Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Tenkte jeg skulle skrive en post her inne. Kansje jeg sliter med sjalusi. Jeg vet ikke jeg.

No har det seg slik at damen min er en utrolig sexy og har ett veldig flørtende vesen. Og hun sier hun trenger å få dette bekreftet fra andre menn. Jeg synes dette er vanskelig å akseptere . Kanskje jeg er for sjalu. Hun elsker meg og jeg elsker hun, vi flyttet nylig sammen. Så alt går bra.

Men no er det søndags morgen å jeg sitter med en dårlig følelse når jeg reflekterer over gårsdagens tur på byen. Tingen er at hun "glemmer" meg fullstendig ute på byen. Hun dumper alle tingene hos meg så jeg kan passe på de. Etter ca 1time tenkte jeg at jeg skulle finne hun da sto hun med 2 typer å viste fram puppene sine(hun har nettopp tatt silikon)

Jeg vet hun sliter med lav selvtilit, men når hun har drokket forsvinner dette problemet. Jeg prøver å være forståelsesfull å ikke bli sjalu, men føler det er vanskelig å bli så tilside satt som det, hun flyr rundt å viser seg fram til menn ettter menn. Skjønner ikke hvorfor hun skal ha bekreftelse fra alle at hun er kanon deilig. Skulle ønske det hadde holdt for henne at jeg sa det til hun.

Som dere sikkert skjønner ente dette med en krangel i går. Trenger råd til hvordan jeg skal takle dette? Jeg sier til hun hvordan hun hadde likt om jeg hadde holdt på samme måte , det sier hun at hun ikke hadde likt..

ble litt langt dette her men håper det er noen råd å få her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du sier: Hun er sexy og har et flørtende vesen. Og sånn blir det når man velger seg slike damer. Verken mer eller mindre. Take it or leave it. Selv ville jeg ha valgt ei litt mer naturlig dame.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør det samme mot henne - en gang. Sånn at hun forstår.

Og forklar henne hvorfor du gjorde det. Og at du vil fortsette, hver gang dere er på byen, til hun evt kommer fram til at hun vil endre oppførsel. Likt skal være likt. Si det bestemt, men ikke surt, så hun skjønner at dette henger på henne selv, ikke deg.

For du foreta deg noe, mann, ellers er jeg redd du mister både baller og selvrespekt...

• Liker 7
Skrevet

Gjør det samme mot henne - en gang. Sånn at hun forstår.

Og forklar henne hvorfor du gjorde det. Og at du vil fortsette, hver gang dere er på byen, til hun evt kommer fram til at hun vil endre oppførsel. Likt skal være likt. Si det bestemt, men ikke surt, så hun skjønner at dette henger på henne selv, ikke deg.

For du må foreta deg noe, mann, ellers er jeg redd du mister både baller og selvrespekt...

Har vurdert å gjøre det. Føler det blir litt barnslig men kanskje er det det som skal til.

Gjest juvelia
Skrevet

Å gjøre det samme mot henne høres for meg som en veldig dårlig ide. Det ender KUN med krangel å hun kommer til å bli mega sjalu uten at det endrer henne noe serlig. Prat heller ordentlig med henne om dette,å si du ikke orker å gå ut å drikke med henne når hun opfører seg slik.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Kjæresten min er sånn som flørter med folk når han er ute på byen. Jeg liker det ikke av en grunn; Hvorfor har han denne trangen til å flørte med så mange jenter når han har meg? ER jeg ikke bra nok for han?

Endte i krangel på denne kanten også, jeg prøvde å stå på mitt og endte opp med å si unnskyld og "bare fortsett flørtinga du"

Skrevet

For meg er det uhørt å dra frem puppene osv, hadde jeg opplevd det hadde jeg blitt flau over henne.

Å kombinere et forhold og behovet for bekreftelse fra alle andre i tillegg er ikke bra, pose og sekk, tja, hvor lenge vil du finne deg i å ha en krangel hver gang dere er på byen og føle deg som en taper.

Vi menn har med å la oss lure av glansbilder, hun er såkalt 'drit fin' og det gjør det ekstra vanskelig, det skjønner jeg godt.

Sjalusien du føler er en helt normal reaksjon o forhold til det du skriver, du er ikke lykkelig og du bør foreta deg noe.

"Jeg sier til hun hvordan hun hadde likt om jeg hadde holdt på samme måte , det sier hun at hun ikke hadde likt.. "

Det hadde vært interressant å vite hvordan fortsettelsen på den samtalen ble, hvis det ble med det har man ikke kommet noe særlig lenger.

• Liker 1
Skrevet

Ojsann......

Her tenkte jeg du skulle si at "hun får mye oppmerksomhet fordi hun er så sjarmerende, hun er veldig hyggelig mot alle" - men at hun dumper alle tingene sine hos deg og viser puppene til andre menn??? :sjokkert:

Først av alt er det jo slik at hun helt tydelig har et ekstremt eksponeringsbehov - og det har å gjøre med hennes lave selvtillit.

Det er jo egentlig bare veldig trist at hun utleverer seg på en så lite intelligent, men også med så stor mangel på selvrespekt.

Og det er utrolig kjipt gjort mot deg - det hun gjør er jo ikke bare å såre deg, men å ha en oppførsel som får andre til å tenke at du må være en idiot som gidder være sammen med henne.

Du burde ta en ordentlig prat med henne - og spørre henne helt rolig(uten å vise sjalusi eller sinne) om hvorfor hun gjør dette.

Spør om hun har tenkt på at det hun gjør egentlig er å nedverdige seg selv - og om hun har lyst til at andre skal se henne på denne måten.

Undersøkelser viser jo at en stor andel av de som tar plastiske operasjoner har lavt selvbilde, og faktisk er det en vesentlig større andel som tar selvmord.

Hun ser kanskje ut som hun har god selvtillit, men det har hun overhodet ikke når hun gjør noe så lavmål mot seg selv - og deg - for å få billig oppmerksomhet.

Du er glad i henne for den hun er som menneske - deg tråkker hun på.

De tilfeldige guttene ser på henne som et lett ligg - de bruker hun all sin tid på å få oppmerksomhet av.

Spør henne om hun har tenkt på det, og om hun føler seg komfortabel med det.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Å gjøre det samme mot henne høres for meg som en veldig dårlig ide. Det ender KUN med krangel å hun kommer til å bli mega sjalu uten at det endrer henne noe serlig. Prat heller ordentlig med henne om dette,å si du ikke orker å gå ut å drikke med henne når hun opfører seg slik.

Vel, den krangelen er det kanskje verdt.

Ikke på noen måte sikkert at det ikke endrer henne. Kanskje ikke første gang, men etter hvert vil det sannsynligvis skli inn. Noen mennesker forstår ikke konsekvensen av sine handlinger før de opplever dem selv.

Om det ikke skulle føre til noen endring, tror jeg ikke jeg ville beholdt forholdet uansett. Syns allerede TS har akseptert uvanlig mye mer enn man skal behøve, mer enn menn flest ville greid uten at det gikk på selvrespekten løs. Og i lengden spørs det vel om han vil greie å beholde den i det hele tatt om han ikke setter noen grenser.

Så den risikoen ville jeg tatt, om jeg var glad nok i jenta. Som et alternativ til å gå fra henne her og nå.

Edit: AB over meg kommer med mye bra, jeg har i grunn gått ut fra at denne samtalen allerede har funnet sted. Bør nok kanskje prøves først, om dere ikke allerede har vært gjennom det, om du da kan finne styrken til det.

Endret av Flair
  • Liker 1
Skrevet

Taker for mange gode svar. Har snakket med henne mye om akkurat dete .jeg viste henne faktisk denne tråden. Hun ble veldig lei seg og litt sur for at jeg har lagt dette ut på nettet. Jeg vet at det er meg hun elsker å at hun ikke er ute etter noe med denne drøye flørting utenom å føle seg bra med seg selv.. Hun lover hun skal tone ned, så kanskje dette er ett forbipasserende problem. Det jeg tenker er at når ett par går ut sammen så kan no en bruke litt tid på hverandre, jeg forventer ikke å sitte å holde hun i hånden hele kvelden.. Men hvis hun bare kunne gitt meg litt tid der ute så hadde det vært fint. Hun vet at hun går for langtj når hun drikker, så jeg krysser fingrene for at hun blir litt snillere,. Jeg for min side har ingen behov for å flørte med andre damer, er veldig glad i den jeg har.. Jeg blir veldig sur når slik skjer, så sjalu blir jeg. Har sagt jeg kan tåle mye, bare ikke så drøy flørting...

• Liker 2
Skrevet

Utenom dette vil jeg bare si at hun er ett fantastisk menneske på alle måter, og vi har det kjempe fint sammen, vi snakker sammen som beste venner, det er bare denne ene tingen som er ett problem...

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Høres veldig ut som ei jeg var sammen med i noen måneder. Hun hadde dårlig selvbilde når det gjaldt sin personlighet, men var samtidig veldig klar over at hun var sexy. Derfor brukte hun også utseendet sitt til å få oppmerksomhet fra andre menn, noe som igjen trakk ned selvbildet på personligheten (ettersom hun jo var klar over hvorfor hun fikk denne oppmerksomheten) og så må en ha mer oppmerksomhet på utseendet for å kompensere. Og sånn går det, rundt og rundt. Hun hadde rett og slett ingen annen måte å kommunisere med menn på enn igjennom hemningsløs flørting.

Problemet med sånne damer er at du ikke kan stole på dem. For alt du vet puler hun rundt med en annen dersom du f.eks. ikke kan treffe henne på ei uke fordi du er på reis eller noe sånn. Og du ender bare opp med enten å bli sjalu, eller ikke å bry deg. Jeg endte opp med ikke å bry meg, så da var det like greit å gjøre det slutt.

Dersom du absolutt skal jobbe for det her, og ikke bare bevege deg videre (noe som nok er det smarteste), så kan det være en idè å komplimentere henne mer på personligheten hennes. Hun er jo tydeligvis klar over at hun er deilig, men sikkert veldig usikker på mye annet. Men så er det også vanskelig å gi komplimenter på personligheten dersom du innerst inne tenker at den stinker en smule, nettopp på grunn av at hun går rundt og byr seg fram.

Stress er det ihvertfall. Liker ikke stress.

Endret av Maruwan
Skrevet

Det er ikke stress det her, det bildet som blir dannet av henne her, føler jeg blir helt feil.. Hun er perfekt for meg på de fleste måter. Jeg tror bare hun må jobbe litt med disse tingene..

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Det er ikke stress det her, det bildet som blir dannet av henne her, føler jeg blir helt feil.. Hun er perfekt for meg på de fleste måter. Jeg tror bare hun må jobbe litt med disse tingene..

Fair enough. Jeg var kanskje en smule for krass uten å kjenne personen det er snakk om. Men jeg vil ihvertfall vedde på at hun har issues når det gjelder sin personlighet og at det er derfor hun velger å flørte fordi det er en enkel måte å få respons på. I så fall så er det ikke på utseendet skoen trykker, og det her:

Skjønner ikke hvorfor hun skal ha bekreftelse fra alle at hun er kanon deilig. Skulle ønske det hadde holdt for henne at jeg sa det til hun.

blir derfor meningsløst. Hun vet jo tydeligvis at hun er deilig, så det er kanskje ikke akkurat det hun trenger bekreftelse på. Sikkert bedre at du hjelper henne å bli tryggere på hvordan hun er som person, at hun er morsom, interessant, snill, intelligent og alt det greiene der. At hun liksom har flere ting å bidra sosialt med enn bare å flashe boobsa og den type ting.

Endret av Maruwan
Skrevet

Kan bare si deg at jeg har gitt opp den typen menn som oppfører seg slik når vi har vært ute på byen eller i selskap. Etter utallige diskusjoner så kommer vi ikke i mål og blir enige.

Så jeg er vel på jakt etter en annen type mann som har kommet seg over det stadiet du beskriver.

Jeg syns det er lavmål å oppføre seg slik, og ville ikke tatt igjen med samme mynt.

Skrevet

Dette går til helvete med mindre du viser at du er mann og setter ned foten mot slik oppførsel. Den viser en grunnleggende mangel på respekt for deg, og så lenge du ikke tar tak i det vil det kun bli verre- ikke bedre. La meg gjenta- dette kommer kun til å bli verre med mindre du tar kontroll.

Dama di høres forøvrig også ut som en utmerket kandidat til utroskap. Ser fram til å lese tråden din om 2 måneder: "Jeg gjorde alt dama ba om- allikevel var hun utro!".

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ganske tragikomisk å se hvordan du helomvendte nå som dama di antakeligvis sitter og overvåker denne tråden her...

• Liker 3
Gjest Maruwan
Skrevet

Ganske tragikomisk å se hvordan du helomvendte nå som dama di antakeligvis sitter og overvåker denne tråden her...

Artig observasjon, for all del. Men strengt tatt sa han vel akkurat det samme i åpningsinnlegget:

Hun elsker meg og jeg elsker hun, vi flyttet nylig sammen. Så alt går bra.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg har ei venninne (eller bekjent) som er sånn. hun kommer aldri til å slutte med det. synes synd på typene hun har hatt. så da må du tenke på om du virkelig vil ha et forhold til henne.

hun venninna mi prøvde jeg på broren min. jeg måtte advare han. kanskje jeg er en dårlig venninne for henne, men ville ikke se broren min bli såret.

Skrevet

Med mindre hun kommer seg til en psykolog og går der over tid så kommer IKKE det grunleggende problemet til å forsvinne. Det VIL slå ut på den ene eller andre måten. I beste fall vil hun bare dempe dette når du er tilstede. Mest sannsynlig, nesten garantert vil jeg si, vil det slå ut i utroskap. Av de kvinnene jeg har støtt på i mitt liv og andre jeg kjenner til gjennom venners erfaringer som oppfører seg likt og som har hatt tilsvarende usikkerheter og behov så har så godt som alle vært utro, gjerne ofte. Et annet fellestrekk er at slike kvinner har en voldsomt sterk tendens til å søke seg til veldig dominante alfamenn og badboys som kan kontrolere dem. Dette er i praksis også de eneste mennene som evner å få slike kvinner til å oppføre seg bra. Du ser jo selv i ditt eget tilfelle at hennes modus operandi er å behandle deg som skitt og ydmyke deg ovenfor andre menn og det eneste som (kanskje) setter en stopper for det er at du setter foten ned. Det forteller deg noe helt avgjørende om dama du er sammen med. Hun har ikke kontroll over seg selv og hun er ikke i stand til å oppføre seg som en god kjæreste for egen motor. Hun komer ikke til å oppføre seg bra med mindre DU sørger for at hun gjør det. Måten du kan sørge for å gjøre det på er ved å være (veldig) dominant og la henne forstå at hvis hun ikke oppfører seg så VIL du dumpe henne.

Du har to virkemidler som fungerer på henne. De ene er sterke dominante beskjeder, at du LEDER henne og oppfører deg som sjefen i forholdet. Det andre virkemiddelet er å trekke oppmerksomhet bort fra henne. Du beskriver jo selv at hun har et sykelig behov for seksuelt ladet oppmerksomhet. Trekker du denne oppmerksomheten bort fra henne vil hun komme løpende etter deg å plutselig være villig til å gjøre som du sier. Neste gang hun oppfører seg dårlig la det gå tre dager uten at hun hører et ord fra deg og du ikke svarer på meldinger. Se hvilken effekt det har. For å beholde denne dama er du nødt til å bli komfortabel med risikoen for å miste henne og la henne se det.

Kvinner som har et så sykelig behov for seksuelt ladet oppmerksomhet og så lite indre annstendighet at de driver å viser frem silikonpuppene sine til andre menn på et utested mens de lar kjæresten sitte alene og passe på tingene hennes har røflig samme psykologiske profil som glamormdeller og strippere. Glamourmodeller og strippere er notoriske på å finne seg menn som kontrolere dem veldig sterkt og som setter dem HARDT på plass. Når du lurer på hvordan du skal oppføre deg still deg selv spørsmålet hvordan en russisk eller pakistansk mann ville oppført seg. Kjenner du noen innvandrermenn så spør dem om råd. Med en vanlig norsk dame så holder det vanligvis med normal grensesetting og selvhevdelse, men her må det kraftigere lutt til. Den eneste måten å dempe disse mekanismene på er å få henne i terapi. Jeg ville aldri giddet å ha et forhold hvor jeg trengte å oppføre meg på denne måten, men det er den eneste måten jeg tror det er mulig å få slike kvinner til å opføre seg ordentlig på med mindre de fikser sine issues. Vanlige menn som er forståelsesfulle og lite dominante blir spist levende av slike kvinner.

Les også disse to trådene for å skjønne litt mere av hva dama de driver med:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=185668

http://www.hookingupsmart.com/2011/03/21/relationshipstrategies/why-we-shit-test/

Det er også et viktig poeng at når du tok opp dete med henne så høres det for meg ut som at du "ba" henne om å læ være å gjøre dette. Du fotalte vel hvor såret og sjalu du ble og du KLAGDE. Da legger du egentlig ballen hos henne og du gjør henne til sjefen og deg til den som må be. Det respekterer hun ikke. Det du skulle gjort var å gjøre det krystallklart at dette skjer ALDRI igjen og at dette er du ikke en gang interesert i å diskutere, det bare skjer ikke punktum.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...