AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #1 Skrevet 19. februar 2012 Hei! Jeg går på p-pillen Mercilon som jeg hopper over mensen 3 ganger, så har jeg mensen igjen, så hopper jeg over 3 ganger til(vet det ikke er så bra). Men denne gangen så trooor jeg at jeg har hoppet over 4 ganger, og jeg fikk mensen i midten av pillebrettet så tenkte det kun var eggløsning(som jeg har lest på nett), og den sluttet på kvelden igjen.. Men så fikk jeg mensen igjen kvelden etter i noen timer så stoppet det igjen.. Men så har jeg fått mensen igjen NÅ (sisst det stoppet var i går ettermiddag. Jeg skjønner ikke hva som skjer, har aldri hatt det sånn. og jeg har både slappet av, gått tur osv. I går kveld så leste jeg på VG om p-pillen som jeg går på. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10069523 Når jeg leste det så kastet jeg p-pillene mine med en gang, kan da ikke være mulig at jeg har fått mensen pga det? For det pleier hvertfall gå 4-5 dager før mensen kan komme, om man glemmer å ta pillen. Det skjedde hvertfall med meg da jeg sluttet på pillen i fjor, da gikk det 5 dager til en uke før jeg fikk mensen. Er det noen som vet hva som kan være "galt"? Håper virkelig på svar, for dette stresser meg opp...
Athene Skrevet 19. februar 2012 #2 Skrevet 19. februar 2012 Først og fremtst - når du går på pillen har du ikke eggløsning, dette er hovedformålet med p-pillen. Grunnen til at du småblør/spotter er at kroppen har hatt for lang pause. Det er tydelig at kroppen din tåler å hoppe over 3 ganger, men ikke 4 ganger. Da begynner kroppen å småblø, og vil ikke stoppe med dette før du tar en pause. Det er ikke farlig i det hele tatt, men det er like greit å ta en pause og blø ut så slipper du småblødningene. Og det er ikke farlig å hoppe over i det hele tatt, de fleste legene anbefaler dette. Men hver enkelt må finne sin rytme. DIn er tydeligvis fire brett i ett, min var tre brett i ett. Når det gjelder avisartikler som den du linker til er det kun mediene som krisemaksimerer. Det å gå på p-pillen er temmelig harmløst, og merkene er ganske like, selv om noen få vil oppleve alvorlige bivirkninger på ett år. Hvis du ønsker ett annet merke tar du kontakt med legen. Men det er nok en grunn til at legen har gitt deg akkurat dette merket, og at du vil oppleve andre bivirkninger ved et annet merke.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #3 Skrevet 19. februar 2012 Var faktisk det første som slo meg , at det var fordi jeg har hoppet over 4 ganger.. Fikk faktisk litt panikk når jeg leste om noen andre så gikk på samme merket og at det kunne kanskje være klamydia, men da er det altså ikke det? Jeg har faktisk 3 brett jeg også i min pakke, men tror jeg surret litt da jeg hentet ny pakke på apoteket før jeg var tom. Trenger jeg ikke bytte merke heller da? For jeg har gått på samme merke i 4-5 år nå(om jeg ikke tar helt feil) og har heller ikke hatt noen bivirkninger, har alltid fått mensen når jeg skal ha det og det har aldri kommet og gått, utenom da jeg sluttet i en periode tidligere.. Ble ganske lettet nå, tusen takk for svar!!
sullå Skrevet 19. februar 2012 #4 Skrevet 19. februar 2012 Det samme har akkurat skjedd med meg. Jeg går ikke på samme merke som deg, men bruker å hoppe over mensen 2 ganger. Denne gangen ble det 3 ganger. I går fikk jeg plutselig mensmurringer, og oppdaget litt blod. Jeg har gått på p-piller i mange år, og det har aldri skjedd tidligere. Jeg tror nok det bare er fordi jeg hoppet over mensen lenger enn kroppen er vant til.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Sullå: Hvor lenge foregikk det? Kun noen dager, eller? Dette er min 4 dag med av og på mensen. Men siden jeg sluttet på p pillen i går, vil det da vare lenger?
sullå Skrevet 19. februar 2012 #6 Skrevet 19. februar 2012 (endret) Sullå: Hvor lenge foregikk det? Kun noen dager, eller? Dette er min 4 dag med av og på mensen. Men siden jeg sluttet på p pillen i går, vil det da vare lenger? Jeg begynte å blø litt i går, før jeg hadde tatt p-pillen. Så da lot jeg rett og slett bare være å ta pillen, og la mensen komme på ordentlig om et par dager. I og med at det er så av og på hos deg, tror jeg nok at mensen kommer igjen ja. Men jeg vet ikke, det har aldri skjedd før hos meg heller. Så vi får nok bare vente å se. Det du har nå er mest sannsynlig, tror jeg, en reaksjon fra kroppen på at du ikke har hatt mensen når du skulle. edit: snek seg inn en bokstav som ikke skulle være der. Endret 19. februar 2012 av sullå
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2012 #7 Skrevet 19. februar 2012 Jeg begynte å blø litt i går, før jeg hadde tatt p-pillen. Så da lot jeg rett og slett bare være å ta pillen, og la mensen komme på ordentlig om et par dager. I og med at det er så av og på hos deg, tror jeg nok at mensen kommer igjen ja. Men jeg vet ikke, det har aldri skjedd før hos meg heller. Så vi får nok bare vente å se. Det du har nå er mest sannsynlig, tror jeg, en reaksjon fra kroppen på at du ikke har hatt mensen når du skulle. edit: snek seg inn en bokstav som ikke skulle være der. Hmm.. så da vil jeg ha mensen av og på, til jeg får den "skikkelige" mensen da? er det så bra for kroppen å blø så mye, når jeg egentlig blør lite i mine mensendager(4-5 dager)?
sullå Skrevet 19. februar 2012 #8 Skrevet 19. februar 2012 Hmm.. så da vil jeg ha mensen av og på, til jeg får den "skikkelige" mensen da? er det så bra for kroppen å blø så mye, når jeg egentlig blør lite i mine mensendager(4-5 dager)? Nå vet jeg jo ikke hvor mye blod der er snakk om, men jeg tror ikke det er noe problem. Vi kvinner overlever da (som regel..) en fødsel, og da mister vi mye blod. Jeg vet ikke hvordan kroppen din kommer til å reagere, men jeg ville forberedt meg på noen dager til med blødning ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå