Gå til innhold

Fransk sjokoladekake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å prøve meg på fransk sjokoladekake siden kjæresten min ikke er særlig glad i vanlig sjokoladekake - han syns de blir for tørre.

Jeg har lest utallige oppskrifter på nettet nå, men det er så mange forskjellige kombinasjoner av ingredienser. Så: er det noen som har laget før som vil dele en oppskrift som er god?

Kom gjerne med litt tips og triks! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.detsoteliv.no/

Søk på kladdekake, den er fantastisk god og enkel! :-)

Skrevet (endret)

www.detsoteliv.no/

Søk på kladdekake, den er fantastisk god og enkel! :-)

Er den kremete inni som en fransk sjokoladekake da? Eller... har jeg kanskje misforstått :fnise: Mener de jeg har spist er mer "myk" inni enn "seig" :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Er den kremete inni som en fransk sjokoladekake da? Eller... har jeg kanskje misforstått :fnise: Mener de jeg har spist er mer "myk" inni enn "seig" :)

Jeg tror den kaka du tenker på er Julia Childs franske sjokoladekake for den er slik du beskriver. Svensk kladdkaka har ikke noe med fransk sjokoladekake å gjøre. Dette er Childs oppskrift oversatt til norsk av en veldig flink jente; http://millasmat.com/bakverk/julia-childs-franske-sjokoladekake/

Skrevet

Med fare for å virke dum (men jeg vil heller virke dum enn ødelegge kaka :lur:)

Det står: Smelt sjokolade og kaffe - betyr dette kaffe som i kaffepulver? (altså, ikke utvannet)

Skrevet

Med fare for å virke dum (men jeg vil heller virke dum enn ødelegge kaka :lur:)

Det står: Smelt sjokolade og kaffe - betyr dette kaffe som i kaffepulver? (altså, ikke utvannet)

har bakt denne kaka sjøl, du skal lage kaffe med vann

Skrevet

har bakt denne kaka sjøl, du skal lage kaffe med vann

Det var det jeg trodde, men jeg ble usikker siden det stod 2ss.

Syns du den var god? :hoppe:

Skrevet

Det var det jeg trodde, men jeg ble usikker siden det stod 2ss.

Syns du den var god? :hoppe:

den er nydelig, tror det er en av childs mest kjente kaker og hun lærte å bake den i franskrike også.

Skrevet

Det var en deilig kakerøre :lur: Håper kaken blir like god! Venter på den nå... :) Takk for tips!

Men... kan den varmes opp? Eller serveres den "kald"?

Skrevet

Det var en deilig kakerøre :lur: Håper kaken blir like god! Venter på den nå... :) Takk for tips!

Men... kan den varmes opp? Eller serveres den "kald"?

den kan ikke varmes opp nei, da vil glasuren smelte.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

.....

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...