Gjest Normalfordeling Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Har fått en pakke med økologisk Kakaobiter/Nibs, men aner ikke hva jeg kan bruke det til. Forslag folkens?
Gjest WendyClear Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Du kan ha dem i smoothie eller en sunnere sjokoladekake for eksempel. Har desverre ingen gode oppskrifter da jeg aldri har lagd selv, men smakt på dette på veganspisesteder.
Mubba Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Topping i desserter, i frokostblandinger, i yoghurt, i sjokolade, i kaker eller muffins eller som snacks sammen med nøtter. Kakaonibs er spesielt godt sammen med rosiner/gojibær og cashewnøtter. Ellers kan man blende de i smoothies med f.eks kokosmelk og frossen banan.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Smaker de her søtt? Ikke ofte jeg lager smoothies. Desserter lages aldri. Bruker havregrøt til frokost. Da uten sukker og andre søte ting. Har du det bare rett i kaker/muffins? Skal prøve ut den blandingen med bær og nøtter. Tenker mellommåltid på jobb.
Gjest Normalfordeling Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Smaker de her søtt? Ikke ofte jeg lager smoothies. Desserter lages aldri. Bruker havregrøt til frokost. Da uten sukker og andre søte ting. Har du det bare rett i kaker/muffins? Skal prøve ut den blandingen med bær og nøtter. Tenker mellommåltid på jobb. Var meg som skrev dette.
Mubba Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Smaker de her søtt? Ikke ofte jeg lager smoothies. Desserter lages aldri. Bruker havregrøt til frokost. Da uten sukker og andre søte ting. Har du det bare rett i kaker/muffins? Skal prøve ut den blandingen med bær og nøtter. Tenker mellommåltid på jobb. Det finnes søtet og usøtet kakaonibs, men det er umulig for meg å si hva du har. Generelt er kakonibs ganske bitre, selv når de er søtet, så du må nesten bare smake på de. Vil tro de passer godt til havregrøt. Jeg hiver gjerne i en neve kakaonibs når jeg lager kaker og slikt, gjerne sammen med hakka nøtter. Ellers kan de fint strøs over toppingen
Mubba Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Jeg har denne. Den er usøtet og veldig bitter på smak. Du må nesten bare smake på de og finne ut av en måte du syns de smaker best. Vi er vandt med at ting som smaker sjokolade er søtt, så du vil nok bli ganske sjokkert over hvordan kakao faktisk smaker før den blir tilsatt masse sukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå