AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hva pleier dere å ha ved siden av fiskemiddager? Vi må virkelig bli sunnere her hjemme, men jeg trenger inspirasjon til hvilket tilbehør vi kan ha. Jeg kan lage agurksalat selvsagt, men agurker har til nå aldri blitt helt spist opp her i huset. Andre forslag?
Lista Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Blomkål- og gulrotpure Kjempegodt. Koker blomkål og gulrot mørt, kjører det så med stavmixer sammen med litt smør, melk, salt og pepper.
Gjest Iah Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Jeg synes asparges er veldig godt til fisk.
Papierschere Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Jeg liker godt å raspe gulrøtter og ha det som tilbehør Rapser noen ganger også litt eple og blander med gulrøttene, men er ikke så glad i dette selv. Men gir en litt syrlig smak som mange liker
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 Blomkål- og gulrotpure Kjempegodt. Koker blomkål og gulrot mørt, kjører det så med stavmixer sammen med litt smør, melk, salt og pepper. Interessant Det skal jeg prøve. -TS
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Smørkokte gullerøtter Koke gulrøtter med smør i kjelen mener du? Det kan jo fungere.. -TS
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Jeg synes asparges er veldig godt til fisk. Asparge er greit. Men jeg tror nok det heller blir den blomkålpuréblandingen som er nevnt over her Tror det passer best for alle husets medlemmer. -TS
Gjest Bobler Skrevet 19. februar 2012 #9 Skrevet 19. februar 2012 Koke gulrøtter med smør i kjelen mener du? Det kan jo fungere.. -TS Koker oppkuttede gullerøtter i smør med bittelitt vann. Jeg tilsetter sukker, men jeg er ikke så opptatt av at det er sunt Men er godt å bare koke de i smør i stedet for vann.
KatteLatte Skrevet 19. februar 2012 #10 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Jeg pleier å ovnsbake grønnsaker. Favorittene er poteter, paprika, squash, sjampinjong og gulrøtter delt i terninger. Ha de i en ildfast form og ha på olje og krydder (herbes de provence er nydelig på). Stek på 200 grader i 20 min, snu på grønnsakene etter halve tida. Når de 20 minuttene er godt legger du fiskefiletene over grønnsakene og steiker i 10-15 min til. Jeg pleier å bruke laks til denne retten. Alt i ett og kjempegodt og kjempesunt! Server rømme ved siden av, det er prikken over i-en Dette er blitt en av mine favorittmiddager, og jeg var ikke særlig glad i fisk før! Får du tak i fersk laks er det det beste, men det duger med frossen også Endret 19. februar 2012 av KatteLatte
pulverheksa Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Lag potetmos av søtpotet og smak til med revet ingefær. Det er kjempegodt til stekt hvitfisk som sei og torsk.
AloeVera Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes det er godt med raspet gulrøtter. Tilsetter litt sukker og litt sitronsaft. Ellers så har jeg kokt diverse grønnsaker som gulrøtter, kål og/eller søtpotet og most til en mos.
MissStiles Skrevet 20. februar 2012 #13 Skrevet 20. februar 2012 Smørkokte gullerøtter Det har jeg og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå