Gå til innhold

Noen med Endometriose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt dette en stund nå. Og det går i perioder. Akkuratt nå er det sånn at jeg klarer ikke reise meg fra sofaen. Ryggen verker seg i hjel, magen vrenger seg og det svir noe intenst der nede.

Jeg doper meg ned på voltaren og ibux. Pluss Pevisone og Xylocain. Vet ikke om det er lov å blande de to siste engang. Er det noen der ute som vet om noe bedre? Blir tullete av å ligge her. Skulle egentlig vært i 40-årsdag nå.

Hørte faktisk at i Usa så gir de ut medesinsk marihuana til folk med denne diagnosen. Er sterkt i mot narkotika, men jeg kan ærlig innrømme at akkuratt nå så kunne jeg gjerne tatt imot litt av hvert.

Tar i mot alt av råd akkuratt nå.

Til dere som ikke har endometriose, dere trenger ikke å kommentere at jeg vil bruke dop. Dere vet ikke hvor vondt dette kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer:

Jeg har ei venninne som har endometriose, og hun har til tider overmedisinert seg selv på reseptfrie smertestillende sånn at hun ble syk av det istedet. Fæle greier det der.

I dag har hun det fint. Hun har fortsatt smerter iblant og blir utslått, men ikke verre enn at hun kan leve greit med det (litt som kraftige, men likevel mer vanlige menssmerter). Løsningen for henne var da hun tilfeldigvis fikk høre av en lege at en spesiell sort p-piller har god effekt på endimetriose. Dette visste ikke fastlegen hennes om. Jeg husker ikke nå hvilket merke det var, men jeg skal prøve å huske å spørre henne i morgen. :)

Hold ut! :kose:

Skrevet

:klemmer:

Jeg har ei venninne som har endometriose, og hun har til tider overmedisinert seg selv på reseptfrie smertestillende sånn at hun ble syk av det istedet. Fæle greier det der.

I dag har hun det fint. Hun har fortsatt smerter iblant og blir utslått, men ikke verre enn at hun kan leve greit med det (litt som kraftige, men likevel mer vanlige menssmerter). Løsningen for henne var da hun tilfeldigvis fikk høre av en lege at en spesiell sort p-piller har god effekt på endimetriose. Dette visste ikke fastlegen hennes om. Jeg husker ikke nå hvilket merke det var, men jeg skal prøve å huske å spørre henne i morgen. :)

Hold ut! :kose:

Tror jeg har prøvd ut slike før. Men man kan jo alltids prøve flere! ;) Tusen takk for svar, setter virkelig pris på det. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...