Gå til innhold

Oppdaget lus på lille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet det har vært lus i barnehagen. Så et oppslag for noen uker siden. Men idiotisk nok overså jeg dette. Det oppslaget har blitt hengt opp med jevne mellomrom. Første gangene tok jeg det veldig alvorlig. Lusekam og nøye finkjemming men vært heldig sluppet unna. til nå.

Så altså min store skrekk.. men er kanskje ikke så ille til tross?

Det jeg hittil har gjort.

Lagt dyner og tepper i fryser.

Kosedyr legges i plastsekker og settes ut og/eller i fryser.

Håndkler og sengetøy vaskes på 70grader.

Luer og annet hodeplagg legges i fryser.

Alle klær som senest ble brukt vaskes.

Tepper på gulvet i stuen står nå ute (hun bruker ligge og kose på det) ... Pledd er ute eller i fryser..

Hårstrikk kastes eller vaskes og børster kokes.

Og vi har vasket håret med LINICIN shampo, sittet på i noe over 10 minutt og skylt ut.

Noe mer jeg må huske å gjøre? Føler nesten jeg blir paranoid. Idiotisk redd for lus..

Kammer ut døde lus fra håret hennes nå.. blir også å gjøre det på meg selv, fant ut jeg var 'smittet'...

Står at egg osv må gres ut etter vi har drept jævelskapet (sorry) , men er det VELDIG viktig å få ut alt eller er det dødt når det først er dødt? Setter ekstremt stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva LINICIN shampo er, men er det det samme som lusekur? Hvis ikke bør du kjøre på med det! Lukter skit, men det funker. Husk å ta en ny kur 14 dager (hvis jeg husker riktig) etter den første kuren :)

Skrevet

Noe av det viktigste er faktisk å gre, gre, gre med sånne lusekammer etter at man har tatt kur. I hvertfall etter erfaringen i min familie, krypa kom alltid tilbake hvis vi var litt slakke på det.

Gjest TS Mamman
Skrevet

Takk for svar.

Kjemmer gjennom håret hennes til tross for endel protester, hun er 3 år.Føler at jeg ikke får taket på alt.

Dette er Linicin :

http://www.linicin.no/

Ikke samme innsektsdrepende effekt som andre lusemiddel men kveler lusene. De lusene vi har fått ut til nå er i alle fall kverket. Tenker ta en ny kur om ti dagers tid som anbefalt.. Men fysj.. hva mer skal jeg tenke på? kan hun bruke samme dyne som i natt bare med nytt trekk? (dynen har nå ligget 6 timer i fryser..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...