AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Snublet i går og seilte inn i en flisete list. Har fått noe som er dypere enn skrubbsår, det øverste hudlaget er skrapet bort, og det er et lite "søkk" i ansiktshuden. Søkket er kanskje 2mm. Det er som om noen har brukt en negl og skrapet inn i huden min. Blødde litt. Nå lurer jeg på hvordan dette såret burde vært behandlet? Skal jeg la det tørke? Holde det vått? Blir det arr? Plaster eller ikke plaster?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Er såret tørt? Væsker det? Blør det? Sitter det sånn at det er vondt å bevege noe?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Er såret tørt? Væsker det? Blør det? Sitter det sånn at det er vondt å bevege noe? Såret er tørt, det er skorpe på det i dag. Har hatt på aloe vera og plaster for å holde skorpa myk. Men vet ikke om det beste faktisk hadde vært å bare la det tørke ut. Er hissig rødt rundt sårkantene, men ike betent inni.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Om det ikke er på et sted som du beveger hele tiden så kan det godt få tørke. Men jeg ville ha beskyttet det med et plaster. Om det begynner å bli rødt så bør du smøre på noe antibakterielt. Hvis det også bli varmt og vondt så kontakt lege. Siden det er i ansiktet så er det greit å ta minst mulig sjanse for infeksjon.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Om det ikke er på et sted som du beveger hele tiden så kan det godt få tørke. Men jeg ville ha beskyttet det med et plaster. Om det begynner å bli rødt så bør du smøre på noe antibakterielt. Hvis det også bli varmt og vondt så kontakt lege. Siden det er i ansiktet så er det greit å ta minst mulig sjanse for infeksjon. Tusen takk for svar. Det er på kinnet. Var desverre ubeskyttet fram til i dag, sprayet på noe antibakterielt før jeg gikk til sengs. Kan selvsagt leve emd et arr, men det hadde vært veldig, veldig fint å unngå det...
Dragonfly84 Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Hvis det er noen trøst så hang jeg etter en hest i galopp på en grusvei en gang, og selv om jeg fikk svarte sår i ansiktet ble det helt borte, fikk ikke noe arr i det hele tatt Så du kan slippe unna arr!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå