Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Kan man lage en pizzadeig og la deigen ligge i bollen i flere timer før man kjevler den ut og steker den? Pleier alltid lage deigen rett før den skal brukes, men i dag kunne jeg tenkt meg å slippe å stå så lenge på kjøkkenet om gangen
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Selvsagt. Deigen blir bare bedre av å heve lenge, men du trenger nok mindre gjær enn du ellers ville ha brukt.
Avalon Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Ja, jeg gjør iallefall det. Deigen må jo heve.
Gjest Consensio Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Flott, takk for svar Da lager jeg deigen nå og lar den stå til i kveld. Lenge siden vi har hatt hjemmelaget pizza nå, så det blir digg
Gjest navnelapp Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Du kan også kaldheve den. Då lagar du deigen med kaldt vatn, og let den stå i kjøleskap i 8-10 timar. så kan du bake ut pizzaen.
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Okey, så tilsette alle ingrediensene som vanlig, bare ha kaldt vann istedenfor lunket? Skal prøves neste gang Pizzaen ble kjempegod forresten, så da er jeg trygg på at neste gang så kan jeg lage pizzadeigen tidliger på dagen neste gang også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå