Gå til innhold

Barnevakt og betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes sikkert mange tråder om tema men fant ingen via søket, så tilgi meg om jeg burde lett bedre ;)

Jeg har en 4 åring som ca en kveld annenhver uke skal passes av ei jente på 19. Vi skal møtes igjen på mandag og da vil betaling bli et tema.

Hun kommer hjem til oss kl 1430 og er hos oss til jeg kommer hjem 2330, så det er en lang økt, jeg lurer altså på hva dere ville gitt i betaling?

Middag kommer jeg til å ha klar til å varmes, evt avtale med henne på forhånd, og han legger seg rundt 1900-1930.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes sikkert mange tråder om tema men fant ingen via søket, så tilgi meg om jeg burde lett bedre ;)

Jeg har en 4 åring som ca en kveld annenhver uke skal passes av ei jente på 19. Vi skal møtes igjen på mandag og da vil betaling bli et tema.

Hun kommer hjem til oss kl 1430 og er hos oss til jeg kommer hjem 2330, så det er en lang økt, jeg lurer altså på hva dere ville gitt i betaling?

Middag kommer jeg til å ha klar til å varmes, evt avtale med henne på forhånd, og han legger seg rundt 1900-1930.

Spør hva hun tenker seg. Vanlig rate for "barnevaktfirmaer" er faktisk 150kr/timen. 100kr timen er jo under minstlønn, så tenker at noe imellom der ville vært optimalt. På den annen side, hvis dette er en pålitelig og god barnevakt, ville jeg betalt bra for å beholde henne.

Personlig hadde jeg ikke sittet barnevakt for mindre enn 150kr, bortsett fra nær familie. :)

• Liker 1
Skrevet

Så, 1200 for en kveld da, for jeg regner med bv ikke betaler skatt? Da hadde jeg lurt på det var verdt det.....Regner med du har bv fordi du skal jobbe, TS? Siden det er ås lang økt?

De fleste tjener vel ikke 1200 selv på en kveld når mann trekker fra skatt liksom....

Skrevet

Ja, det er fordi jeg skal jobbe, AB. Vel, 150/t høres mye ut, det er omtrent det jeg selv har før kveldstillegg, men barnevakt gjør jo også en jobb, hun skal ha ansvaret for det mest dyrebare jeg har.

Og så gir det at jeg kan ha barnevakt de kveldene meg mulighet til å jobbe flere dager hvor jeg ikke trenger barnevakt ila en mnd, så mellom 2000 og 2400 i mnd for å selv gå opp 6000 etter skatt er jo uansett en gevinst for meg på rundt 3500-4000 pr mnd.

Tar gjerne i mot flere tanker :)

Skrevet

Tilby henne 500 + mat.

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)

Jeg synes 150 kroner i timen er mye. Jeg er selv barnevakt for en gutt på 1 år, og får 500 kr for et døgn (men han sover jo mye i løpet av den tiden). Jeg synes ca. 350 høres bra ut + mat. Men jeg får ofte høre fra alle at jeg tar for lite betalt.. Jeg er ikke så nøye på pengene :fnise: Jeg er barnevakt fordi jeg liker det.

Endret av Thessie!
Skrevet

150 kr er alt for mye. Husk at dette er netto og ingenting hun skatter av. Jeg ville ha lagt meg på maks 100 kr. Et sted mellom 3-500 kr for en jobbøkt. Det inkluderer jo mat mm.

Skrevet

Jeg har sittet mye barnevakt opp gjennom årene og har vraket flere pga. dårlig betalt.

Det er i ditt tilfelle snakk om 9 timer, om jeg ikke tar helt feil. Ettersom h*n er 19 år vil h*n kunne jobbe andre steder evt. coop mega for 135*9 dvs. 1215 kroner, (har også tilleg etter klokken 9 på matvarebutikker).

å være barnevakt vs å sitte i kassen på mega, begge deler er arbeid i like stor grad. Kanskje å ha ansvaret for et barn bør regnes som en større jobb ettersom ansvaret er større!

Jeg ville snakket med henne om lønn, og arbeidsoppgaver. Hva skal hun gjøre sammen med barnet? Du kan for eksempel handle inn mat, og at hun lager maten til barnet, hun må også legge barnet og ikke minst leke sammen med barnet. Jeg vil ikke si at 1000 kroner for dagen er underbetalt, men heller ikke overbetalt.

Sett fra en jente som selv er 19 år gammel.

Hadde jeg fått dårligere betalt for å være barnevakt enn på andre jobber ville jeg nok revurdert tilbudet ditt!

Skrevet

Om dere gjør det hvitt: 100kr/timen. Om dere gjør det svart: 0 kr/timen. Eller vil du bedrive økonomisk kriminalitet, kjære trådstarter?

Gjest Thessie!
Skrevet

Om dere gjør det hvitt: 100kr/timen. Om dere gjør det svart: 0 kr/timen. Eller vil du bedrive økonomisk kriminalitet, kjære trådstarter?

Å være barnevakt regnes ikke som en jobb man trenger å skatte av.

Skrevet

Å være barnevakt regnes ikke som en jobb man trenger å skatte av.

Jo, når det blir så ofte og så lange perioder, så. Det er forskjell å la nabojenta på 12 år passe minsten i 2 timer fordi man er på korøvelse og en 19-åring ta seg av minsten en hel arbeidsdag.

Skrevet

For meg høres kr. 1000 veldig mye ut! Hun vil jo få tilgang på mat, tv, internett (?) og guttungen legger seg jo tidlig. Mellom 5-700 ser jeg på som ok. betaling. Jeg hadde gjerne sittet barnevakt for kr.700 for en dag... det er jo bare hyggelig, så sant gutten din er "grei" å ha med å gjøre... noe jeg regner med han er, siden andre kan passe han :-)

• Liker 3
Skrevet

700 kr + mat

• Liker 3
Skrevet

ville gitt type 2500-3000 mnd /4 ganger. Da hadde jeg tjent litt på å jobbe og hun tjent litt.

Fastpris for 9 timer da jeg satt barnevakt for barnepasseren var 60kr timen, det er 6 år siden. Der fikk en 100 kr om det var to timer, 90 om det var tre-fire timer, 80 om det var 5--7 timer og 60kr timen over åtte timer.

Ville også gitt henne litt ekstra oppgaver i tillegg til å passe barn, f.eks sette på et par vaskemaskiner (ferdig sortert) eller andre småting etter guttungen har sovnet - du betaler jo for tiden.

• Liker 1
Gjest Villanda
Skrevet

hva med å gi henne en "grunnlønn" på ca 500kr + mat, og høre om hun kan være interessert i å gjøre småoppgaver i huset for et tillegg? eks vaske en maskin klær som ble nevnt her.

En ansatt i barnehage uten utdannelse og ansinitet har utbetalt ca 85kr etter skatt. Du kan kanskje sammenligne lønnen hennes etter det?

Skrevet

Jeg passet to barn i barneskoelalder som 15\16 åring, fulle arbeidsdager, gikk 700 kr for to dagers jobbing, eventuelt 1000 kr for 3 dager. syne sjeg var helt greit siden jeg da ikke hadde jobb og trengte penger. nå som 23 åring passer jeg barn og får 300 kr dagen for det. nesten dag penge sats!

Skrevet

150 kr timen?! Jeg har sittet barnevakt siden 9. klasse (er nå snart 18), og i starten fikk jeg 50 kr timen, men nå får jeg 350 (litt mer hvis jeg sitter lenger) kr for en kveld, fra ca 18.30 til 22 tiden. Da blir jeg også hentet og kjørt opp til huset deres av de, samt jeg får middag. Det er godt betalt!

Skrevet

Jo, når det blir så ofte og så lange perioder, så. Det er forskjell å la nabojenta på 12 år passe minsten i 2 timer fordi man er på korøvelse og en 19-åring ta seg av minsten en hel arbeidsdag.

Det er lov til å tjente inntil 4000 i året av privatpersoner for tjenester, uten å betale skatt. Men sånne tjenester betaler vel de sjeldneste skatt på uansett. http://www.spleiselaget.no/Oftestiltesp%C3%B8rsm%C3%A5l/omsm%C3%A5jobber.aspx

Skrevet

Jeg ville hvertfall ikke gitt mindre enn 500+mat, rett og slett fordi en 19 åring kan fint klare å få andre jobber, og det er ganske mange timer det er snakk om.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt 700 + mat. Og jeg hadde også blitt fornøyd med det selv, hvis jeg var barnevakten :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...