Gå til innhold

Barnevakt og betaling

Fremhevede innlegg

Skrevet

150 kr timen?! Jeg har sittet barnevakt siden 9. klasse (er nå snart 18), og i starten fikk jeg 50 kr timen, men nå får jeg 350 (litt mer hvis jeg sitter lenger) kr for en kveld, fra ca 18.30 til 22 tiden. Da blir jeg også hentet og kjørt opp til huset deres av de, samt jeg får middag. Det er godt betalt!

herregud, du er ikke 18 år engang, da er det en selvfølge at du ser på det som godt betalt, ettersom du har svært få andre muligheter til å få jobb.

for de som har fylt 18 år er det derimot svært mange andre jobbmuligheter og da bør TS betale jenta deretter.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ingen selvfølge? Jeg jobbet siden jeg var 13...

Skrevet (endret)

Jeg har deltidsjobb som barnepasser på et treningssenter, og der har jeg 115 kr timen. Synes det er dårlig betalt (er 21 år), men velger likevel å bli i jobben fordi jeg klart foretrekker å passe barn over å sitte i en kasse. Det samme er gjerne (og for så vidt forhåpentligvis, siden hun har takket ja til jobben) tilfellet for din barnepasser. Derfor mener jeg 115 kr timen er passelig også der. Hun har jo for så vidt mindre å gjøre enn meg da hun bare har ett barn å ta vare på, men om du går noe særlig under det så er det ikke lenger helt "verdt det" for henne å velge å passe barnet over å ha en "vanlig" jobb med timelønn på 130 kr.

Endret av Honeydew

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...