hederlig Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har ofte tenkt på å sette meg ordentlig inn i den økologiske verdenen. Er det noen her inne på KG som lever ett liv på økologisk mat og drikke? Dette gjelder forsåvidt andre produkter som for eksempel hud - og hårpleie også. Hvis det er noen med erfaring der ute, føler dere det gjør godt for kroppen? Og hvor får man tak i alle de gode produktene? Er det dyrt? Hvor mye av dagligvarene erstatter dere med økologisk mat? Jeg håper flere kan være med på å stille spørsmål og svare, slik at alle vi som er interesserte for et mer fullstendig bilde av hva en økologisk hverdag faktisk handler om.
Gjest Badabing Skrevet 25. februar 2012 #3 Skrevet 25. februar 2012 Jeg kjøper økologisk der det er tilgjengelig, har sluttet med kjøtt og fisk og forsøker å kjøpe såpe osv uten tilsetning og miljøgifter. Det eneste jeg har merket, er vel at jeg fikk mer overskudd etter å ha kuttet kjøtt. Man merker vel ikke noe særlig at man går over til økologisk, men jeg tenker litt mer langsiktig. Man vet jo ikke nok om dette, men kroppen utsettes for stadig fler miljøgifter og sprøytemidler, og enkelte av disse stoffene kvitter kroppen seg svært sakte av med. Kunstig tilsetning, sprøytemidler i stor grad, miljøgifter i såpe osv, har økt i omfang i senere tid. Det har også kreft og autoimmune sykdommer. Jeg er ikke redd for å dø (tror jeg), men jeg ønsker å bidra til å holde meg frisk. Jeg vet ikke hvor mye disse stoffene påvirker, men jeg tenker at jeg ikke gidder å ta noen sjanser. Her jeg bor har Coop-butikkene et godt utvalg av økologiske produkter. Ellers har jeg kjøpt en del på helsekosten. Men nå har jeg fått øynene opp for Iherb, så nå trenger det ikke bli så dyrt lenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå