AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Jeg har strekkmerker og veldig mye problemer med det. Dere som har kjæreste, er dere flau av strekkmerkene? Kan dere gå i bikini? Klarer dere å gå rundt naken med han? Jeg får det ikke til. Vi har vært sammen i 2 og et halvt år og jeg kan fortsatt ikke ha lyset på når vi har sex. Når jeg skal stå opp om morgenen må jeg kle på meg klær før jeg går ut av sengen eller ha noe langt over som dekker dem. Jeg er 21 år, er 175 og veier 55 kg. Jeg har ikke verdens verste kropp, er ganske tynn. Men strekkmerkene ødelegger alt. Jeg føler at jeg ikke kan vise meg selv slik jeg vil gjøre. Jeg har hatt merkene helt siden jeg var 14 år og jeg synes ikke at de har blitt noe bedre med tiden heller. Jeg vet at flere sier sikkert at man må stole på kjæresten og derfor vise alt, men jeg klarer det bare ikke. Jeg føler at jeg har for mye "respekt"for han til å vise det, jeg vil ikke at han skal se hele kroppen min og kanskje forandre mening, eller ikke fortsatt bli like kåt når vi har sex osv. Han vet at jeg har det siden han ofte tar på meg, men jeg klarer ikke å snakke om det eller vise han det.. Er det noen som har noen tips? Har i tillegg prøvd å finne noe som kan eventuelt bleke dem, men det virker som at det ikke er noe som hjelper..
Anglofil Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Nei, jeg bryr meg ikke om det lenger ift mannen. Og jeg bruker til og med bikini. Har liksom sluttet å bry meg antar jeg, dessuten har strekkmerkene blitt ganske lyse med årene. Mvh Yvonne
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Jeg kan fint gå i bikini og gå naken rundt med kjæresten til stede. Strekkmerkene mine har lysnet. Kjæresten pekte på et merke og lurte på hva det var og jeg sa strekkmerker. Han trodde ikke helt på meg tror jeg. I etter tid har jeg spurt om han legger merke til de og han har svart nei og at han uansett ikke hadde brydd seg.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Har ikke strekkmerker, men var tidligere plaget av kviser og kvisearr på bryst og rygg. Og jeg hadde samme problem som deg; nektet å dusje med han som da var kjæresten min, ville ikke ha sex i full belysning, gruet meg til sommer og strandturer i bikini. Nå har heldigvis de verste utbruddene gitt seg, men likevel er ikke alle pigmentarrene borte. Noen av dem er til og med permanente og vil være der for evig. Så jeg føler med deg. Er mange hudklinikker som tilbyr laser mot kvisearr og strekkmerker da, men det koster såklart skjorta. Men hvis du greier å spare opp en del penger, så kunne det kanskje vært verdt forsøket? Vet jeg skulle skrevet til deg her at "vær fornøyd med deg selv, kjæresten din elsker deg som du er". Men pga personlige erfaringer vet jeg at det er lettere sagt enn gjort...Dessverre :/
Mubba Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Kjære deg da, huff, dette høres ikke bra ut. Hvis de virkelig plager deg så mye at du ikke kan føle deg avslappet og fin foran kjæresten din så er det kanskje noe du burde ta opp med legen din og eventuelt bleke de med laser? Jeg er 100% sikker på at du ikke har noe grunn til å skjemmes over de, og du ser sikkert flott ut, men huff, man skal da ikke føle seg slik som du gjør. Strekkmerker er (dessverre) veldig normalt. Jeg har mange gamle strekkmerker og for å si det som det er; det er ikke de som plager meg mest når jeg går i bikini.. Endret 20. februar 2012 av Mubba
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Jeg liker ikke strekkemerkene mine, synes ikke det er så vakkert. Men jeg bryr meg ikke så mye at jeg gjemmer meg. Når jeg ser andre mennesker med strekkmerker så tenker jeg ikke på det. Det er nok en selv som dømmer seg selv hardest.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 jeg har 4 strekkmerker på hofta, jeg synes de er dødssexy. De er veldig lyse og ser ut som 4 lange kloremerker etter en stor katt som tiger eller noe. Så jeg i min rocka bikini blir ofte spurt om det er tatovert eller hva 1
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #8 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har mange strekkmerker, men det er ikke noe jeg bryr meg om. Grunnen er at min mann er flink til å fortelle meg hvor vakker han syns jeg er. Hadde han ikke gjort det, hadde sexlivet vært dårlig, eller jeg på andre måter hadde følt meg utrygg i forholdet, så hadde jeg nok vært mer sår på akkurat slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har mange strekkmerker, men det er ikke noe jeg bryr meg om. Grunnen er at min mann er flink til å fortelle meg hvor vakker han syns jeg er. Hadde han ikke gjort det, hadde sexlivet vært dårlig, eller jeg på andre måter hadde følt meg utrygg i forholdet, så hadde jeg nok vært mer sår på akkurat slike ting. Ikke vondt ment, men det er synd å se at noen er så avhengige av bekrftelse, at man ikke er trygg nok på seg selv til å trives skikkelig og ha et sexy forhold til kroppen uten en mann til å fyre opp under selvtilliten. Det er ikke vondt ment.
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #10 Skrevet 20. februar 2012 Ikke vondt ment, men det er synd å se at noen er så avhengige av bekrftelse, at man ikke er trygg nok på seg selv til å trives skikkelig og ha et sexy forhold til kroppen uten en mann til å fyre opp under selvtilliten. Det er ikke vondt ment. Nei jeg forstår hva du mener, og jeg er nok ganske så enig. Men det er en naturlig reaksjon tror jeg, å reagere på en slik måte at man ikke føler seg vakker dersom man ikke får noen bekreftelser på det. Og når det skjer, så leter man gjerne etter grunner til hvorfor man tror den andre ikke syns du er vakker...og da ser man etter feil hos seg selv
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2012 #11 Skrevet 20. februar 2012 Nei jeg forstår hva du mener, og jeg er nok ganske så enig. Men det er en naturlig reaksjon tror jeg, å reagere på en slik måte at man ikke føler seg vakker dersom man ikke får noen bekreftelser på det. Og når det skjer, så leter man gjerne etter grunner til hvorfor man tror den andre ikke syns du er vakker...og da ser man etter feil hos seg selv ja jeg er ganske enig med deg også, det er vondt når de "hvorfor blir jeg ikke fortalt at jeg er vakker og fin, hva er galt med meg?" tankene kommer og de får overtak over folk. Jeg "led" av dem før også, men så begynte je etterhvert å skyve dem vekk, det er ikke bare bare og det må jobbes hardt med. Men jeg greide etterhvert å forandre selvbildet, og det er GODT å kunne være sin egen bekreftelse, si til meg selv at jeg er fin/bra nok/osv og faktisk bli glad som om det skulle kommet fra en annen. Derfor trist når andre trenger andre, man er vakker og flott, og må tro det selv.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #12 Skrevet 20. februar 2012 Takk for svar alle sammen! Skjønner godt hva dere mener, men jeg klarer det bare ikke. Jeg er veldig redd for at han vil se meg på en annen måte eller synes at jeg er mindre attraktiv.. Jeg viser ikke meg selv i undertøy foran venner heller, og jeg har en relativ bra og slank kropp ellers. Jeg synes det er veldig ubehagelig.. Og det er trist, det vet jeg. Føler at selvtillitten min raser ned når jeg skal kle av meg, og tanken at jeg har strekkmerker gjøre meg litt dårlig. For det er ganske mye også. Skulle ønske jeg fant noe som kunne bleke dem. Føler at kroppen min er helt ødelagt...
Gjest FrkLinnea Skrevet 20. februar 2012 #13 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har også masse strekkmerker, både på hoftene (ganske tykke) og lårene (ganske smale), men de er nesten helt hvite. Jeg er helt helt sikker på at kjæresten din ikke vil tenke over eller legge merke til dem. Hvis du ser nøye etter neste gang du er på stranda/i en fellesdusj vil du se at ALLE damer har dem. Kanskje du burde finne noen profesjonelle å snakke med? Samlivet blir så utrolig mye finere hvis man er trygg på kroppen sin.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #14 Skrevet 20. februar 2012 Jeg spurte kjæresten en gang, om va han syns om strekkmerkene mine. Svaret jeg fikk var: Hæ? har ikke lagt merke til dem en gang! :gjeiper: Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye! Strekkmerker er jo helt naturlig, og jeg har en del av dem selv.
Athene Skrevet 20. februar 2012 #15 Skrevet 20. februar 2012 Basert på 15 års erfaring med gutter/menn, tør jeg å påstå følgende: Det er mye mer ødeleggende for forholdet og sexlysten å kun ha sex i mørket, å ikke kunne vise seg naken for kjæresten, og å ikke kunne slippe seg løs under sex fordi man forsøker å sjule valker, arr, strekkmerker og så videre. Kjæresten er glad i deg, og har vært sammen med deg i to år. Han har garantert fått ett glimt eller ti av disse strekkmerkene før. Og dersom han velger å gå fra deg eller synes du er ekkel på grunn av dette, er han ikke noe å samle på uansett. Ikke kast bort dine beste fysiske år på å sjule deg. Etter en graviditet eller to, og slappere hud og rynker om 10-20 år, kommer du ikke til å fatte hvorfor du var flau over den kroppen du har i dag, og angre på at du ikke var mer avslappet til egen kropp på den tiden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå