" - tar jeg feil?

Jeg er stress og har tusen tanker i hodet, kan jeg ha mistet den når jeg har gått på do, kan jeg ha surret så mye? Faen altså.

Har stått og sittet i alle vinkler og gravd og lett der inne nå, finner ingenting...

Erfaringer?

Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen folkens - Galskapen her, leser nå følgende: (http://www.helsegevinst.no/artikkel/les/95/10_Tamponger+og+s%E5nt/)

"Kan tampongen bli borte inne i meg?

Nei, det kan den ikke – den har er nemlig ikke noe sted å gjøre av seg! Tampongen blir værende i skjeden, som er et 7–12 centimeter langt hulrom. Det finnes en liten åpning fra skjeden og opp til livmoren via livmorhalsen, men den er mindre enn et knappenålshode (og altfor liten til at en tampong skal kunne slippe igjennom)!"

Så da skal det i teorien ikke være mulig at den fremdeles er der inne for jeg har gravd - tro meg!

Skrevet

Igjen er jeg her...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/livsstil/menstruasjon-22652.html

Tampongen blir ikke borte i kroppen

Når du skal sette inn en tampong i skjeden, så prøv å sett den så langt opp som mulig. Tråden skal henge litt utenfor skjedeinngangen. Dersom du får en følelse av at tampongen sitter fast, eller er redd for at den skal bli borte inni deg, så husk at dette ikke er mulig. Tampongen har ingen annen vei ut enn gjennom skjeden. Slapp av, og prøv en gang til. Husk å vaske hendene godt før du setter inn tampongen.

(NHI er jo trygg side å stole på).

Men hvor kommer babyer ut da? Kjenner at jeg nesten må ta for meg naturfag og blomster og bier igjen... (Jeg er 30 år og spøker litt nå - galgenhumor er det visst det kalles... :-/)

Skrevet

Kan det være at den har kommet snikende ut under et toalettbesøk? Av og til kan de jo tross alt skli ut av seg selv, og hvis man samtidig er opptatt med noe annet på toalettet kan det jo hende at den lurer seg ut?

Hehe :)

Gjest badeand1
Skrevet

Når barn skal inn der åpner jo skjeden seg opp.

Skrevet

Ser den, men hvordan har det seg da at en hører skrekkhistorier der tamponger har forsvunnet og man må til lege og slikt? Jeg har virkelig lett inni der og det er ikke noe...

Skrevet

Den har nok falt ut. Har hatt fingeren ganske dypt inni flere damer i min tid, og på alle sammen har jeg kunnet kjenne livmortappen (eller cervix eller hva det nå kalles) med fingertuppen. Du klarer ikke å gjemme bort en tampong inni der, uten at du finner den igjen med fingeren. Men du må jo selvsagt ha fått fingeren helt i "bunn" for å være sikker, da. Hvis du er fullstendig i tvil eller du kjenner den uten å få tak i den, så er det ikke så ille å spørre en gynekolog. Gynekologer tar seg av sånt ganske kjapt, hvis det ikke er noe annet det er snakk om.

Hvis du synes det er for ille å gå til gynekolog, så kan du jo spørre kjæresten din (hvis du har en) om å stappe inn fingeren sin og rote litt rundt inni der for å prøve å finne den. Eventuelt bør du i det minste spørre ei venninne om å gjøre det. Og hvis du synes DET er flaut, så prøv å tenke etter hvordan du selv ville reagert om det var venninna di som hadde mistet noe inni seg. Ville du ikke ha hjulpet henne, for eksempel? Hvis det er klissete og ekkelt, så tre gjerne en kondom på fingeren først, og/eller vask fingeren med håndsprit og såpe etterpå.

Men høyst sannsynlig, så har den nok falt ut...

Skrevet

Den har nok falt ut. Har hatt fingeren ganske dypt inni flere damer i min tid, og på alle sammen har jeg kunnet kjenne livmortappen (eller cervix eller hva det nå kalles) med fingertuppen. Du klarer ikke å gjemme bort en tampong inni der, uten at du finner den igjen med fingeren. Men du må jo selvsagt ha fått fingeren helt i "bunn" for å være sikker, da. Hvis du er fullstendig i tvil eller du kjenner den uten å få tak i den, så er det ikke så ille å spørre en gynekolog. Gynekologer tar seg av sånt ganske kjapt, hvis det ikke er noe annet det er snakk om.

Hvis du synes det er for ille å gå til gynekolog, så kan du jo spørre kjæresten din (hvis du har en) om å stappe inn fingeren sin og rote litt rundt inni der for å prøve å finne den. Eventuelt bør du i det minste spørre ei venninne om å gjøre det. Og hvis du synes DET er flaut, så prøv å tenke etter hvordan du selv ville reagert om det var venninna di som hadde mistet noe inni seg. Ville du ikke ha hjulpet henne, for eksempel? Hvis det er klissete og ekkelt, så tre gjerne en kondom på fingeren først, og/eller vask fingeren med håndsprit og såpe etterpå.

Men høyst sannsynlig, så har den nok falt ut...

:hakeslepp: Bedre å be en venninne enn å gå til gynekolog??? :haar:

Til TS: Jeg har erfart at hvis en tampong blir sittende for lenge, at den nærmest kommer ut av seg selv.. Jeg har også vært i tvil, men det var selvfølgelig ingenting der.

Skrevet

:hakeslepp: Bedre å be en venninne enn å gå til gynekolog??? :haar:

Til TS: Jeg har erfart at hvis en tampong blir sittende for lenge, at den nærmest kommer ut av seg selv.. Jeg har også vært i tvil, men det var selvfølgelig ingenting der.

For mange er det nok det. Jeg vet at jeg heller hadde spurt venner enn å la villt fremmede grave rundt i meg. Folk er forskjellige, og har ulike grenser.

Skrevet

Ser den, men hvordan har det seg da at en hører skrekkhistorier der tamponger har forsvunnet og man må til lege og slikt?

fordi folk ELSKER urbane myter og skrekkhistorier og forteller dem ukritisk videre...

Skrevet

Du er 100% sikker på at du satt i tampongen? En sjelden gang glemmer jeg å sette inn tampong. Tenker jo selvsagt at jeg har satt den inn men noen ganger glemmer man det rett og slett...

Skrevet

Jeg har en venninne som "mistet" tampongen der inne og ikke klarte å få den ut igjen (tråden forsvant opp), hun måtte til gynekolog for å få hjelp til å få den ut.

Men den forsvinner selvsagt ikke helt, det er jo ingen åpning der inne med mindre du føder..

Skrevet

Hvis du er usikker, gå til legen. Kanskje du er unormal inni der og åpen helt opp, kan aldri vite vet du...

Skrevet

V

/

Haha, når barn skal "inn" der ja. Barn skal faktisk ut derfra og da åpner livmorhalsen seg. Så nå dere ser på film at noen skal føde og de sier at det er 5cm åpning så er det altså livmorhalsens åpning det er snakk om, ikke inngangen til selve skjeden/vagina.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er usikker, gå til legen. Kanskje du er unormal inni der og åpen helt opp, kan aldri vite vet du...

Det hadde blitt oppdaget på en GU, eventuelt hadde hun mistet tamponger opp der tidligere.

Skrevet

Men hvis hun ikke hadde hatt tampong, hadde jo hun blødd ut. Skjer det TS?

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

V

Haha, når barn skal "inn" der ja. Barn skal faktisk ut derfra og da åpner livmorhalsen seg. Så nå dere ser på film at noen skal føde og de sier at det er 5cm åpning så er det altså livmorhalsens åpning det er snakk om, ikke inngangen til selve skjeden/vagina.

Jeg skrev feil. ^^

Men ja, I know. :)

Endret av Mortem
Gjest Galskapen
Skrevet

Hei, TS her...

Hennien: Kan jo være den har kommet ut, men jeg finner den ikke noe sted og jeg kan ikke huske mer enn et dobesøk etter spinningen og det var da jeg ikke fant tampong. Og da startet letingen... Det er jo her jeg ber til høyere makter at jeg var så stressa da jeg skulle på trening og ikke satte den i... Men det må jeg ha gjort for det var jo ikke så mye blod i trusa og etter en spinningtime burde det vært mer om jeg ikke hadde tampong... Mener jeg...

Du / dere som er under Anonym og Gjest - jeg har lett endel der oppe nå også tenker jeg "jeg har virkelig tatt på alle vegger og diverse der inne, hvordan kan egentlig noe forsvinne, det er jo ikke SÅ stort der inne".. Og en tampong - selv om det er den minste - vil jo ha utvidet seg endel så den KAN ikke forsvinne...? Og så lenge alle sier at det ikke er andre innganger der inne (med mindre en er gravid og skal føde og da er det tydeligvis andre ting som åpner seg, og jeg er ikke gravid vet jeg jo :-)) så må den jo ha kommet ut? Og jeg er også egentlig der at jeg mener jeg har opplevd at tamponger "presses" ut selv om den har vært der oppe litt lenge...

Flair og Gjest om at det er noe "galt" - har vært nok til GU til at jeg ville nok visst om noe var crazy der inne, og så mye som jeg har lett ville nok jeg også visst det :-P

Hun venninna di, Anonym, som mista tampongen - kjente hun den? En ting er jo å mise den og ikke klare å få den ut, men kjente hun den hvertfall? For da er det greiere. De som mister tamponger og må ha hjelp - kjenner de den i det minste så er jeg litt mer avslappet. Jeg var mer redd for at den kunne forsvinne så totalt at jeg ikke ville kjenne den og at det måtte lange klyper til for å finne og hente... Eventuelt operasjon... Krisemaksimerer litt her...

MalloryK: Blør jo bittelitt, har ikke veldig kraftig mens denne gangen - derfor jeg bruker den minste ob. Blødde i går og i dag, lite... Men det kan vel være tampongen som er full? Jeg har ikke vondt i underlivet (kanskje bare litt ømt eller all letingen kanskje) og jeg er ikke dårlig, om det skulle være en tampong der inne ville den nå ha vært der ca 16 timer og da ville jeg vel vært "syk" snart?

Så også det med inn/ut av baby - i min panikk over at jeg muligens måtte operere så gadd jeg ikke henge meg opp i detaljene ;-)

Takker og bukker så mye for alt av svar og tilbakemeldinger - så flotte dere er! :-)

Skrevet (endret)

Jeg setter en knapp på ett av to scenarioer;

1. Du har rett og slett glemt å sette inn en tampong da du tok ut den forrige, tro meg det er lettere enn du aner å glemme å sette i en ny. Har gjort det flere ganger selv og fått litt hetta til jeg innser at jeg har glemt å sette en inn i utgangspunktet.

2. Den skled relativt umerkelig ut av seg selv på siste toalettbesøk, det _kan_ skje, hvis tampongen har blod i seg og skjeden din er litt ekstra glatt etter en treningsøkt, spesielt hvis du bruker den minste ob'en. Blodtilstrømming til kjønnet er veldig vanlig under trening, så å føle seg litt småkåt etter trening er ikke uvanilg ;)

Endret av Minya
Gjest galskapen
Skrevet

Minya, klarer ikke tenke heller vet du, men det må jo ha vært en av de to som du skriver her :-)

Og jeg har lett, det kan ikke være noe der opp i... Og nå burde jeg jo blitt syk snart :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...