AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Hei Jeg er en jente som for to år siden fikk herpes (der nede) og hadde et helt forjævlig førstegangsutbrudd. Fikk valtrex og kom meg igjennom det og det varte i rundt 2 uker Har ikke hatt noen plager etter det før nå... fredag 10. februar så jeg den første blemmen..hadde klødd litt noen dager før, men trodde det var sopp og brukte canesten, hjalp jo i grunn -.- Fikk ikke dratt til legen før mandagen (13. feb) og fikk da Zovirax 200mg, skulle ta 4 om dagen i 5- 10 dager. Nå har jeg gått på de i 4 hele dager og føler meg ikke en dritt bedre, pluss at jeg hadde det 3 dager før det også.. Vet at førstegangsutbrudd kan vare i alt fra 2 til 6 uker, men hvor lenge varer et "vanlig" herpesutbrudd?? Det er vel ikke sånn altfor hissig nå, er utrolig hoven og hadde noen stygge sår rundt klitoris og "enden" av kjønnsleppene. Men nå har de blitt til skorper, nå har jeg bare masse sprukkede blemmer mellom kjønnsleppene som er hovnet opp. utenom hvor lenge det varer lurer jeg også veldig på om noen har noen gode "tissetips"? Jeg har til nå stått i dusjen med iskaldt vann rennene over og det har gått greit, men i dag svei det så innmari at jeg trodde jeg skulle døøø Noen tips? Håper på svar, takk på forhånd :D
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Uff, stakkars deg Jeg hadde nettopp mitt første ubrudd og det var virkelig helt forjævlig. Jeg fikk Xylocain gel 2% av legen som bedøvde meg, og gjorde at jeg kunne tisse uten følelsen av å dø. Jeg synes ikke det var noe annet som hjalp. Har hørt at det hjelper å holde en iskald vaskeklut der og så tisse, men det eneste som funka her var gelen jeg fikk av legen. Den var helt himmelsk! Ellers fikk jeg Zovirax krem til å smøre på der nede og da gikk det vekk etter en uke. Fikk beskjed av legen at jeg hadde herpes 1, og at jeg sikkert ikke ville få utbrudd igjen men fy faen for noe faenskap. Håper du blir fort bedre, føler virkelig med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Føler med deg!! For meg var det heldigvis ikke så ille, men har hørt at noen syntes grønnsåpebad hjelper? Prøvd det? Var kanskje ikke til så mye hjelp :S
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Aaah, hørtes ikke godt ut!! Skal fra nå av alltid bruke kondom med nye gutter! Og til deg, håper det går fort over, hør med legen din igjen, han vet det kanskje litt bedre enn oss. Send u some love
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå